Annons:
Etiketttävling
Läst 2200 ggr
sillen03
10/27/14, 11:42 AM

Året 2014

Hej!! Skriv gärna här en liten utvärdering av året 2014, har hästen sprungit nytt rekord? Vilka placeringar har ni fått? Vilka hästar har ni kört? Vad är mest nöjd över från säsongen? Hur många lopp har ni kört? Själv har jag kört Obelix II i 21 lopp i år med mycket bra resultat. Vi tog våran första seger tillsammans den tredje maj på Östersund och våran andra seger kom den 6 juli i hoting. Så vån "resultat rad" blev i år 2 segrar dessutom den först för oss båda-6 andra platser-3 tredje platser. Han har även sänkt volt rekordet från 3:08,8 till 2:54,8 under året. Sprang även sitt första autostarts lopp i år :).. Mest nöjd med under året är nogg hur vi har utväcklads tillsammans och vår första seger såklart!

Annons:
Kajsaflorre
10/27/14, 12:33 PM
#1

Mitt år har varit fantastiskt! jag hade inte vunnit ett enda lopp i början av året. Men jag gick ut sten hårt och vann första loppet på året med min egna shettis som också vann sitt första lopp och gick under 3 min första gången! Sen vann jag ett till lopp med honom i maj, då vann jag hattparaden på Bergsåker. sen fick jag köra mitt första stora lopp med Twix i lilla Storsjöpokalen  och jag blev tvåa! sen fick jag åka ner till Axevalla och köra ponnychampionatet med Twix där jag vann mitt första stora lopp. sen vann jag även ett lopp på Romme med Ascott II. året har alltså resulterat 4 segrar 4 andra platser och 4 tredjeplatser. jag har kört/ridit 29 lopp och fått in 5325 kr, och  jag har ett lopp kvar på Romme 2 november. Jag har kört och ridit hästarna: Florian II, Twix, Månstorps Opal, Ascott II, Emmeros Jennie, Björl. lotus blom, Rocky V, Lillasyster och Hults Darito.

goliat04
10/27/14, 1:59 PM
#2

Mitt år har varit otroligt fantastiskt! Jag har startat Tip Top 13 gånger iår och Winner 1 gång. Med Winner blev jag trea i Lilla Kajsa Wargs lopp på Örebro. Med Tip Top har jag vunnit 6 lopp, blivit 2:a 4 gånger och 3:a 1 gång och utöver det har jag en femte och en sjätteplats! Har vunnit bl.a. Diamant hoven på Östersund, Lilla Smålandsmästaren på Vaggeryd och Svenskt Ponnytravderby kat. B på Jägersro och kört in 14 950kr. Tip Top har sänkt sig från 1.59,3 till 1.49,2!

agnescarlsson
10/28/14, 9:57 PM
#3

med min egen ponny Frans IV  har jag gjort 15 starter, 4 segrar, 6 andraplatser och en tredjeplats. Han har sänkt rekordet 16 sekunder(!)från 2:12,1 till 1:56,1  och vann kvalet till 5 års baggen mot bla. dallas som egentligen är snabbare än honom. samtidigt känns det som att vi har mycket mer att ge, han är inte så erfaren eftersom att han blev inkörd som treåring. Han har gått snabbjobb runt 50 tider så det känns som om han får en viner på sej att chilla lite så kommer det gå ännu bättre nästa säsong när vi förhoppningsvis har fått nerverna lite mer i styr.Så jag får mest hoppas att han inte mäts över nu:( 

 jag har haft en lånad ponny som har gjort 2 starter i år men han är lite gammal och sliten i framknäna så han ska inte tävla mer.

Jag har även börjat köra storhäst lite smått vilket jag tycker är skitkul!:D

FannyE
10/29/14, 10:00 AM
#4

Jag tog min licens under vintern så detta blev min första säsong. Jag har främst tävlat med Wille Wessla, vilket har gått väldigt bra! 1 seger, 1 andraplats och 2 tredjeplats med han!:) vi har även sänkt rekordet och prova på autostart. Tror vi har startat 14 gånger, och varit topp 5 i nästan alla lopp vi startat i. Sen har jag även kört Mercedes i ett lopp vilket resulterade en andraplats:) sen har jag kört Sjöbrisens Dumle, mitt första russ lopp, i han första " riktiga" lopp efter kvalet vilken gav oss en tredjeplats:) Jag är super nöjd med denna säsong, och känner att jag har utvecklas mycket både som kusk men också som person:)

Mandah
10/29/14, 10:56 AM
#5

Mitt år har varit helt underbart!
Har kört min egna häst Öjebos Magnus alla gånger, startat 11 gånger och 7 segrar och en 3:e plats, tyvärr 3 diskningar där vi hade varit top 3 alla gånger annars :) Men sånt är travlivet! 😃

JessicaO
10/29/14, 1:07 PM
#6

Mitt år har varit helt över förväntan! Jag har tävlat med mina tre hästar: Telis Pilot, Lils Elton och Amazon.

