Annons:
Etikettsptf-st
Läst 1921 ggr
ryttarn
2013-06-07 10:01

Banbeteckning i programmen!

Från sptf.nu:

Under våren och försommaren har starka synpunkter kommit från aktiva, funktionärer, referenter, speakers mfl om att återinföra banbeteckningen i programmen. SPTF har diskuterat detta med ST, ponnytravkommittén och beslutade med utgångspunkt från ovanstående, att så snart som möjligt återinföra detta. SPTF har med som vi anser goda argument framfört de önskemål som framkommit i denna fråga, men utan resultat. Bantillhörigheten för tränarnas licenser i programmen skall följa de av ST framtagna riktlinjerna. Detta innebär inte att man automatiskt tävlar för den klubb som finns vid aktuell bana, utan man tävlar som tidigare för den klubb man är medlem i. Därför gäller att alla klubbar har kontroll på sina medlemsregister och uppdaterar dessa hos SPTF/ST 

Arne Florqvist
Ordf.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
VeronicaP
2013-06-07 10:24
#1

Vad Bra Arne att SPTF lyssnar på sina aktiva :D

stallnysater
2013-06-07 12:06
#2

Va bra 😃

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

stallnysater
2013-06-07 19:59
#3

Frågade Rikard på ST om detta och fick ett märkligt svar…..

"Jag vet inte vad som avses med skrivningen på SPTF.nu. Texten är bara förvirrande, åtminstone för mig. 

Banbeteckningen kommer tillbaka i banprogrammet så snart vi löst det tekniskt. Banbeteckningen är den bana dir man är knuten som tränare genom en strikt geografisk uppdelning. Det är fortfarande fritt att vara med i vilken ponnytravklubb man vill.

Alla frågor som rör medlemskap får du ställa till SPTF."

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

giffan
2013-06-07 22:52
#4

Jaha, så vad blev skillnaden då?? Inte mycket att bråka om egentligen, så varför ta bort det från första början?? Tycker det här börjar likna ingenting… Men nu ser man ju iaf lättare var folk kommer ifrån…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

tomj
2013-06-08 00:40
#5

 #0 Tack SPTF / Arne Florqvist! 😃

mvh  Tom Jönehag/Travskolan i Östersund/Foto Finish,

giffan
2013-06-08 08:21
#6

#3 Och jag har fått samma svar som du ungefär. Samt att travsällskapen har fått ut information att det som gäller.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
stallnysater
2013-06-08 10:15
#7

#6 Då kvarstår frågan vart licenserna ska vara (vilken bana man ska tävla för)….. Närmaste banan eller den klubb man är med i??

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

VeronicaP
2013-06-08 10:32
#8

Vad är de inte ni förstår ??

Licensen är hos den banan som man Tillhör (den region) men man kan betala medlemskap hos vilken bana som helst.

Säg att jag ska tillhöra Jägersro (där min licens är) men vill inte betala medlemskap till dem utan jag väljer att betala min medlemskap till Kalmar så är det där jag är medlem , men licens är hos jägers …

ryttarn
2013-06-08 13:38
#9

#7 Den frågan är det inget underligt med. Licensen tillhör den bana som ligger närmast. Alltså precis som i stortravet. Sedan kan du vara medlem i vilken klubb som helst.

Det som kan tyckas lite förvirrande i Arnes skrivelse som jag kopierat in i #0 är vad som skall stå i programmet. Men vad jag förstått av Rickard så är det tränarens licenstillhörighhet som kommer att stå i listorna.

Detta innebär att klubbarna ändå kommer vara tvungen att hålla ordning på sina medlemsregister för att ha koll på vilka tränare som är med i annan klubb än klubben som tillhör den bana där licensen är. Detta för att kunna räkna ut eventuella klubbaserade cuper o dylikt…….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

tomj
2013-09-23 04:16
#10

Jag undrar varför banbetäckningarna ej är på plats i travprogrammen som SPTF så stort lovade skulle komma på sin plats igen har gått 3 månader nu!

Tusen
2013-09-23 07:32
#11

#10 Om du pratar med din klubbs ordförande så kan du få besked. Under ordförandekonferensen i helgen togs det upp och där sas det att det just nu bara har lagts på is av teknikerna. Allt ligger på dem just nu.

Upp till toppen
Annons: