Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tippa-tävlingar
Läst 2900 ggr
FridaSimonsson
0

lilla norrbottens stora pris

Nästa helg går lilla norrbottens stora pris av stapeln på bodentravet. Tippa om hur ni tror att loppet kommer gå!

atjoo
0

Plomona II, Hiprex, Airiel

IdaStenlund
0

1 Plomona II

2 Rezit

3 Airiel

Kajsaflorre
0

1:a Plomona II

2:a Hiprex

3:a Talang II

Ellen K
0

1a. Plomona II 2a. Talang II 3a. Airiel Kan även tillägga att jag kommer vara där och fota :') #0 Vet du när loppet går?:(

Granit-Jimbo
0

Plomona II Hiprex Airiel

ChristinaH
0

Loppet startar kl. 16:00 :)

Tusen
0

Tror Plomona blir svårslagen.

Därefter kommer nog Airiel in och som trea Talang.

Jag hoppas och tror att den här gången går Talang under 2 minuter. (Håller tummarna lite extra för Talang)

Lycka till!

amandahandersson
4

I år är det Fridas tur att vinna! Plomona har ett klockrent lopp!

Men jag tycker fortfarande loppet borde heta Norrbottens LILLA Pris istället för Lilla Norrbottens Stora Pris.. ;)

ostsiv
0

Hippan är i grym form nu :)

1 Hiprex

2 Plomona II

3 Gervalds Saga

ebba93
0

1 airiel 2 plomona II 3 hiprex

ruffe
1

Håller på Hipprex men håller med #8 om att namnet är konstigt! Sen kan ju nån förklara om det var tänkt att bara 8 hästar skulle starta och varför ponnierna är så långsamma i förhållande till prop?

FridaSimonsson
0

#11 Tycker väl inte min är så långsam?;) intervallen på loppet är mellan 1.55 å 2.05 :)

ruffe
1

jag så inte att det fanns en sådant tillägg till propen trodde det var högst 35 000 och då är väll 48 eller något sådant det normala rekordet?

#12 det beror på vad man jämför med ;)

amandahandersson
3

#13, Det passar bättre för ponnyerna i norr, och det är ju trots allt deras lopp. Hästar man bjuder in söderut kommer dessutom sällan, känsliga för avstånd. Så det är väl bättre att satsa på att göra ett så jämt lopp som möjligt med de ponnyerna som faktiskt kommer :)

Tusen
1

#13 Vid inbjudningslopp får man ju bjuda in vilka man vill.

ruffe
0

Jag hade kunnat starta min då hade jag Väll gjort som Blodingarna som startar JSP och Boden. #15 ja men har man en prop högst 35 så borde det ju vara i närheten. Bara för elitloppet är inbjudningslopp så startat ju inte hästar som går 14 där

Tusen
0

#16 Förr gjorde man det. Då bjöd man in 2-minutershästar till Elitloppet. Snabbhästarna böds in bara varannat år (Kat A resp Kat B turades om). Det "riktiga Elitloppet" på den tiden var för 2 minuterponnysar (Kat B)

amandahandersson
3

#16, det handlar som sagt om att få ett jämnare lopp. I norr har vi inte samma utbud av hästar som man har söderifrån. Varför ska man bjuda in en häst som går kanske 1.50 när majoriteten av alla andra går 1.55-2.00? Det har bjudits in hästar från söder förr, tro mig, men det händer sällan att man tackar ja pga avståndet, och kollar man hur långt söder som helst och bjuder in hur många som helst kanske en tackar ja, och då har vi ett jäääääätteroligt inbjudningslopp.. Man ser snarare på det hästunderlaget vi har och går ut efter det - vilka hästar är det sannolikt att man startar - och jobbar efter det för att få ett så jämt lopp som möjligt. Det är därför det är ett inbjudningslopp.

ruffe
1

Då skriver man en prop högst 20

ruffe
1

#17 jag har kört låsas elitloppet det gick vart annat åt för A och B det riktiga gick varje år! Det var 3 lopp då.

amandahandersson
0

Hade du varit mer insatt i hur hästarna i norr oftast har det med sina prispengar, hade du vetat att många med rekord kring 1.55 har en bra bit över 20.000 på sig.

ruffe
0

21900 var den med mest pengar ….

amandahandersson
0

#22, tror flera snabbare har varit inbjudna men alla har inte tackat ja.

Granit-Jimbo
0

Någon som vet hur det gick? :)

AlexandraGustavsson
0

Någon som vet resultaten?:D

fridanylen
0

Airiel vann på 1.56,5 och Gervalds Saga 2a på 1.57,1!:)

AlexandraGustavsson
0

Såg nu att listan redan finns ute:)

atjoo
0

Var det någon som fotade loppet?:)

ostsiv
0

Grattis alla placerade :) Grattis Hippan till 3:e platsen !

ebba93
0

kul att man tippade rätt vinnare :D

ostsiv
0

Vi fick ingen inbjudan 1,59,1 12.600:- Östersund som hemmabana…..

ruffe
3

Inbjudningslopp inom ponnytravet borde försvinna då ponnytrav redan är tillräckligt mycket "klappa varandra på axeln" som det är. Inte för att jag vet detta lopp men i allmänhet

Lappland
1

Amanda du har helt rätt🙂 svårt att bjuda in alla hästar som har runt 70mil att köra tvivlar att dom kommer om dom får en inbjudan!

ostsiv
0

#33 inte ens de som har närmare blev inbjudna :)

Granit-Jimbo
0

Jag tycker att dom bjöd in rätt hästar, det blev ett jämnt och bra lopp :)

ThelmaR
1

Jag blev inbjuden med min, dock tackade jag nej. Stort för mig att bara bli inbjuden :)

Maddus
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Segrarna Airiel och Cornelia Bergström

Stort Grattis :)

Ellen K
0

jag fotade

Maddus
0

mer bilder finns här från bägge loppen i helgen i Boden :)

https://www.facebook.com/pages/Carinas-fotosida/271734432970870

tomj
0

Grattis Cornelia!

Ellen K
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Segrarinnan Cornelia Bergström med Airiel!

amandahandersson
0

Snyggt Cornelia, grattis!! :)