Telis Pilot är en knepig häst, men har visat att han verkligen kan. I andra starten för i år sänkte han sitt rekord från 2.07 till 1.58! Han har tagit en seger, en andraplats, två tredjeplatser, en fjärdeplats och tre sjätteplaceringar. :)

Lils Elton är tre år och har varit helt fantastisk. Han har startat 10 gånger varav, fem segrar, en andraplats, en tredjeplats och en fjärdeplats i kriteriet! Han har ett rekord på fina 2.09.5 för att vara tre år! :D

Amazon har startat 15 gånger i år varav, fem segrar, tre andraplatser och tre tredjeplatser.  Seger i bronsdivisionsfinal, silverfinal och 6 års championatet!

Annons:
haerrdin
10/29/14, 2:12 PM
#7

#6 Vi följer med glädje Lils Elton eftersom han är efter Fantom. Kul att det gått så bra. Hos oss har det varit något av en revolution. En ny kusk, med föräldrar som ställer upp till 100%, vilket är överlägset. Två starthästar, som gått som "tåget", speciellt mot slutet av säsongen. Båda kvalade in till divisionsfinalerna såväl i somras som nu i höst. Den ena är Sveriges snabbaste i sin årgång, den andra gjorde det vi väntat på, gick under 1.50, en drömgräns, speciellt för ston.

sillen03
10/30/14, 10:50 PM
#8

Putt!! :)

michellebelsing
11/1/14, 12:32 AM
#9

Mitt tävlingsår har oxå varit väldigt bra! Jag har tävlat med min egna shettis Frans III. Vilken har gett 2 segrar och sänkt rekordet på voltstart från 2.38,3 till 2.27,0. Och rekordet i autostart från 2.43,5 till 2.29,4. Vi har fått vara med i elitloppstestet med blev tyvärr oplacerade men sänkte rekordet iallafall. Vi avslutade säsongen med en seger på Eskilstuna. Jag har även fått kört Lovöns Dracula vilken reulterade en seger.

MathildaG
11/7/14, 7:55 PM
#10

Mitt sista shettisår har vart helt fantastiskt! Jag gick ut på att ha den roligaste säsongen i hela min shettiskarriär, och den vart ännu bättre. Det vart inga rekordsänkningar för oss, men säsongens först start blev en vinst med en noslängd. Färjestad Travbana 18 maj vart min och Hilda III's första gemensamma vinst, vi vart även 2:a där. Året fortsatte i samma riktning och på Åbys första heldag tog vi en till seger! Där vart vi även 2:a i första loppet. Åmåls heldag levererade även den, och där tog vi dubbelseger. Resultatraden för i år ser alltså ut såhär; 4-3-0. Med oss av årets starter har vi även två diskningar och en oplacering :) På söndag bär det av mot allra sista starten på Åbys sista heldag där vi startar i lopp 6 och 14 :) :) //Mathilda Gunnegård

Asterix10
11/16/14, 5:05 PM
#11

Mitt år har vært fantastiks! Har kjørt Tindra Lill og Øverste Dar :D 

Tindra Lill har gått 11 løp. Årsbeste på 1.52,6, som også er volterekord. Hun har trøblet litt med travet, men gått noen kjempeløp også. Årets beste prestasjon er Nordisk Mesterskap på Solvalla, med 6.plass. Hun har også deltatt i Norgesmesterskap og Landsdelskamp Jämtland - Tröndelag.

Øverste Dar har gått 10 løp. Vunnet 7 av de, to andreplasser og en 8 plass i silverdivisjon final. Senket volterekorden fra 2.00 til 1.55, og autorekorden fra 2.04 til 1.58. Veldig vanskelig å plukke ut den beste prestasjonen, da alle løpene har vært kjempegode! Men Unionstravet på Färjestad var selvfølgelig veldig gøy.

sillen03
11/20/14, 6:41 PM
#12

Putt

Upp till toppen
Annons: