Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1512 ggr
Magdalenaa
0

Vad är Provlopp ?

Vad är provlopp ?  Måste hästen vara kvalad? Skrattande Skriv så mkt du kan om provlopp :d

[sbergmark]
0

Provlopp är som bara att man tränar köra lopp . Alltså inge pris eller något man bara tränar . Nej hästen måste inte vara kvalad vad jag vet :S kusken behöver då inte ha licens för att köra det .

amandahandersson
0

Provlopp körs med hästar som är både startade, och icke startade eller okvalade. Kusken har antingen licens, eller går licensutbildning.

Magdalenaa
1

Okej ! :D då vet jag, För Reyna är ej redo för kval. och då tänkte jag att provlopp kanske var bra, men då måste dom ju vara kvalade : /

amandahandersson
0

Nej, man måste inte vara kvalad för provlopp.. Iaf inte inom ponnytravet.

Magdalenaa
0

Okej, tack så mkt, men vet ni vars det finns en sida för stor pollar  där man kan kolla på Propositioner?   Det skulle vara kul att glotta runt och kolla när ett kval blir för damen. och sikta in på det , som kanske ett mål <3

jonasjo
0

För stor häst måste dom vara i tävlingsmässigt skick tror jag.. och ha minst B-Licens..eller köra för licens…tror man måste ha en kvalad häst för att få köra för licens,så har det varit förrut nu vet jag inte Fundersam

Magdalenaa
0

# 6 . Asså jag tränar bara Reyna. Och nicke har nån licens, Men han kommer nog inte att tävla henne vad jag tror. :)

Magdalenaa
0

Reyna ska vi  ha inne på banan 1 dag i veckan för snabbjobb. Och nu ska prova låta henne vila 2dagar före så hon är extra laddad. :) sist blev de 1 dag men då hade hon gått:

(Dagar nedräkning)  

3 : Intervaller (medelhårda/långa) (ridning). 2 : Uteritt 3 timmar (westensaker )väldig snabb trav. 2 : Dressyr lektion för Elin. 1 : vila . 0 : Travet.

Så det blev några väl tuffa dagar före snabbjobbet.

iiirma
0

http://www.travsport.se

Där finns "stor-proppar"

FridaSimonsson
0

Magdalena: de körs kval varje tävlingsdag i Boden så vitt det inte står ngt speciellt i propositions häftet

Mariasoderstrom
0

Provlopp är ett träningslopp, vi brukar ha haft provlopp på solänget varje lördag. Varken dom stora eller små hästarna behöver vara kvalade i ett sådant. Många kör provlopp för att hästarna skall lära sig innan dom går kval, eller för att få gå ett jobb ilag med andra hästar . :)

Magdalenaa
0

Hejsan :)

Tack alla för som har gett mig alla tips. :P

Magdalenaa
0

Idag var vi på travet med gumman <3 finns några bilder på henne : www.magdalenaa.pixbox.se

Hon gick orent ett tag. :'(   hon är stel i höger bak.. Vila nu ett tag sen blir det nån ridintervall om hennes ben är bra.

HÄSTENS HÄLSA KOMMER JU SÅKLART  ALLLLLRRAAAA FÖRST !!