Annons:
Etikettallmänt
Läst 2540 ggr
tomj
12/7/16, 9:18 PM

Vad kommer att hända med Ponnytravklubbarna??

Vad kommer att hända med Ponnytravklubbarna??  …när det är valfritt fr.om 2017 att betala medlemsavgift……

Annons:
Stallmima
12/8/16, 6:59 AM
#1

Nu har jag missat något, när beslutades det?

giffan
12/8/16, 10:04 PM
#2

#1 Det har ST beslutat och kommer att gälla från nästa år.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Stallmima
12/9/16, 8:11 AM
#3

#2 Vart kan man läsa detta?

C-Ainerud
12/9/16, 9:59 AM
#4

Men om man vill ha rösträtt på årsmötet måste man väl vara medlem? Eller ska vi inte ha någon styrelse längre? jag tänker i alla fall fortsätta att betala familjemedlemsskapet, förstår inte varför vi inte ska det. :-)

Steffene
12/9/16, 12:10 PM
#5

Om det nu blir valfritt att betala medlemsavgift, får man fortfarande vara medlem i klubben och tävla trots man inte har betalat, och åka snålskjuts på dom som betalar sin avgift? Och, rätta mig om jag har fel, men är det inte så att klubben får bidrag från ST utifrån antalet betalande medlemmar?

StuteriLA
12/9/16, 2:03 PM
#6

Jag har iaf betalat våran medlemsavgift :)

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar



Annons:
rolsson
12/10/16, 3:03 PM
#7

#5.

Nä, om du inte betalar medlems avgift till klubben så är du ju inte medlem längre. Du kan ju tävla ändå men är inte med i ex vis klubbmästerskap och kusk ligor o dyl. Vet ej hur SPTF ställer sej men är man inte medlem i ponnyklubb så är man ej heller med i Sptf.

Klubbarna får inget bidrag från ST utan täcke,pokaler,rosetter och annat står klubbarna för genom att jobba med sponsorer, lotterier och dyl.

Stallmima
12/11/16, 12:29 AM
#8

Tycker ju det är jättetråkigt att klubbarna måste ragga ihop till täcke, pokaler mm till priser i loppen. Det tycker jag ärligt ST skall stå för även det när dom nu är den bestämmande parten i ponnytravet.

Emmelie93
12/11/16, 11:35 AM
#9

Man kan läsa det i tidningen Allt om travsport.

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

rolsson
12/11/16, 3:26 PM
#10

# Vad kan man läsa?

Emmelie93
12/11/16, 4:27 PM
#11

kan scanna in det och lägga det här.

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Emmelie93
12/11/16, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Första biten.

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Emmelie93
12/11/16, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

fortsättning.

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Annons:
VeronicaP
12/11/16, 7:56 PM
#14

Tycker iof att det är synd att inte informationen har kommit ut till alla berörda

Men de får väl bli så att medlemskapet får bli billigare i klubbarna ?

SPTF kan ju inte heller ta ut en summa för varje medlem  i ponnytravklubbarna längre då det är fritt ?

Bara för att man inte behöver betala medlemskap så säger det väl inte att folk kommer hjälpa till mindre på tävlingarna ändå ?

Fast pokaler står ju storklubben för eller de ska ialla fall göra det då de får pengar per lopp från ST, sen har man ju alltid raggat sponsorer i alla år innan med så det är väl ingen skillnad ;)

Kanske blir så att klubbarna får ge lite mer till medlemmarna också , finns ju klubbar med väldigt stora kassor och de bara lägger på hög, utan kanske jobba lite mer på att vårda sina medlemmar och lyssna på dem , hålla lite mer kurser mm :)

giffan
12/11/16, 9:11 PM
#15

Klubbarna har ganska precis fått veta att det är så här det kommer att bli. Sedan är det  upp till varje klubb hur man vill förmedla det till sina medlemmar.

Alla väljer själva om man vill vara medlem i en klubb eller ej.  Men vill man kunna ta del av det klubbarna gör så kommer det krävas att man är medlem.

Att tävla kommer man kunna göra oavsett.  Jag tror att de flesta kommer välja att vara med i sin respektive klubb, och de som väljer att inte vara med har troligen heller inte tillfört klubben något extra i form av arbetskraft eller annat.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

AmeliaA
12/11/16, 10:34 PM
#16

Men om man inte tillhör någon klubb/bana får man ju inte heller åka och träna på en bana väl? Med ett medlemskap betalar du så att du även får utnyttja träningsanläggningen. Förstår inte alls varför man ska ta bort kravet på medlemskap! Om det är för att de vill försöka få sporten att bli billigare så kan jag tycka att de trycker på fel punkt! Jag menar medlemsavgiften är en liten del av alla utgifter och man betalar ju även den för en god sak, för klubben, om man inte har råd att betala 400 kronor ( det är vad ett medlemskap för familjen kostar i vår klubb) om året så har man ju inte råd att hålla på med travet enligt mig.

giffan
12/12/16, 12:25 AM
#17

#16 Men om du aldrig behöver åka till en bana för att träna, och inte heller vill vara med på KM eller annat som klubbarna fixar då behöver du heller inte betala en exra avgift för att tävla din ponny.

