Kuskar som...
..Sitter "lågt.. Äre det så vanligt att man ser det? alltså, ponnytravkuskar? Nu menar jag alltså riktgt lågt, med huvudet i jämnhöjd med baken på hästen. Har en "ungefärbild" fasst där på ett varmblod och inte riktigt som ja menar, men ni fattar vinkeln? Hur tycker ni det är att sitta så/se nån sitta så? vill bara höra lite kommentarer.. :)
tack tack :)
Det är svårt att komma "lågt" på en 99 centimters shettis ^^

Av mina "erfarenheter" (korta sådanna) av deta så va ja ju vid banan idag, ja satt lågt (exakt som ja vill ha det) lite bakåtlutad. så ja va i jämnhöjd med hästens bak, då va de nån som körde kallblod som kom upp brevid mig och sa att de är inte ofta man ser ponnykuskar som sitter som vanliga kuskar :S Vad han mena med de fatta jag Inte.. :/ Ja tycker att ingen sitter fel.. alla sitter vel som de vill.. de va då en dum kommentar han sa egentligen.. ! sen efter när ja stoyg i stallet å gav han mat så kom de nån från stallet brevi å sa att han alldrig sett nån "minikusk" (då vart ja uppretad!) som vågat setaså.. hallåååå.. vadå inte inne i världen? själv har ja sett iaf några.. de va ju nån iaf i elitloppet i år som att så.. :P LÄGG GJÄRNA IN BILDER PÅ DE DU MENAR!

#1 Om du sätter hockeypuckar som hjul går det kanske 
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Beror väl på hur korta skacklar man har, och hur stora hjul. Men allmänt är det få ponnykuskar som sitter väldigt nära hästen, som de gör i stortravet. Jag sitter väl relativt nära i min Grafström.
De första som ploppade upp i skallen är Hanna & Jonna, med sina Custom-sulkys!
#3, hahaha, ja de skulle ju vara då ^^x) Men de känns inte säkert? ^^
Jag sitter väl ungefär så i mni championsulky. Den har liknande skacklar som en Costumsulky.

jag skulle mer än gärna sitta så lågt och vill oxå sittA nära:)

putt

jag sitter gärna lågt o kör, så lågt som möjligt!… Rocky sitter man lagom bakom när man kör i championen.. man han är ju maffiga 1.30 o väldigt reslig…. han är mer som att köra varmblod en russ ^^.

hehe jag tippar typ neråt

Divansson har du ingen bild på hur du satt?

Chevi sulky sitter man ganska lågt i.. Hade min syrras sulky i ett jobb det var en chevi och även fast mitt russ är 120 så satt jag i jämnhöjd med baken på henne.. Jätteskönt o sitta så:P

#12 nä, inte än då ;P är ju km på måndag, ska tvinga nån stackare å stå med kameran.. syrrans kille är ju ganska duktig på travbilder.. hm.. aja.. :P kommer sen
#13 mm, ok, a.. verkligen jätteskön..

Jag tror det också beror på att många ponnykuskar är lika stora om inte större än storhästkuskar bakom sina betydligt mindre hästar.. om en liten 12åring kör sitt 127 cm höga russ e d väl klart att hon sitter i närmre höjd med hästens rumpa än en 25åring som är runt 170 cm lång.. sen beror det sjlvklart också på vad man kör med för vagn…
//Mickan

#16 Custom vagnarna är väldigt fina!

#16 men du sitter ju asbra du ;)

Vi fick en sulky med när vi köpte Glansen, och den satt man typ så lågt i, men den va as skön att sitta i :P
Långt ner och nära ska de va :P