Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 661 ggr
Midlingur
0

3 åringar (a-ponnys)

Hur hårt tränar ni era 3-åringar? Kör ni dem i lopp? Berätta allt! :)

jessssica
0

Jag själv har ingen treåring nu…Men många börjar tävla när de är tre år, om de är mogna för det! :)

AnnaLundin
0

Jag har ingen treåring i år, men när jag har haft det så har jag kört dem max 3 gånger i veckan och startat dem några gånger i slutet av säsongen.

Midlingur
0

Under vilka månader är ponnytravssäsongen?

Miii4
0

april - oktober här nere i söder

Jenniferohlson
0

jag har en 3åring som jag tränar och tävlar, hon gick på lösdrift tills hon fyllde 3 sen tog jag över direkt när dom satt henne i vagnen och började träna lite lungt, nu tränas hon ungefär varranan dag och de klarar hon fint, hon har gjort 4starter hittils.

[sbergmark]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en 3 åring som jag tränar och tävlar för fullt nu . jag kör mycke backe och lite intervaller och sandvägar och sånnt . jag började hantera honom och vänja honom med saker som 1 åring och när han var 2 vart som allt igång . han har just nu startat 5 ggr om jag inte minns fel och kommit 3a som bäst

Susanne.Nygren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satte min treåring i vagn tre ggr under våren som två-åring och sen fick han vila tills efter betet. Jag körde honom 2-4 dagar i veckan under vintern och periodvis fick han vila helt. Jag tror att det var mars, eller april, som jag lånade ut honom till Felicia Bergström. Nu är han startad tre ggr och har rekord på 3.04,3. Han har kapacitet för mer.

Bilder på Viggo från föl till två år, finns på min hemsida.

DubbelE
0

jag håller på o kör in min :) värkar som om jag är den enda som har tagit det läskigt lugnt.. har hållit på o tömkört o låtit honom gå i vagn men inte suttit fast utan det har gått 2 personer på sidorna o hållit i vagnen, men han är bakrädd så häldre hålla på lite för mycket så det inte spelar nån roll om det händer nånting en att han skulle bli hur rädd som hälst fall det hände nånting, men han går fast i vagn nu o bryr sig igenting så det är skönt :) ska börja sitta lite i vagnen snart.

Susanne.Nygren
0

Jag skrev det inte, men Viggo fick gå på släp vid ca 1 års ålder, när jag körde min andra ponny. Jag tömkörde Viggo en hel del innan vi satte vagnen på honom. Han tömkördes både på rakt spår och på volt, i både skritt och trav.

Första gången han gick med vagnen satte vi inte fast den, men sedan körde jag med en annan ponny framför som stoppkloss. Viggo började köras på påsklovet. Det var slaksigt före på vägen och jag har 70-väg förbi gården (vintertid-på sommaren är det 90) och bor granne med ett åkeri. Ingen av grusvägarna plogas så det var bara "storvägen" som gällde. Andra gången han kördes kom en timmerbil när vi bara hade 75 meter kvar till gården (hemåt), men det gick bra. Han tryckte ut sulkyn i plogkanten och försökte att galoppera hem, men det blev alldeles för tungt och han galopperade nästan på stället… Efter det har det aldrig varit något problem.

fredrikaa
0

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Prins är 3 år och han har jag börjat tömköra. En kille på 80 cm men växer mer.  Han har inte vi vela överanstränga så vi tömkör än i sakta och lungt tempo för att få hitta balans.. Men när jag är ute och joggar med han drara vi på : ) Så jag vet att han kan, men i en månad till ska vi träna i backar : ) Just nu tränar vi i en backe inte så brant, den får han trava (sakta lunk).  en riktigt envis kille, men jag älskar han

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

# det är du inte ensam om. Jag tar det åxå lungt : )  Bäst för hästen.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

collide
0

vrannan dag och hur spelare ingen större roll blanda motion me intervaller och kanske någon skritt nån gång ibland

fredrikaa
0

okej . ) jag tänkte tömköra idag men det blåser så mkt…

han har nu få stå och beta i 3 veckor ;D

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se