Bara för att man tar bort ett krav betyder det ju inte att hela ponnytravet måste stanna med det.  Nu är det bara fritt att välja, och de flesta väljer säkert att fortsätta stödja sin klubb.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

VeronicaP
12/12/16, 3:45 PM
#18

Fast träna på bana får du ju göra ändå även om du inte är medlem, frågan är ju istället om banan kommer att ta ut en avgift precis som storhäst ? Sen så kan jag förstå om man inte vill vara medlem , kan finnas många orsaker till det, behöver ju inte vara pengar som spelar in i det läget.

MagganS-B
12/13/16, 12:24 PM
#19

Dags att ombilda SPTF till en "hästägar/tränar/kuskförening"! Genom att ta bort medlemsavgiften försvinner antagligen dom aktivas rätt att yttra sig gentemot ST och det skulle vara förödande för sporten!

rolsson
12/13/16, 4:49 PM
#20

# 18.

Förstår hur du tänker, men utan medlemmar försvinner ju klubben och det är nog inte så bra för de aktiva.

Annons:
giffan
12/13/16, 10:45 PM
#21

#20 Varför ska medlemmarna försvinna?? Tror många kommer fortsätta stödja sina klubbar. Och om inte så är det dax att klubbarna kan erbjuda sina medlemmar något som gör att man vill vara medlem.

Ex så kan man genom sin klubb få sin röst hörd. Tycker man inte att det fungerar då kanske man själv ska hjälpa till aktivt i sin klubb för att få fram det medlemmarna tycker.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

rolsson
12/14/16, 10:39 AM
#22

#21. Det kostar ju medlems avgift som jag tror en del gärna vill slippa när det finns så mycket annat att lägga pengarna på.

Sen är det ju jättebra om fler vill hjälpa till aktivt i sin klubb men där tror jag inte slopat tvång på medlemskap kommer att göra medlemmarna mer aktiva.

giffan
12/14/16, 10:52 PM
#23

#22 Det jag menade var att man kan läsa på ganska många ställen att allt är så dåligt. Men för man inte fram sin önskan om förbättring så är det ju svårt att att få en förändring. Men är man medlem i en klubb så kan man genom klubben föra fram sina önskemål till Sptf som sedan tar det vidare till ST. Det var där jag menade att man kunde vara mera aktiv istället för att gnälla att inget sker.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

VeronicaP
12/20/16, 12:25 AM
#24

Fast vad är det som säger det förs vidare från styrelsen i klubben? Information från klubbarna om vad som händer kan faktiskt vara riktigt dålig ibland. Jag har alltid ställt upp på tävlingar mm Men tycker att klubben måste göra mer för sina medlemmar och kanske inte lägga pengar på hög 😉 #20 nä jag tror onte heller de är bra om klubbarna försvinner pch därför är de ju ännu viktigare att information mm kommer ut så fort som möjligt.

rolsson
12/20/16, 10:10 AM
#25

#24.

Jag vet inte hur det är i eran klubb, men vi  för relevanta önskemål vidare. Jag tycker att i våran klubb gör vi mycket för våra medlemmar och lägger definitivt inte pengarna som styrelsen raggat ihop på hög.

karinpoberget
1/4/17, 9:10 PM
#26

För vissa i Sptf´s styrelse har det under många år varit väldigt viktigt att ponnytravet  ska vara som stortravet med allt vad det innebär såsom t ex propparnas utformning,  det har ju oxå drivits igenom trots  protester från en del aktiva. 

Jag uppfattar att detta är ännu ett steg i samma riktning  eftersom det inom stortravet inte krävs att du ska tillhöra en klubb för att få lov att tävla.

Du betalar din licens och har din bantillhörighet.

Sedan att vissa blir tagna på sängen , (liksom många blev när propparna plötsligt ändrades), är ju tråkigt men borde kunnat förutses med tanke hur stortravet ser ut.

En stor del utav medlemsavgiften till klubbarna har betalats vidare till Sptf och täckena och pokalerna i divisionsfinalerna är det som Sptf stått för,  alla andra priser har klubbarna själva jobbat ihop sponsorer till förut i allafall.

tomj
1/5/17, 10:13 PM
#27

Jag hoppas verkligen alla aktiva, tränare, familjer etc, etc  tänker till och forsätter att betala medlemsavgift till resp, Ponnytravklubb för 2017 (fastän det är valfritt)…för om inte kommer med all sannolikhet Travbanorna ta ut en service avgift av dom som inte betalt medlemsavgift till klubbarna.

Annons:
MagganS-B
1/7/17, 11:06 PM
#28

Inte lätt alltid att föra fram sina idéer eller åsikter när styrelsen tar varje sak som en personlig förolämpning mot sitt arbete…..

Upp till toppen
Annons: