Annons:
Etikettträning
Läst 1539 ggr
Evelina.J
4/4/15, 10:58 AM

varför så långt?

I en annan tråd  här jag jag sätt att många kör ca 2mil med sina ponnys 4 daga vi veckan. varför kör man så långa sträckor med ponny?

Jag hjälper min lille bror lite med hans russ så försöker komma in i detta med ponny trav lite.

Annons:
StuteriSolo
4/5/15, 11:11 AM
#1

Vi kör 8-15 km med våra, blandad terräng och tempot varierar olika dagar, det behövs för att det ska bli något. Unghästar går kortare rundor i början av sin karriär, men när hästarna har fått upp kondition och muskler så tar ju en 15 km runda strax över en timme när man travar på i bra tempo, så man kan ju säga att vi köra ca ent imma men eftersom tempot varierar så varierar även längden på rundorna 😃

Tusen
4/5/15, 12:23 PM
#2

Vi gör precis som #1 . Vi kan köra 2 mil mellan varven bara för att det är en fin dag eller att vi ska till något speciellt ställe. Men oftast kör vi mellan 7 km till 15 km.  Däremot varieras träningen så mycket som möjligt. Vi tränar inte ens våra ponnytravare enbart i trav. De både hoppar, galopperar och rids i dressyr. Allt för att de ska bli så pigga och glada som möjligt. Ensidig träning tror vi inte på.

Upp till toppen
Annons: