Annons:
Etiketttävling
Läst 577 ggr
karinpoberget
2014-07-20 22:25

Sulkycupen

Jag har sett i propparna att det nu dykt upp ( ännu en) cup men jag fattar inte riktigt vad den går ut på.

Finns det någon här inne som vet ?

Annons:
ekbacka
2014-07-21 20:03
#1

Om det är sydsvenska sulkycupen du menar så tror jag att det var så att eftersom vi har, och ville fortsätta rida sydsvenska montécupen så gjordes det även en cup för de som inte rider.

Det är samma koncept vad jag vet, köra försök på olika banor och sen är det finaler på Östanåkra samma dag som montéfinalerna.

Alla deltagande klubbar hjälps åt att betala till finalpriserna.Glad

Veronica-I
2014-07-21 20:07
#2

#1

Om du menar Sydsvenska Sulkycupen och Sydsvenska Montécupen så är det ett samarbete mellan flera banor i söder (Halmstad, Kalmar, Jägersro, Tomelilla och Östanåkra) anordnas försök och sedan körs en final på Östanåkras "finaldag" i september. De främst placerade från försöken (1-3 tror jag) går till finalen på Östanåkra och i finalen kommer det vara extra fina priser! :)

karinpoberget
2014-07-21 22:08
#3

Ok, då vet jag.

Tack för svar!

savrarpstuteri
2014-07-21 22:53
#4

# 2 Vaggeryd hade gärna varit med i det samarbetet om inbjudan från er till det kommit aningen tidigare 🙂!

VeronicaP
2014-07-22 11:26
#5

De kom väl typ samtidigt till alla ;)

savrarpstuteri
2014-07-22 11:39
#6

#5 Det gjorde det säkert, men Vaggeryds propositioner till heldagen 8/6 där försöket isf skulle gått var redan inlämnade. Vg erbjöd/föreslog att Öa körde ett försök istället å att finalen kördes på Vgs sista tävling 28/9.

Självklart ville Öa ha finalen hos sej vilket vi förstår så vi fick avböja deltagande denna gång.

Hoppas det blir en spännande cup 🙂!

Annons:
Upp till toppen
Annons: