Annons:
Läst 3243 ggr
Acclaim
10/10/09, 4:43 PM

v75 ponny ??

Vem tycker att det skulle vara kul med v75 för shettis och russ ?? med si så där 2000 i första pris ??

Annons:
MagganS-B
10/10/09, 4:57 PM
#1

Eftersom det inte är intressant för STC med totospel på russen (och barnen!) så är det säkert inte intressant med V75 heller. Dessutom får ju shettisbarnen inte tävla om pengar…..

emmyhansson
10/10/09, 7:39 PM
#2

#1 det är väl inte ens bestämt än? ;o dedär me pengarna..

ErikaJ83
10/10/09, 8:22 PM
#3

Jag tycker alla ska tävla på lika vilkor, alltså ska även shettiskuskarna få tävla om prispengar. 

Jag tycker att det ska vara totospel på både russ och shettisar, så mitt svar på denn fråga är: Ja, det skulle vara kul med V75 och V64 även på russ och shettisar.

divansson
10/10/09, 9:24 PM
#4

Tycker de skulle va att ta i.. Va kommer prispengarna från för det första? Vilka spelar på ponnysar för det andra? Hur skulle man lyckar få hit spelare för det tredje? Menar, utan nått sök-system som på travsport.se så kan man inte kolla upp heller, jättekul?nä..  Först och främst ska nog pengar och energi läggas ned på att vi aktiva får som vi vill.  Bara det är nog svårt.

Om många år kanske om STC inte tagit död på ponnytravet då.

danna
10/10/09, 10:31 PM
#5

JA det vore kul om stc sattsa pengar men ser svart ut .Dom vill ju ta bort  pengar på a-ponnyer

>Jag tror inget händer innom ponnytra mer att det blir sämre å sämre Gråteråt sptf…och STC

BoysonII
10/11/09, 12:12 PM
#6

det kmr bara att bli sämre oh sämre! vf måste dom byta regler helt plötsligt?

Annons:
bea28
10/11/09, 2:10 PM
#7

#4 när stortravet har tävling på kvällen är det alltid med ett russlopp som spelas med toto. Det är faktiskt folk som tycker det är kul att spela på ponnyer oxå!

BoysonII
10/11/09, 3:44 PM
#8

#7, det visste inte jag att dom spelade toto på russen :P

StuteriSolo
10/11/09, 3:45 PM
#9

På Visbytravet är det ett russlopp varje tävlingsdag med spel på toto, så har det "alltid" varit.

Så borde det vara i resten av landet också!

Mille
10/11/09, 3:52 PM
#10

Jag hadde gärna sett att de insprängda loppen fick samma status som varmblods/kallblodsloppen, inklusive toto. MEN då ska det verkligen vara samma status också, spelarna ska få ut startlistor och resultat lika lätt som de andra loppen.

Ponnylopp på tv med spel vore ett bra sett för ponnytravet att få visa upp att det finns.

MagganS-B
10/11/09, 7:10 PM
#11

# 10 För några år sen var det meningen att det skulle bli så, men ATG lade inte ut russ (B-ponny-)loppen i sitt program, och resultaten redovisades inte heller, så det blev en riktig flopp!

LLennartsson
10/11/09, 8:21 PM
#12

Jag hade tyckt det hade vart för j*vla roligt. Men tyvärr det kommer inte att hända….. Tycker det är frucktansvärt dåligt att man inte kan fixa det…

Stall Bråna

black_star
10/14/09, 5:57 PM
#13

Det skulle va roligt om de va sånt :)

Annons:
ryttarn
10/14/09, 6:01 PM
#14

#12 Är nog inte helt omöjligt, rätt påtryckningar på rätt personer innom STC och ATG kan nog få till det, vet att vissa inledande diskusioner pågår…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Ceasarplutten
10/14/09, 6:49 PM
#15

#1 Måste man betala startavgiften om det inte är med pengar på shettisarna??

black_star
10/21/09, 12:19 PM
#16

skulle inte förvåna mig om man var tvungen med de jag tycker allt på ponnytravet är förjävligt nu …. Det var mycket roligare för när de inte var så blodigt alvar med allt och man fick träffa allt gott folk och omgås med varan .,, !

ryttarn
10/21/09, 4:33 PM
#17

#16 Det blir vvad man gör det till…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
10/21/09, 6:54 PM
#18

Nu tycker jag det blir lite för mycket svärord…..eller hur sajtvärden?????

NatthaBlom
10/22/09, 2:27 PM
#19

Skulle vell kanske vara bra för ponny sporten att ha ett lopp varje lördag när det e v75, då kanske fler får upp ögonen för ponnytravet?

Winner04
10/22/09, 4:13 PM
#20

#19 Ja, det skulle nog vara bra och tror att det skulle bli uppskattat!

Annons:
Duffismylife
4/14/10, 7:57 PM
#21

I alla fall Här på bygdetravet i vitsand så tror jag man kan satsa på russen! Det skulle ju vara lite kul att ha V75 lopp, det skulle säkert intressera många barn som vill börja med Ponnytrav. Tycker också det är tråkigt med A-loppen men vad ska man säga?!

Russ lopp kan vara V75 iaf. Toto på barn under tolv alltså shettis kan ju få lite förmycket press på sig om man har toto men iaf russen då man är över 12 förutom montén då

XoXLillyzXoX
4/14/10, 10:59 PM
#22

#1 men asso dom har väl skrivit något på sptf om pengarna att dom har gjort grupper att typ 8-12 år får inte tävla med pengar eller har dom bytt det?? :o

extra
6/30/10, 1:04 PM
#23

Men om msn är 13-15 år och kör shettis då är det väl prispengar?

Mimmis
6/30/10, 2:03 PM
#24

Att ha med ett ponnylopp vid varje V75 omgång tycker jag är ett jättebra förslag! Vilket kommer att ge PR för ponnytravet (se intervju med K.Lähdekorpi på Travnet, han menar att de flesta av dagens kuskar kommer från ponnytravet).Glad

Shettisar o penninghcp hur blir det i framtiden - förstår inte STC som trycker på för penninghcp sen så skall det helt plötsligt inte vara prispengar???? Hur går det ihop?Skrikandes

therese-persson
7/1/10, 2:54 PM
#25

#10.

Precis! Varför skulle dom inte kunna visa det inspränga ponnyloppet på tvn, när dom ändå ska visa dom andra loppen från precis samma bana??

En sak till är att dom säger att det blir för "jobbigt" om man skulle ha så att dom lägger in på ponnyns statistik efter varje lopp..
Men varför kan man göra det på stortravet då för? det är ju hur många fler hästar som helst där??

Pontuzz
7/1/10, 5:22 PM
#26

Det största hindret för spel på ponnyer är ponnyfolket själva.

Eftersom många tycker att alla skall ha lika villkor från 8år till 25år. Man måste ju dessutom anpassa sig till STCs och ATGs regler och det protesterar ju ponnyfolket mot också.

Upp till toppen
Annons: