Annons:
Etikettallmänt
Läst 1522 ggr
Ernst-Romeo
7/12/16, 5:14 PM

Knockoutseger i Lilla Sprintermästaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ett sent men stort Grattis till segraren i Lilla Sprintermästaren.

mer på www.russtravare.se

Annons:
Tusen
7/14/16, 10:13 AM
#1

Ett utdrag ur texten: "Det som däremot var lite sorgligt var att se att de flesta loppen förutom nolloppen var utskrivna efter tid. Jag trodde att vi kommit längre inom ponnytravet och kan låta de ponnyer som gått fort i lopp även få vinna, och hästar som vinner många gånger skall tävla mot andra hästar som vunnit lika mycket. Det känns enbart vara avundsjuka när man skriver ut lopp efter rekord." Hur kan man skriva att tidshandicap grundar sig i avundsjuka? Och att låta hästar som vunnit lika mycket talar väl i så fall för att handikapp skall ske efter antal segrar? Och vad är det för fel att inte köra slut på en ungponny bara för att "visa upp" ponnyn kapacitet? Jag blir så ledsen när jag läser liknande texter då man tänker mer på svenska rekord än på hur ponnyn får växa in i sin roll som PONNY-travare och inte är slut som travare efter 5 år säsongen.

AmeliaA
7/14/16, 12:32 PM
#2

Om nu de propparna var så himla dåliga varför var det då så mycket anmält i loppen som det var?? Tycker det talar för sig själv…

VeronicaP
7/16/16, 12:33 PM
#3

Kan tala om också att det var fler än de 12 somkom med som hade anmält till årets Sprintermästare 

Reko
7/20/16, 2:28 PM
#4

"Vi får hoppas att ytterligare några treåringar kommer ut under hösten så att trenden med vikande  antal startande unghästar bryts." Jag har ett par treåringar som jag kört i rockard flera ggr i veckan så nog skulle de kunna kvala innan säsongen är över, om jag hade kusk till dem.

teamströmbäck
7/20/16, 2:50 PM
#5

Till Reko, vart håller du till? Skulle gärna vilja köra😃

Reko
7/20/16, 7:17 PM
#6

#5 Axevalla är närmaste bana.

Annons:
teamströmbäck
7/20/16, 10:16 PM
#7

Jaha, synd.. Tillhör Gävle ja :/

amandahandersson
7/21/16, 1:19 AM
#8

Tråkigt att man inte kommit längre med sin ödmjukhet och insikt för att förstå att det är ponnyer och barn vi har att göra med, som lär sig. Att en del ponnyer springer 2.00 som 3-åringar, andra når gränsen vid 10-åringar, vissa aldrig. Bra individuella prestationer ska väl belönas, att sänka rekordet 10 sekunder ska ge en bättre placering än att springa 10 sekunder över sitt rekord. Eller föreslår TS endast autolopp, då vinner ju de som går fortast? Tror TS ponnytravet skulle ha råd att förlora de kuskar och ponnyer som ledsnat på att komma sist hela tiden, för att deras ponnyer inte travar 2.00 innan 4-års säsongen är över?

Upp till toppen
Annons: