Djinn Ess
Jag köpte djinn när han var föl. Jag tävlade honom under säsongen 07 då han var tre år. Som fyra åring vart han sedan för hög och jag sålde honom till Norge där han skulle få tävla som c-ponny. Efter ett tag sålde även dom Djinn och nu vet jag inte vart han finns.
Han var liksom en speciell ponny, han gick lös hemma på gården och man bara ropade på honom så kom han. Han var min första egna ponny. Det jag har kvar av han är ett täcke han vann, tavla från han vann, rosetter och pokaler och även hans tävlings grimma och grimman som han hade när han kom. Han fick ett rekord på 2.06 som tre åring. Han skulle även startat kriteriet men var tvungen att stryka (pga hosta). Jag kommer aldrig glömma denna ponny asså, jag tänker på honom varje dag, jag vet inte ens hur han har det.
Nån som har koll på honom kan väl skriva?
Bilden är den ända jag har kvar
kan du inte försöka få tag på dom ägarna som du såkde honom till och så kankse dom vet vart han är?
Har hört ryckten om att han är i Danmark, men jag kan ha fel..
hör med Maggan annars, hon borde väl veta tror jag?
#1 Jag håler med dig.
Jag hade börjat med att t kontakt med dom du sålde han till och sedan gå vidare me de dom säger och vet.
Han såg inte liten ut mår jag ju säga

Jeg tror Djinn Ess forsatt står i Nord Norge:) Har du prøvt å søke på han på www.ponnitravet.no ? ;)

ååh saknar djinn jag med :(
Vet att han ägs av Line Suomalainen och körts av Pauliina Suomalainen :)
Sålde också ett russ (Karl-Oskar) till Trine Lise Fevang som du sålde Djinn Ess till..Karl-Oskar vart också såld vidare till Nordnorge,till en tjej som heter Tonje Kosmo.Så därför vet jag att Djinn Ess finns där :)De har startat i samma lopp nån gång.
oj, tack så mycket alla, det var mycket information :)
Hallå Fanny! På min hemsida under Dulilla står vem som äger Djinn! Jag tror inte att dom sålt honom, han var anmäld och med i en startlista för ett tag sen, men sen var han borta i resultatlistan…..
Trine Lise Fevang har tydligen helt tröttnat på trav, har inte hört av dom på länge…..Dom hade ju också Munterlina som kom härifrån byn, men jag vet inte riktigt var hon är, tropr dom som har Toker ägaer henne…..
Nu har du fått mycke information :)
Vad kul att så många vet så mycket ;D
# 11 aa, jag visste att maggan visste lite men jag hade inte någon koll alls, de kan ju vara kul att hålla koll på en ponny som man har haft sen han var föl .
#12 Ja jag skulle ju vilja ha koll på vart min häst var om jag sålde han..
Jag försöker att alltid hålla koll på var uppfödningarna finns. När man håller på med avel så är det viktigt att man vet vad avkommorna till fölstona presterat, om dom travar, hoppar osv. Stona kan ju få högre värdebokstav, och hingstarna också för den delen…..Sen är det jättekul att följa dom som man sålt och kolla var dom tävlar och hur det går. Jag blir alltid jätteglad när jag får mail och bilder från ägare till russ jag sålt!
aa, men nu har jag ju inte kvar russet jag köpte av er satt :p
Jag har haft koll på Karl-Oskar sen vi sålde honom till Norge,har haft kontakt med både Trine-Lise och nu Tonje som äger honom nu..Hon var också och tävla med honom ifjol sommras här i Boden så det var så kul att få träffa honom igen :)De ska ev. hit igen i sommar.
Bilden är från när de var och tävlade här i fjol :)

Fant denne:)

Heij, jag tävlar russen Lojstas Starlight som ochså holder till i Nord Norge :) Jag har tävlad mot hannom många gånger. Han finns i Finnmark, och har pauliina Saumalainen som kusk. Han har satt många banrekorder i Nord Norge, samt på min hembana för 3-5 årige kat b på 2.07!
Bilden är av Pauliina och djinn.
ponnyidiot@hotmail.com kan nog beretta mer om Djinn, och om du vill få kontakt med hannom :)) Jag vet at fler från Finnmark har planerat att åka till dubbeltravet i Boden i år, kanske Djinn ocså :))
Lycka till ;)
okej , tack så mycket.
men # 17 den där länken, dom får väl inte ta en bild av mig, asså bara kopiera den som jag har knäppt privat och lägga ut den på en hemsida, eller? visst jag bryr mig inte, men man får väl typ inte..
okej , tack så mycket.
men # 17 den där länken, dom får väl inte ta en bild av mig, asså bara kopiera den som jag har knäppt privat och lägga ut den på en hemsida, eller? visst jag bryr mig inte, men man får väl typ inte..

#19 Nej det får dem inte göra. Det är din bild och måste ha din tillåtelse för att publicera den.

#19 Nei, det er ikke lov.
Jeg blir glad når noen vil bruke mine bilder, men jeg vil bli spurt først:)
asså, det var inget jag bryr mig om men jag undarar bara

#24 vad fin han ser ut, lite het bara