Tomelillas Dubbeltrav!
Årets mysigaste dubbeltrav!!
Tomelilla 28-30 Juni
Nyheter inför Tomelillas dubbeltrav:
Nytt banunderlag
Täcken till alla segrare
Segerfoto till segrare
Grillkväll med aktiviteter - Grillkväll med avgift på endast 50kr. Och för detta får ni mat, dricka och chansen att göra bort er i diverse lekar ;)
Jippolopp - Storkuskar kommer till banan och kör ponnytrav inför publiken.
Vi hjälper också gärna till med att ordna övernattning för både de fyrbenta och tvåbenta. Kontakta Clas Lönner på cl@clab.se eller 070-591 7772.
Anmäl er till tävlingen senast den 24 Juni kl 09.00.
Anmäl er till grillkvällen senast under tävlingarna på fredagen den 28 Juni. Anmälan tas tacksamt emot tidigare till gk.mansson@tomelilla.nu eller 070-3737514
MVH TPTK via Kajsa och Lisa Lönner
Trevligt inlägg 🙂!
Jag saknar er lilla mysiga bana jättemycket. Anna, jag o våra ponnyer har stormtrivts hos er under flera år 🙂!
Hoppas ni får en riktigt trevlig dubbeltravshelg 🙂!
Saker som händer den 29 juni i Skåne: jonas Gardell-pjäs , Båstad maraton , familjeflygdag i Eslöv-uppvisn m.m , STOR loppmarknad i Äspered(nära Tomelilla) , Palm-träffen i Trelleborg-Bilutställning, bedömning och cruising i Trelleborg , Sveriges största vikingamarknad-Ca 500 vikingar samlas i Vikingastaden på Fotevikens museum !! m.m Passa på o kombinera travet med en "lillesemester" !!
För den matsugna kan väl också varmt rekommenderas Ingelsta kalkon med både restaurang och delikatessaffär 🙂!
Fantastiskt gott!!!
🎧

Vet någon hur dags lördagens utställning börjar? Hur många är anmälda?
Jag har inte hittat info om det någonstans. 🤔
Utställningen blev tyvärr inställd pga för få anmälningar.
Glöm ni inte att anmäla 😃

Vad synd! 😕 Det borde kanske meddelas på Skåneruss' eller Svenska Russavelsföreningens hemsida att den är inställd, om det är någon mer än jag som hade tänkt åka dit och titta!
Som jag hade fattat det kunde de som startade i ponnytravet efteranmäla till utställningen på plats, men det förutsatte väl förstås att tillräckligt många var föranmälda?
Japp, det var 6 st föranmälda…………………..men jag vet en hel del från ponnytravet som tänkte ta drop-in utställningen, var kanske en bra chans för russavelsföreningen att göra sig synliga/hörda ??!!

#9 Jag vill ju gärna få visat mina russ men , tyvärr har Skåne russ alltid det nere i de regionerna(skåne är större än så ) 😉 och för oss passar det inte att åka till Tomelilla på lördagen om vi ska tävla på Åby på söndagen , blir lite väl långt att köra och man ska hinna tvätta , fixa till sina hästar med . Starta i Tomelilla hela helgen och även visa häst fanns inte som möjlighet för mig för de hästarna jag skulle vilja visa tävlar inte ännu och då blir det ännu dyrare och längre resor. Kan ju även vara så för fler än mig ??
Jag klandrar ingen Veronica ;-), tänkte själv visa på drop-in, kunde ju också anmält ! Vad jag menade var att drop-in i samband m dubbeltravet, då öppet även för icke medlemmar är ju ett bra sätt att se ponnier som normalt sett kanske inte syns i utställningsringen :-D ! Kanske till nästa år att man kan planera det som en ren drop-in utställning ? vi får lägga det som förslag på Skåne-russ årsmöte kanske ?
Men till det faktum att det endast var 6(!!!!) anmälda återstår säkert att diskutera för skåneruss-styrelsen !!?? men det kan vi kanske ta i en tråd på gotlandsruss i fokus istället 🤓

#11 Yapp :D