Annons:
Etikettsptf-st
Läst 2371 ggr
Teja-Bea
4/29/15, 11:10 AM

Protokollet Propositionsmöte 2015-04-16

Här kommer protokollet från Propositionsmötet med ST 2015-04-16

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Teja-Bea
4/29/15, 2:13 PM
#1

Bilaga: ST's dagordning och information

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ValentinoRossi
4/29/15, 8:36 PM
#2

Blir mycket ledsen av att läsa detta… "alla kan vara med, men alla kan inte vinna" :( Och detta ska vara en barnsport! Ska man tävla vill man ju iaf ha en chans men kanske inte på bekostnad av att behöva byta ut sin bästa vän…

StuteriLA
4/29/15, 9:05 PM
#3

Byt sport . SPTF gav, med ALLA klubbars aktiva medgivande, vid TVÅ tillfällen bort det ponnytrav vi hade - nu är det bara att gilla läget eller byta inriktning på sin hobby med ponnyerna.

Jag tycker ST gör ett bra jobb med att styra ponnytravet dit dom anser det ska vara. Det är ST´s ungdomsverksamhet nu, och jag fattar faktiskt inte varför folk håller på med enkäter etc. ST har haft en klar plan hur de vill att sitt ponnytrav ska se ut och de som gillar det fortsätter starta och de som inte gillar det kan väl göra något annat med sina ponnyer.

Ber om ursäkt om jag låter provocerande, men det är så dags att komma med synpunkter nu , HELA ponnytrav-Sverige har valt att det bästa för oss är att ST tar över vår tävlingsverksamhet- deal with it.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar



StuteriLA
4/30/15, 5:49 AM
#4

Inser att jag låter otrevlig, men man kan liksom inte både ha kakan och äta den..det är väl ingen förälder som kommer på tanken att försöka förändra villkoren för svenska fotbolls ungdomsverksamhet? eller det kanske det är…

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar



karinpoberget
5/1/15, 12:19 AM
#5

Det som bekymrar mig mest i detta är att dom försöker stänga ner en internetsida där vi kan diskutera och ha åsikter. Är man inte ute och tassar på lite tunn is där? Att försöka hindra folk från att yttra sina åsikter är dom rätt så tydliga med i EU konventionen.

 Är inte ett sådant agerande ganska allvarligt??

vigalund
5/1/15, 6:56 AM
#6

# 5 Reagerade också på det, rätt läskigt år 2015!😱 Lite Ryssland a la Putin, censurerad demokrati, åsiktsfrihet så länge du har"rätt" åsikt…. Reklam skadlig för barn? Ja det finns i HELA samhället, men tror inte att unibet skadar mer än ATG, möjligtvis konkurrens som vi inte gillar… Vad gör man då? Begär att sidan stängs ner…. Mkt mkt otäckt agerande anno 2015 😱

Annons:
savrarpstuteri
5/3/15, 4:20 PM
#7

Jag har läst om och om igen och kan ingenstans hitta att Petter vill stänga ner diskussionsmöjlighet/yttrandefriheten för gemene man .

Att viss reklam är skadlig för barn ….JA…..men kanske inte så skadlig att ptif behöver stängas ner.

Däremot är det ju ATG som är den digivande kon till hela travet och om den kon känner sej hotad av att andra spelbolag fritt får konkurrera på kommunikationssida tillhörande travet så kanske man skall fundera lite.

Bea som Sajtvärd säger att de inte kan påverka reklamutbudet, Petter säger som en tanke att den sidan kanske bör stängas ner och ersättas av andra forum .

Att Petter iom det skall jämställas med Ryssland a´la Putin tycker jag är högst oförskämt och bör omgående ursäktas!!!

Tusen
5/3/15, 5:11 PM
#8

#7 Tycker du som P att PIF ska stängas ner och ersättas med något annat? Något förslag på annat forum?

savrarpstuteri
5/3/15, 8:01 PM
#9

#   Om det nu är så illa att det stör travets inkomstgivare pga viss reklam så är det kanske ett måste !?
Jag tycker man skall fråga den/de som ev. vill stänga ner pif vad man kan få för forum istället! Det är väl den bästa idén att någon kunnig föreslår ersättningsforum?
Det kanske kan bli något som tom blir bättre 🙂?

vigalund
5/3/15, 8:09 PM
#10

# 7 jag har ingenstans jämställt någon Petter med Ryssland a' la Putin, däremot "tyckandet" att "denna sajt kanske borde stängas ner", var vänlig och skilj på SAK och PERSON… Nej, jag tycker inte det är ok att styra i vilka forum som bör användas. Och nej jag tycker inte det är vare sig oförskämt el krävs nån ursäkt för att jag tycker så, det är just det som är åsiktsfrihet!

Denna kommentar har tagits bort.
xet48
5/3/15, 9:43 PM
#12

Ponnytravet är vad det kan vara med alla dessa härligt positiva människorna? ! Håller med #3, 4 helt i sak. / gammal ponnytant.

Tusen
5/3/15, 11:12 PM
#13

#9 Något bra alternativ föreslogs aldrig på mötet av vederbörande.

Annons:
savrarpstuteri
5/4/15, 8:57 PM
#14

Jag har till Petter ställt följande fråga.

God morgon =)!Jag har följt och även lagt mej lite i debatten om en ev. nedläggning av ponnytrav.ifokus.se. Ni som kan det här………vad för forum kan en så använd och populär allmän diskussionssajt ersättas med =)!?

Petter svarade så här

Hej Anette,

Till att börja med så tycker jag att det är viktigt att man hittar någon form av ersättning till ponnytrav.ifokus.se innan man väljer att lägga ner. Det jag framförde på mötet var att jag inte tycker att det är lämpligt att vi har ett forum för ungdomar på en webbsida som gör reklam som vi inte kan styra (t.ex. för spel eller alkohol). Som förälder tycker jag att det är fel, vilket är en åsikt som jag tror att många delar med mig. Om det sedan är en sajt eller ett forum i någon annan ”digitalmiljö” det är jag tyvärr fel person att fråga då mina kunskaper i ämnet är klart begränsade. Jag tycker att det är viktigt att ”ponnytravet” bestämmer över sidan, det lämpligaste kanske skulle vara att SPTF hade en sajt med ett öppet forum för sina medlemmar och övriga intressenter.

Tessan08
5/5/15, 12:40 AM
#15

Varför skulle ST få stänga ned denna sajt, vi lever i ett fritt land och har väl all rätt att få ha "vårat" forum i fred utan att de ska styra det också?! Att orsaken b la skulle vara att barn utsätts för reklam här på sajten känns ju lite märkligt, de utsätts ju för det överallt, finns väl knappt några barn från 8 år som inte har en egen mobil/padda el dator, ser på tv eller bläddrar i en tidning. Reklam finns överallt och går knappt att undvika så känns som ett svepskäl att det skulle vara grejen. Problemet är nog mer att här vädrar vi en del missnöje över hur ponnytravet har förändrats till ett ponnytrav där många barn och ungdomar inte längre är välkomna att vara med och tävla i med sin ponny och självklart är vi många som är både ledsna och besvikna över detta. De åsikterna kan de då i nuläget inte styra över då vill de istället se om de eventuellt kan stänga ner "vårt" forum…. och öppna något där de eller då SPTF kan välja vad som får publiceras….. Låter ju helt galet i så fall!

karinpoberget
5/5/15, 6:50 AM
#16

#15

Så tolkade jag det oxå.

Att sedan komma med någon ansträngd efterhandskonstruktion när man inser att man sagt för mycket höjer inte förtroendet för den som sade det.

VeronicaP
5/5/15, 10:39 AM
#17

#7 Håller med dig.

Sen om man läser så är de ju inte direkt våra ungdomar som skriver och för fram sin talan här .

Vissa inlägg kan man ju faktiskt ta som kränkande mot person och borde tas bort då man inte får hänga ut enskilda personer faktiskt.

Kan nog tycka att de kanske skulle städas lite i tråden

Tusen
5/5/15, 11:46 AM
#18

#17 Men då är ju problemet löst! 😃😉 Om det inte är några mindreåriga som skriver så spelar det ju ingen roll vilken reklam det är.

Teja-Bea
5/5/15, 1:26 PM
#19

Vill poängtera att Petter tog upp Ponnytrav i fokus som exempel när det diskuterades "god ton" och att de ibland hårda orden som kan förekomma på denna sajt inte stämmer överens med ST's och SPTF's policy om att hålla god ton mot varandra på och utanför banan.

Den, i Petters ögon, olämpliga reklamen förekommande på sidan var inte huvudsyftet till sajten föreslogs ersättas.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Upp till toppen
Annons: