Annons:
Etiketthästhälsa
Läst 1877 ggr
ryttarn
3/20/14, 10:43 AM

Angående längd på montéryttare

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
Tusen
3/20/14, 10:55 AM
#1

Ha-ha! Kanske dags att återgå i så fall till den "gamla" montéstilen för ponny då. Ponnyer rids med fördel med bakvikt.

Dessutom "Han tycker…" Just det! Ett tyckande och ingen egentlig vetenskap kring var längdgränsen ska gå.
Och varför klarar shettisarna iså fall en längre längddifferens?

VeronicaP
3/20/14, 8:42 PM
#2

Tycker de har gett ett bra svar för deras tankar och åsikt och tycker faktiskt inte man ska skratta åt det , men de är kanske jag som tycker det bara (visa respekt för varandra)

Tusen
3/20/14, 9:25 PM
#3

#2 Jag hade nog hoppats på en mer vetenskaplig förklaring till detta än vad ett gäng personer tycker. För varför skulle gränserna t.ex. gå vid just 147 cm resp 160 cm? Vad finns för belägg för att just dessa gränser ska gälla, mer än att dessa personer tycker att det är en bra gräns.

Nej. Detta är inget bra svar. Detta är ett svar på vad de tycker. Och varför de tycker det.

ThelmaR
3/22/14, 10:26 PM
#4

Tycker det är lite skumt då vissa som är tex 159cm kan starta en b-ponny som inte alls är så hög, medans en tjej på tex 162cm inte får starta sin maxade ponny. Borde ju räknas utifrån hur stor hästen man ska rida är, och ens längd utifrån hästens storlek. Nu kommer det ju kunna vara ryttare som är just under 160 som får rida de mindre russen, men de som just faller på längdgränsen inte får starta maxade russ.. Tar ju mer skada på den mindre hästen med ryttaren som är 159 isåfall! Sen är ju vissa mer eller mindre viktbärande, men ni fattar säkert vars jag vill komma :)

Upp till toppen
Annons: