stam?
Salvia S har lämnat 4 avkommor, födda 2005, 2007, 2008 och 2010. Hennes avkomma som är född 2007 har travat på 2.23,7. Här kan du se hennes resultatlista (ifrån ett program när hon tävlade på Bergsåker 16/8-13 - Lopp 7) http://www.ponnytrav.se/2013/B_130616_startlista.pdf Carcha01 (som hon heter på Ponnytrav ifokus) är uppfödare på Sofia T. Hon äger också Salvia S, Salvias morbror Salomon och storebror Snapphane. Prova att kontakta henne, du kanske kan få mer information av Carcha01, och om dom har visat framfötterna på travbanorna :) Tyvärr så hittar jag inte så mycket mer, men kan försöka leta lite till :D Hoppas du hittar mer information, och att detta hjälpte lite iaf :) //Elsa

Hej Nellie!
Det är jag som äger Salvia S. Hon är ett diplomsto som har gått 36,4 (om jag minns rätt på decimalen).
Uppfödare till Salvia är Kurt Graaf (känd av "alla" som föder upp russ), som en gång ägde den framstående travnedärvaren Dröm 131 (SM-vinnare i trav på 60-talet).
Bakom Salvia finns också Granit o Grane, snygga hingstar som har gett många bra travare. Längre bak finns Dröm o Nils Dacke.
Salvia har fått tre föl. Den förste äger jag själv, han heter Snapphane (f 2005, e Jucent) och är en trevlig rastypisk körhäst som körs med olika vagnar här hemma.
Salvias andra föl är diplomstoet Sofia S, f 2007, e Tomtebos Enoc, med rekord 23,7, som tävlar på bl a Solänget.
Sprakfåle e Darius Roll är Salvias tredje föl. Han bör kunna bli vass på travbanorna med den stammen och de rörelserna!
Mvh Charlotte

#1 Salvia har bara fött tre föl. Hon kastade en gång, så 2008 blev det tyvärr inget. 😕
Snapphane har inte kommit till start (ännu i alla fall!) för jag har ingen som kan träna honom och jag hinner/orkar inte tillräckligt mycket själv. ☺️
Okej, tack så mycket för hjälmen! Jag fick mycket bra hjälm från er, tack så mycket! :) 😊
Hälsningar Nellie