Annons:
Etiketttävling
Läst 1621 ggr
Hillcrest
10/5/17, 5:49 PM

Börja tävla igen!

Hejsan

Det är så att jag vill börja tävla igen, men jag tävlade under perioden 2004-2008, men såg att man kunde förnya sin licens via ST för 125kr. Men min fråga är, måste jag köra viss antal provlopp och skriva provet igen? Eller kan jag bara förnya licensen?

Annons:
Tusen
10/6/17, 10:17 AM
#1

Du måste ta om din licens, tyvärr. Kontakta närmsta travskola så hjälper de dig.

Hillcrest
10/6/17, 11:30 AM
#2

#1. Okej, tack för svar!

MagganS-B
10/10/17, 10:43 PM
#3

#1 Skall det verkligen vara så otroligt svårt att ta om sin licens, säg inte att man skall köra 10 provstarter igen och gå en kurs för 2000,- Vem vet, tjejen kanske har varmblodstravare hemma och har kört hela tiden men inte tävlat…..Travskola?????

Tusen
10/10/17, 11:04 PM
#4

Det är travskolorna som har hand om licenserna numera. Det betyder INTE att man måste gå en massa kurser för att sen kunna gå licenskursen.
Tyvärr är det så numera att du under 15 veckor skall läsa teori och göra minst 10 st godkända provstarter. Oavsett vad du gjort innan, men har man kört en massa varmblod innan kan man ju ta storhästlicens istället om man vill. Det är dock inget billigare.
Undantaget från detta är om du nyligen blivit av med din licens. Då kan färre provlopp räcka. I detta fall var det 10 år sedan hon hade licens. Så tyvärr.
Sen kan man ju tycka vad man vill om detta men så är gällande regler för licenstagning för ponnytrav.

Hillcrest
10/11/17, 12:12 PM
#5

Tycker personligen det är alldeles för dyrt att behöva betala fullpris för en kusk som haft licens innan, speciellt när det är ca 5-10 provlopp och provet.

Ne, blir no att börja med en annan sport istället :)

MagganS-B
10/11/17, 10:26 PM
#6

Hoppas nån inom travsporten läser detta…..där blev vi av med en presumtiv kusk!

Annons:
Tusen
10/12/17, 8:45 PM
#7

#5 Provlopp och licensprovet ingår i kostnaden vid licens för ponn trav. Så det blir inga fler kostnader som det annars är för storhästlicens.

Tusen
10/12/17, 8:47 PM
#8

#6 Jag håller.med. Tycker att äldre kuskar som vill förnya sin licens efter några års uppehåll,skulle kunna få skriva provet och sen göra ett godkänt licenslopp. Men tyvärr tror.jag inte någon ansvarig är inne här och läser.

Upp till toppen
Annons: