Annons:
Etikettallmänt
Läst 1739 ggr
biasson
2017-04-13 18:33

Förälder med på PREV veckan

Är det verkligen möjligt att det är så dyrt om ens ungdom inte vill åka själv på denna vecka?? Att jag som stöttande förälder ska behövs betala en förmögenhet 🙄

Annons:
Steffene
2017-04-13 20:27
#1

Har länge sett fram emot att åka upp med dottern till PEV, men när informationsbrevet kom i dag, så kände jag den bittra eftersmaken komma, och man börjar fundera om man verkligen kan ta sig råd till att åka, speciellt när man är ensam förälder som håller igång travandet.

Inte nog med att jag som förälder får betala 4500 kr för mat och boendet där uppe, jag får dessutom stå för störstadelen av resekostnaden upp eftersom 10 kr milen inte räcker långt när man har med sig häst. Nu är det ju i och för sig ingen tvång att ta med sig egen häst, men hur kul är det för henne att åka upp utan sina ögonstenar?

biasson
2017-04-13 20:45
#2

#1 känner samma sak 🙄 Vi har dock valt att inte ta med egen häst då det är nyttigt att få köra ändra men att det skulle vara så dyrt att bo och äta 🙄 Min son vill inte åka själv 🙄

giffan
2017-04-14 19:30
#3

Det är nog så att det redan är stora kostnader som både wången och travsällskapen ställer upp med för att ungdomarna ska kunna få åka på detta. Så kostnaderna för eget boende är nog något man får själv leta en sponsor till om man vill få ner kostnaderna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

tomj
2017-04-15 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

# 1-2. Det är möjligt att det kostar en del om föreldrarna följer med, men det är värt vartenda öre (det lovar jag  :)  ) att ta med egna hästar att tävla med under denna vecka…hela 28 lopp kommer att köras på de två tävlingsdagarna….. Wången/Östersund och det blir ett minne för livet!!!

biasson
2017-04-15 17:47
#5

#4 klart att det är ett minne för livet men att det ska kosta flera 1000 lappar att följa med är väldigt synd. Kunde varit en symboliskt summa för en medföljande person. Vi hoppas iallafall kunna lösa det då vår kusk absolut inte ville åka själv men vill inget hellre än att få åka dit 🙄

Steffene
2017-04-16 12:58
#6

#5 Håller med om en symbolisk summa för én medföljande.  Att åka upp ensam med tåg/flyg är inte aktuellt från hennes sida, och hon vill heller inte åka upp utan sina pållar heller då det är dom som fixat denna platsen till henne.  En liten summa för att få slagga på golvet på en medhavd madrass vore skäligt, men det går väl inte? Utgår där någon rabatt på stugan om eleven istället för att bo på  "hotellet" väljer att bo tillsammans med sin(a) anhörig(a) ?

Annons:
stallnysater
2017-04-16 13:59
#7

Jag har varit med som syster o förälder, båda gångerna har vi haft med oss en extra person (en extra kusk). 2 ponnysar har varit med oxå. Tycker personligen att kostnaden för boendet har varit värt det. Vi som är med som extra får vid mån av plats delta på alla aktiviteter. Det har varit en bra upplevelse för oss alla 3 :)

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

giffan
2017-04-21 10:59
#8

Men vänder man på det och bokar en resa utomlands, så kostar den ju oxå.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Djungelboken
2017-04-22 13:48
#9

Vid båda tillfällena vi var uppe på PEV har varit toppen (förrutom vädret första gången) och har varit värt varenda krona ..Hästarna bodde kanon med tillhörande hagar , foder osv.Maten på Värdshuset är utsökt , lilla stugan toppen och övriga aktiviteter har varit uppskattat av hela familjen..Samt alla nya härliga människor vi träffade..Vi såg det som en semestertripp som vi aldrig ångrade även om resan med bil och transporten var lång så vi gjorde den på två etapper. . Hoppas att ni som får chansen verkligen tar den och skippar solsemester och ta den nästa år 😂😂😂..

ekbacka
2017-04-22 23:07
#10

Jag tyckte också att det var värt allt att ta med hästarna och göra den resan. Vi hyrde stuga (ca 2000 kr), vi handlade och lagade mat där och sparade mycket på det. Jag hade helt klart kört de 100 milen en gång till om jag bara fått chansen🙂

Vi hade med fyra hästar och övernattade i Gävle på vägen, tack till bl a familjen Ek för ett trevligt bemötande.

tomj
2017-04-23 00:10
#11

# 7 - 9 - 10.    :)    :)    :)    :)    :)

tomj
2017-04-23 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

# 7 - 9 - 10.  Varmt Välkommna tillbaka till Jämtland!!!

Upp till toppen
Annons: