Gamla proppar?
Finns det ingenstans, nu längre, där man kan se gamla proppar?
många pengaproppar de senaste åren har sett ut i princip
20 meter tillägg för varje 1000Kr
Dom propparna har varit dåliga eftersom man inte vetat vilka hästar dom passat för, du vet inte om det har varit för långsamma eller snabba hästar.
Har du ett max på prissumman vet du i stort sett vilka som kan starta.
#1 Var väl inte riktigt vad jag frågade om.
Jag vill veta hur man får tag i gamla proppar.
#2 Borde det inte finnas dokumenterade någonstans? Fråga ex Arne, han kanske vet.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#3 Man kan tycka det men det är väldigt synd att alla dessa har försvunnit från SPTF´s hemsida. Underlättar ju om man kan titta själv istället för att besvära andra.🙂

#3 Vet inte om man kan hitta propparna men du kan ju titta på resultat listorna och se vad de har varit för lopp väl och då även se vad för propp som varit grunden till loppet
#5 Tyvärr syns det inte där heller. 😕

#6 jo de syns ju vad de varit för proppar … rätt så bra man kan ju bilda sig en uppfattning
Nja, vissa proppar men hur tolkar du denna prop då? (taget från din länk)
_Halmstad söndag den 12 augusti 2007.
__Lopp 2 1644 m volt
_Månstorp Shetlands lopp Kategori A, körda av A-B- eller C- licensinnehavare.
Det är väldigt svårt att se vilket intervall ponnysarna handicapas efter när det står så i resultatlistan. Det står varken om det är grundlag eller intervaller efter tid eller pengar eller som vi hade senast på Sundbyholm, efter antal vinster.
Lopp 4 samma dag står det max 6 000 kr i resultatlistan men det står inte ett dugg om hur intervallerna är lagda.
Så, nja, ett fåtal lopp kan man gissa sig till proppen genom att läsa resultatlistorna.

#8 jag kan faktiskt tycka att man inte kan kräva att de ska spara alla gamla proppar utan då får man titta på resultatlistorna och försöka lista ut det därifrån. Hade man velat ha alla gamla proppar i framtiden så får man nog så vackert spara de själva 😉, tycker inte att vi kan ställa hur stora krav som helst .
#9 Nej, det har jag inte begärt heller men propparna från förra året hade varit bra att se. Det kunde man göra förr då SPTF hade sin sida igång på riktigt.

Diskutrymme är tämligen billigt idag så nog tycker jag att proppar några år tillbaka kan sparas på hemsidan. Underlättar mycket när man skall skriva proppar själv eller funderar på utfallet från en viss proppkonstruktion.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

jag har dom.

#12 Kan du inte lägga ut dem på Russtravare?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Efter helgen kan jag göra det.
Bengt
Finns inte ens proppar bakåt ens för i år, bara framåt juli-augusti. Går man in på stora hästarna kan du gå tillbaka och se många många år bakåt så varför ska våra gamla proppar bara "försvinna" när det övergått i ny månad, nä gör om gör rätt ST!
Har skrivit till deras kundtjänst och ställt frågan så får väl se vad jag får för svar :)
Hittade årets proppar på högra sidan när man gått in på tävlingskalender, efter rubriken tävlingsdagar, väldigt anonymt, borde finnas en manual för hur man hittar på sidorna är väl inte meningen att man ska leta sig blå och bli irriterad på kuppen, mycket va bättre förr!