2007-07-16 13:24 #0 av: AnnaLundin

Det dyker då och då upp frågor om varför det blir fel när man försöker beställa en större avatar. Här är en liten vägledning, så att man kan kolla själv först.

  1. SMS-responsen "Du har anropat en tjänst som inte finns". Då har personen inte skickat "IFOKUS AVATAR" korrekt.
    Detta beror på att det är felstavat någonstans. Vissa har lyckats få ett Enter istället för Mellanslag mellan IFOKUS och AVATAR. Om det är något man lagt in själv är det lätt att fixa, men det verkar även som att vissa telefoner gör detta. Då har vi tyvärr ingen lösning ännu så länge.

    Om man får felet "Du har anropat en tjänst som inte finns" så behöver man inte betala. Man vet ju inte vilken tjänst det är man isf ska betala för.
  2. Vi kunde inte hitta vilken användare som ditt mobilnummer är kopplat till. Som det låter så har man inte reggat det mobilnummer man SMS:at till till någon användare på iFokus.
  3. Det fungerar inte trots att man får "Tack för din beställning". Om ramen med pilen är borta, men bilden är liten har man inte laddat upp en tillräckligt stor bild. Om ramen är kvar trots att man har loggat ut, har man förmodligen reggat mobilnumret på fler än ett konto.

Lycka till!

Relaterade länkar

Av: Anna.Lundin

Datum för publicering

  • 2007-07-16