Annons:
Etiketttävling
Läst 1578 ggr
Vikasstuteri
9/29/14, 12:03 PM

Hur sent får man ändra propparna?

I reservproppen A och B på Eskilstuna har man sent lagt in max 9 segrar i anmälningskalendern  men i proppen står det:

Prop. 16. Reservlopp

Kategori B, körda av C- eller D- licensinnehavare.

1640 m. Voltstart.

Tillägg 20 m. för varje vunna två segrar. Ponny med 0-1- seger

startar från 1640, 2-3 segrar från 1660 o.s.v.

Prispoäng: 600-300-200-150-125-(100). ………………..

Vad är det som gäller????

Annons:
Teja-Bea
9/29/14, 1:06 PM
#1

Ändringarna gjordes i början av september och ST skulle gå ut med dem i propparna. Dock verkar det som att hela ponnysystemet stannade när Rickard åkte på semester =(

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Millaaann
9/29/14, 1:18 PM
#2

Men Rickard har ju inte varit på semester hela september..

Örebro.OliviaA
9/29/14, 4:17 PM
#3

Jag kapar tråden lite grann, när kommer listorna inför Eskilstuna?

Tusen
9/29/14, 5:01 PM
#4

Allt är mitt fel. I mitten av september upptäckte jag felet. Jag skrev då till Rikard som då redan åkt till USA. Han kunde inte ändra i proppen därifrån utan ändrade enbart i anmälningsformuläret. Jag borde då naturligtvis ha skrivit det på de sidor vi har till förfogande, t.ex. Här, FB och på EPS hemsida. Jag är jätteledsen att det blev så men jag har ingen lösning på just detta problem.

haerrdin
9/29/14, 5:42 PM
#5

#0 Det gör det inte alls!!!!

#4 Ditt fel, inte alls. Det står klart och tydligt (t.o.m. med RÖD FÄRG).

Millaaann
9/29/14, 5:45 PM
#6

Jag tycker inte ändringen skulle gälla eftersom ingen visste om det, utan man fick en chock att det stod på anmälan. Äntligen kunde vi starta i två lopp och åker långt dessutom… men nä nu sket det sig! :'(

Annons:
Millaaann
9/29/14, 5:47 PM
#7

#5 Det står ingenting om ändringen i proppen !!! Utan det står på anmälningsblanketten!

haerrdin
9/29/14, 6:50 PM
#8

#7 Allvarligt, ett fel (eller två) har rättats till innan anmälan går ut, ---- och då blir det gnäll "för att vi åker långt dessutom" . Snälla, sluta gnäll, här försöker ju E-tuna få allt rätt INNAN anmälan går ut. Så jobbigt med alla gnällspikar…

Millaaann
9/29/14, 7:06 PM
#9

Hade du sagt samma sak om det gällde din häst?? Skulle faktiskt inte tro det… och jag gnäller inte utan tycker det var dåligt att de inte kunnat ändra det tidigare! Och propparna har varit ute sen augusti minst.. Varför kommer man på att det är fel någon vecka innan anmälan gått ut? .. och vad är anledningen att ändra överhuvudtaget? ?

Millaaann
9/29/14, 7:33 PM
#10

#8 exakt vad är det som rättats till ?? Jag tycker det borde finnas en jäkligt bra anledning till att man plötsligt ändrar till max 9 segrar ???

Vikasstuteri
9/29/14, 8:19 PM
#11

8# Janne, man planerar resan efter proppen, det tror jag även att ni gör, speciellt om man skall åka långt. Anmälningskalendern går man i den dagen man anmäler sin häst.

4# Jag vet att det kan bli fel med propparna men tycker nog det är sent att ändra den i mitten på september.

Tusen
9/29/14, 8:36 PM
#12

#11 eftersom Rikard godkände ändringen (och har gjort liknande tidigare då det blivit fel) så antar jag att det är okej. Det som skiljer denna gång mot tidigare ändringar är att tydligen kan ingen annan på ST (än Rikard) gå in och ändra i propparna så det syns ordentligt. Jag är uppriktigt ledsen över att det blivit så här men propparna skrevs i början av juli och jag har glömt kolla dem ordentligt.

Millaaann
9/29/14, 8:44 PM
#13

#12 Men tycker inte du att det är fel att ändra i sista stund när du haft sen juli på dig? Vi planerar ju efter propparna på våra hästar.. Och när vi sen ska anmäla så dyker det plötsligt upp att vi inte kan anmäla.. Ni ändrade ju silver/gulddivisionen för länge sen.. Varför tog ni inte denna propp samtidigt?

Annons:
aston97
9/29/14, 8:45 PM
#14

Tycker ni inte ska överreagera. Detta har säkert hänt massa gånger förut! Malena kämpar hårt med startlistorna och att hålla ihop ponnytravet. Denna gång blev det fel i proppen och nu är det för sent att ändra. Så inget mer att tjafsa om. :) Alla gör småfel ibland.

Alice Molin

Tusen
9/29/14, 8:57 PM
#15

#14 Jag såg inte felet då. Det var en annan person som påminde mig om att det var fel. Som jag skrev tidigare. Rikard godkände en ändring som skedde för två veckor sedan. Felet är att ingen på ST även ändrade i propphäftet. Idag kan jag inget göra angående detta. Jag vet dock att liknande saker hänt tidigare på andra banor. Jätteledsen.

Tusen
9/29/14, 10:09 PM
#16

#14 Att vi inte upptäckte felet redan i juli beror bl.a. på att propförslagen lämnas över en och en halv månad innan de kommer ut på nätet. Det är då lätt att missa något. Det andra felet ( silver- och gulddivisionen) var Rikard som upptäckte.

Teja-Bea
9/30/14, 12:22 PM
#17

Vi i EPS tar på oss att vi borde gått ut i sociala medier så fort felet blev korrigerat. Från ST's sida är det synd att inte ändringen gjordes överallt; tävlingskalendern, proppen och lopphuvudet.

Vi i EPS och STS avser ändå köra proppen i den form den var avsedd att gå från början.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Örebro.OliviaA
10/1/14, 11:40 AM
#18

Jag tycker den proppen var riktigt kul! Fler borde göra som eps och ha varierande proppar som inte finns på varenda bana där ponnyn står likadant hela tiden.. En variant på proppen som även hade varit kul skulle varit 20m/1seger :)

Tusen
10/1/14, 11:44 AM
#19

#18 Den typen av prop.  kanske vi kan ta nästa år.🙂

Upp till toppen
Annons: