Annons:
Etikettallmänt
Läst 986 ggr
hippoteket
3/19/17, 11:36 PM

finns de efterfrågan på shetland?

Jag är ute i väldigt god tid med den här frågan, så se det som en generell frågeställning även om det finns en ponny bakom frågan.

Hur ser efterfrågan ut bland etablerade A-ponnykuskar för att låna en shetlandsponny?

Jag har en 2-årshingst som jag har för avsikt att köra in i sommar och min förhoppning är att jag ska kunna hitta en kusk med några år rutin som skulle vilja låna honom under 3-årssäsongen (kanske längre) för att ge honom nåt extra år att utvecklas och samtidigt skaffa sig lite meriter innan jag ska visa honom på hingstpremiering. Frågan är, som sagt, om det är möjligt att hitta kuskar med rutin, som är intresserade av att låna? Det ligger ju, som sagt, ett år framåt i tiden. Så jag är inte ute efter att hitta någon som vill låna redan nu. Utan jag undrar mest hur efterfrågan ser ut.

(Han rör sig mkt bra och har bra stam för trav, pappa Titol har lämnat många som sprungit fort (t.ex Lufsen) och mamma Cassis har ett par syskon som sprungit bra, mest känd är Hippotekets Filofax)

Annons:
Upp till toppen
Annons: