Annons:
Läst 2341 ggr
abbe75
2011-07-07 22:51

Kusk???

Ni med shettisar som ni inte längre för köra själva under loppen, hur gör ni med den kusken som kör åt er?

Denna omröstning gäller enbart kategori A ponnyer där inga vinstpengar delas ut och därför är detta allternativ ej med.

Annons:
BodenPerre
2011-07-07 23:08
#1

jag har nu aldrig satt upp en annan kusk på min shettis då jag fick tävla shettis 2010 och iår har vi betäckt hon. men när jag kört åt andra tar jag pokalen resten går till ägaren. jag tar inte betalt för att köra men har fått nån slant när jag har kvalat till andra. men för mig räcker de med pokalen (om de går bra i loppet dvs.) jag tycker de är nog kul att folk vill ha en som kusk och tycker man är duktig. sen är de alltid kul att få köra andra hästar men lär sig nya saker varja gång :)

VeronicaP
2011-07-07 23:17
#2

När Amanda körde shettis åt andra så fick hon pokalen och det är ju bara det som eg är *kuskens* pris.

Nu när vi har kusk till shettis så får de pokalen och ibland rosetten, övrigt tar vi då vi betalar anmälningsavg, körning och tränar hästen.

NathalieForsman
2011-07-07 23:26
#3

För mig är pokalen kuskens och rossetten/täcket är hästens, de bruka bli en slant eller något till kusken med :)

Tusen
2011-07-07 23:46
#4

Pokal till kusken (om den vill ha pokalen) Resten tar vi om det inte är några speciella priser till just kusken. Vi betalar inte och har heller aldrig tagit betalt (inte ens då man fick prispengar).

Upp till toppen
Annons: