Annons:
Etikettallmänt
Läst 2576 ggr
hannahnorpan
6/23/15, 3:36 PM

Passgång

Hej! Min ponny passar lite grann mitt i lopp och även lite i träning hemma. Nån som vet om man kan förändra något med skoningen eller om något annat hjälper?

Annons:
Toltaren
6/23/15, 3:53 PM
#1

På islandshästar kan man sko dem lite tyngre fram alt med sulor+silikon eller ha viktboots på fram när de inte vill trava 🙂

JonnaCecilia
6/23/15, 4:02 PM
#2

Kolla så att hästen inte är felbelastad eller har ont någonstans. Ibland kan en bra hästmassör eller liknande få bukt på spontan passgång. Lycka till :)

Örebro.OliviaA
6/23/15, 7:17 PM
#3

Min började galoppera och trava illa mitt i loppen utan anledning. Då tog jag ut en häst massör som direkt såg felet, sen dess har min häst inte gjort det :)

hannahnorpan
6/23/15, 9:06 PM
#4

Hon galopperar även typ som att hon snubblar till eller nått sånt också helt utan anledning.

StuteriSolo
6/25/15, 3:30 PM
#5

Hon slår sig inte på frambenen om hon plötsligt galopperar? Det är rätt ovanligt att ponnyer passar, men det händer om t.ex underlaget inte passar

hannahnorpan
6/30/15, 5:33 PM
#6

#5 nä det gör hon inte galopperna bara kommer

Annons:
julia123456789
7/10/17, 8:33 PM
#7

min shettis passar oxå och han var behandlad för ungefär en månad sen och han har varit hos en häst massör och det enda hon hitta var en spänd muskel! han har inte passat innan det på tävling.

Tessan08
7/16/17, 12:46 PM
#8

Kanske går ponnyn för fort, pressas att trava fortare än den är redo för då travar de ofta orent samt tar till galopp. Tyvärr är loppen utformade så numera i och med penninghandicap att ponnyerna pressas över sin förmåga när snabbare hästar står framför eller i jämte :( En mycket tråkig utveckling av ponnytravet som ju ska vara en barn och ungdomssport där alla skall kunna tävla rättvist på lika villkor…

Upp till toppen
Annons: