Annons:
Etikettpropositioner
Läst 2583 ggr
LarsT1
9/6/16, 4:49 PM

Totospel i Kat B lopp enligt storloppskalendern 2

Hej

det är beslutat av Förbundsstämma att Kat B lopp enligt storloppskalendern fr-o-m maj månad skall köras öppna för D-licensinnehavare och med reservpropositon för C-och D-licensinnehavare, det sistnämnda om det förmodan inte anmälas tillräckligt många med D-licens (6 st). Tyvärr har ST/Sällskapen eller är det SPTF  skrivit ut propositioner enligt Förbundsstämmans beslut. Om loppen körts hade vi haft ett snitt på 10 anmälda (3 lopp hade inte uppnått 6 anmälda och därmed ställts in eller körts enligt reservpropp. 

Som ansvarig bakom nämnda motion vet jag att det kommer att fungera och att det inte är trams

Thomas

Annons:
Zetter
9/6/16, 7:34 PM
#1

SPTF skriver inte propositioner.

LarsT1
9/6/16, 8:21 PM
#2

OK, men visst borde SPTF ha ett visst intresse för att stadgarna och Förbundsstämmans beslut efterlevs. På vilket sätt har SPTF informerat "proppansvaiga" om förbundsstämmans beslut?

LarsT1
9/6/16, 8:25 PM
#3

OK, men på vilket sätt har SPTF informerat om förbundsstämmans beslut om åteerinförande av Totolopp för kat B lopp enligt Storloppskalendern 2016

Thomas

Pontuzz
9/7/16, 1:17 PM
#4

Naturligtvis skall vi komma tillbaka till att ha totospel som på stortravet på russen. Vi ser ju vad som hänt på Gotland när totospelet togs bort. Katastrof! Knappt några russtravare kvar där.

Pontuzz
9/7/16, 1:17 PM
#5
Pontuzz
9/7/16, 1:18 PM
#6

.

Annons:
MagganS-B
9/12/16, 10:23 PM
#7

Jag hoppas vid Gud att totospelet kan komma igång på Gotland igen, intresset för ponnyloppen har minskat betydligt, dessutom läggs loppen på icke publikvänlig tid, alla har gått hem eller inte kommit ännu…..Undantaget var faktiskt SM det kördes i själva tävlingen och visst hade det varit mer spel om russloppet varit med…..Inte en rad mer än ibland resultatet står det i tidningarna heller. Det var en förlust för Visbytravet när toton försvann. Under min tid som aktiv (mer än 50 år) har jag varit med om "stortravdagar" när det körts tre fulla russlopp, på toto!

Hoppas dom två prop.-ansvariga har så mycket råg i ryggen att dom kan skriva ut lopp. Och alltid tillsammans med Visbytravets ordinarie travdagar!

giffan
9/13/16, 7:54 AM
#8

Men till TS vill jag bara säga att undrar du vad SPTF gjort för att efterfölja den stadgan så kontakta någon i styrelsen. Be om att få en pugnt på dagordningen på ett av deras mötet och åk dit och ta upp det med styrelsen.

Att sitta å skriva detta på nätet tror jag inte leder till något vettigt. Många är även nya i sporten och de nya nu för tiden har inte en aning om hur det fungerade förut med toto och propp skrivandet. För de nya i sporten så fungerar allt och man rättar in sig i ledet.

Självklart så ska ju det vi röstar fram på stämman följas, absolut. Men nu har ju SPTF om ännu mindre att säga till om så det är kanske så att de lagt fram förslaget men inte fått något gehör från de som bestämmer om detta.

Men informera oss gärna när du fått ett svar på hur det ligger till.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MagganS-B
9/13/16, 10:11 AM
#9

Fortfarande så förstår jag inte alls SPTF:s roll numera. Jag antog att SPTF skulle vara ett slags medlem-/hästägare-/kusk-/tränarorganisation gentemot ST. Rätta mig om jag har fel……upplever inte det så alls! Gör om, gör rätt! Vi betalar medlemsavgift, till vad?

LarsT1
9/15/16, 10:08 AM
#10

Ingenting har väl hänt. SPTF skriver inte propparna, men har de informerat de som skriver propparna om vad som beslutats? och detta till trots fortfarande inte händer något är det vad man kan förvänta sig av en intresseförening eller är det vad ST vill? Men varför har inte våra lokala travklubbar reagerat då vi hade chansen eller hade vi inte den!

Thomas

MagganS-B
9/15/16, 11:19 AM
#11

#10 Jag tror inte dom har reagerat därför att dom aldrig kört tävlingar med toto. Och här i Visby så är det nog faktiskt ingen i styrelsen som varit med om det heller…..hoppas dom vaknar! Om inte skall jag…..😉

LarsT1
9/15/16, 1:19 PM
#12

Vi har idag ett stort antal "ponnykuskar" som även har licens för att tävla med stor häst. Som förslaget var att loppen endast körs då minst 6 ekipage är anmälda tycks inte vara tillräckligt, då snittet på årets , kat B-lopp i årets storloppskalendern hade haft ett snitt på 10 anmälda. Att jämföra med stortravet, som bara har 2 platser vid 6 anmälda, men totolopp kan köras med 4 startande . ST kringgår det hela med att inte skriva ut någon reservpropp till kat B-lopp i storloppskalendern. Varför inte tala i klartext är det ST /proppansvariga eller SPTF:s styrelse, som inte följer gällande stadgar? I avsaknad av besked om vad som egentligen ligger bakom  gör

Thomas

Upp till toppen
Annons: