Annons:
Etikettsptf-st
Läst 2079 ggr
ryttarn
2014-02-25 08:58

Valberedningen informerar inför årsmötet 2014.

Valberedningen föreslår i samråd med Sptfs styrelse att antalet medlemmar minskas med två st (från 9 till 7)samt att alla då blir ordinarie ledamöter. Alltså försvinner suppleanterna samt att alla blir ordinarie ledamöter. Detta sker genom att Maria Sjöholm och Eva Svedlund har tackat nej till omval. Vidare har Niclas Malmqvist en önskan att avsluta sitt arbete inom Sptfs styrelse ett år tidigare, så här kommer ett fyllnadsval att ske. 
Styrelse medlemmar som skall väljas är ordförande, valberedningen föreslår Arne Florqvist för en period av 1 år. 
En ledamot, valberedningen föreslår omval av Sten Bondesson för en period av 2 år samt ett fyllnadsval för Niclas Malmqvist. Här föreslår valberedningen Annette Buhle´r för en period av 1 år 

Mvh Valberedningen

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
giffan
2014-02-25 09:31
#1

Måste inte ett sådant förslag tas på årsmötet?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
2014-02-25 09:36
#2

#1 Jo, om det ska gå rätt till så. ;)

ryttarn
2014-02-25 11:24
#3

#1 Valberedningen föreslår årsmötet att ta det beslutet. Så det är väl helt i sin ordning. Årsmötet kan ju avslå det förslaget.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
2014-02-25 12:00
#4

fast som det presenteras här ser det ut som att det är så det ska bli.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Reko
2014-02-25 12:36
#5

#4 Se den som en information från valberedningen. Är du eller någon annan inte nöjd med förslaget/en så finns ju tid att komma med eget förslag. Det är lite sent att göra det på årsmötet. Jag tycker att valberednings förslag alltid skulle vara officiellt innan årsmötet, oavsett förening, just för att jag kanske vill ha andra att föreslå.

giffan
2014-02-25 13:13
#6

#5 Jag har INGET emot det, men det såg ut som att så här ska det vara. Och det är inte första gången det skulle blivit något som bara blir. (inte endast menat till sptf.. )

Håller med att förslagen alltid bör komma ut i tid, och inte minst att alla förstår att alla har rätt att föreslå någon till styrelsen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
ryttarn
2014-02-25 13:26
#7

#4 andra ordet i första meningen, föreslår, kan väl ändå inte misstolkas. Då har man mer än måttlig paranoia……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
2014-02-25 13:37
#8

#7 Och hur kan man som Sajtvärd ens uttrycka sig så!!!???😮

"Då har man mer än måttlig paranoia"

jag tolkade det på ett sätt som tydligen va fel… ber så hemskt mycket om ursäkt och ska härmed hålla tyst!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ryttarn
2014-02-25 14:08
#9

#8 Anledningen är att jag är väldigt trött på allt gnäll och att allting i första hand tolkas negativt. Det i sig gör att ingen lyssnar eller tar åt sig när det verkligen är något problematiskt.

Enligt mitt sätt att se det finns det helt andra saker i #0 som verkligen är problematiska och som man kanske borde fokusera på istället. Men det är det uppenbarligen ingen som reagerat på och för tillfället orkar jag inte bry mig i det heller…….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

LarsT1
2014-02-25 15:16
#10

Utdrag ur SPTF:s stadgar                                                               ”SPTF:s medlemmar kan senast en (1) månad före stämman inlämna förslag på kandidater för de befattningar för vilka val skall ske.”                                                                                                             ”Den sammankallande i valberedningen meddelar till klubbarna senast 14 dagar före förbundsstämman de namnförslag som inkommit för de olika valen samt valberedningens förslag.”

Tidpunkten för nominering till de olika valen är passerad.             Valberedning skall nu senast 14 dagar före förbundsstämman även redovisa samtliga namnförslag som inkommit till de olika valen Ponnytravklubbarna har därefter tiden fram till Förbundsstämman att komma fram till vilka av dessa kandidater och valberedningens förslag, som är bäst lämpade att leda SPTF under 2014

Ta vara på chansen

giffan
2014-02-25 20:36
#11

#9 Men ge dig! Inte va den frågan gnäll eller?? Snälla nån 😐

Det va en enkel lite fråga. Och du öser ur dig att man e paranoid! hmm

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MagganS-B
2014-02-25 21:33
#12
Upp till toppen
Annons: