Annons:
Etikettallmänt
Läst 1158 ggr
min_hast
2014-04-18 20:07

kan hästar ha klaustrofobi?

Hej

på travkursen jag går inne i Karlstad har vi ett russ som vägrar gå in i dom små duscharna bredvid stallet :(

kan det va så att han har klaustrofobi och att det är därför han vägrar gå in eller är han bara trotsig?

tacksam för svar ^^

Annons:
viktoria91
2014-04-18 20:12
#1

Hästar är klaustrofobiska av  naturen, trånga utrymmen betyder svårighet att komma undan rovdjur. =) Dock har inte min ponny fattat det. ;)

giffan
2014-04-18 20:59
#2

#0 Visst kan det bara så. Prova at backa in hästen det kan fungera.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

min_hast
2014-04-18 21:03
#3

tackar ^^ ska prova det

LeeKnow
2014-04-18 23:10
#4

#3 Måste bara fråga vem är det? Går också på en travskola i Karlstad :)

Linneawestberg1998
2014-04-18 23:15
#5

Min häst vägrade gå in i duschen, jag tog med mig morötter och tränade på att gå in!:) nu går han rakt in i duschen :)!

Harry-Jojo
2014-04-19 10:29
#6

En av mina bästa ponnys har klaustrofobi. Men hon reagerar på om man tar tag i tränset, när hon var yngre även på att satte på det. Hon reagerar om man kramar henne för hårt, när man sätter på förbygeln kan hon känna sig trängd. Hon är inte rädd för utrusningen i sig utan när människan kommer nära och tränger henne. Men hon har inga större problem med transporter eller duschar. Men finns ju olika sätt att reagera på klaustrofobi. 
Min syster klarar inte av hårda kramar, då kan hon nästan svimma av rädsla för hon tror hon inte ska få luft. Och jag kan inte gå in i små utrymmen men krama mig kan man ^^ Så jag tror det kan vara det ja, men han kan lika väl gjort det till en grej.

Annons:
Upp till toppen
Annons: