Käk på somman .. ?
Alltså inte en käk .. ;) Utan MAT :D
Vad käkar era ponnyer på sommaren ?
Går dom på bete ?
Hur ofta tränas dom ?

Våra går på bete, körs som vanligt och får kraftfoder när de jobbar.
mina går i sandhage.. dom lägger på sej alldeles för mycket isåfall… Och fodret är samam som dom får på vintern..
Mina går INTE på bete och de tränas som avnligt - 4 till 5 gånger i veckan. Sen är det ju tävlingar då, så det blir ju lite annorluna träningsupplägg inför en tävling.

ganska kraftigt bete o körs ordenkligt var/varannan dag o det vanliga kraftfodret får dom också.

Det beror på lite vilka hästar, de feta får bara gräs, Tremil och Ravelli alltså. Mareld får krafft groov varje dag. De tränas 3ggr i veckan.
Mina går på bete och får kraftfoder när dom har gått.. Dom går knappt upp i vikt av och gå på bete så de skadar inte för dom
Våra går i gräshagar med typ gräs som är några m.m och som växer upp under natten, utöver det får dem krafftfoder och hö 2ggr/dag..de som inte tävlar går på bete hela sommaren..

Självklart får pållarna käka gräs sommartid.

Våra går på bete och en del får lite kraftfoder också.
Tycker hästar ska få gå på gräs jag även om de tävlar..
Alltid bete. Om inte någon blir sjuk, ex. fång. Ibland bete dagtid, och inge bete natten. Beror på hur runda och goa dom blir…. 

De som tävlar går i hagar där det är lite mindre gräs…Men inga går i nå hagar där det inte är nåt gräs alls!! När tävlingssässongen är i full gång så tränas de 3 ggr/vecka. De går ute från ca 06.00-18.00 på sommaren.:)
Hjälp :S Mina skulle inte ta ett steg om de gick på gräs under tävlingssäsongen.. Väldigt individuellt antar jag!
Ute dygnet runt på kort gräs och får lite hö och krafft morgon och kväll.

Vilket trisst liv utan gräs:( Tidigare när även Pekka höll på hade vi alltid alla russen ute på riktigt kraftigt bete under hela sommaren, stod ute dygnet runt. Dem var ju i alla fall inte smala XD. Men glada:D

Förra sommarn gick alla våra på bete (i enskilda hagar, kan ej vara i samma) iår ska alla förutom ponnyn få gå i grashage.. Det är bara att inse, han blir föör tjock av gräs.. så i sommar blir det bra :D han ska få gå i sandhagen :) det gillar jag ;) hehe.. då får han hö, liiiiiite gräs och sen vatten.. varje dag alltså. hänger upp ett hönät i regn/vind skyddet sen vattenhinken står i andra änden av hagen..

Mina hästar blir som alla andra runda på sommaren under betestiden och presterar inte lika bra på tävlingsbanan. Men jag anser att det är ett val man gör, antingen ser man till sina egna behov att ha hästar i topptrim och få framgångar som kusk, eller så låter man hästarna få vara hästar och få lite semester på gräset.

#17 lägger till vanligt krafftfoder på morron å kväll

min går i gräs hage men blir inte så mkt gräs i den, han tränas som vanligt ca 5-6 dafar i veckan, men ganska korta pass, inför tävlingen annat upplägg. han får hösilage och krafft groov och sport som vanligt.
kanske kanske får han gå på bete ca 2 veckor…

#1 Som min kära syster säger. Medalj f¨år gå på grönbete samt får lika mkt kraftfoder. han mår bttre o springer bättre om han får gå o ströva runt på ängarna^^ Men det är ju upp till var och en, eftersom alla hästar är inte lika!

#ALLA - HUR mkt äter era hästar på sommaren ? :)
Mina pållar har alltid gått på bete hela sommaren och tränats och tävlats som vanligt (ingen skillnad på bete vs. stall alltså).
Vad dom får för annat foder beror på hur mycket bete det finns, oftast blir det lite extra hö och ibland kraftfoder (betfor el. havre) efter att det tränat eller tävlat. Visst blir dom lite runda, men än så länge har jag inte haft en ponny som blivit så tjock att den inte kunnat tävla och prestera bra!

litet Bete :) å tränas vanligt :)
Okey går bara i sin vanliga hagen men vi har sånn tur att det växer gräs där på sommaren men hagen är ju så stor och dom går ju inte där längst ner på vintern .. Men han får ponnykraft och hö på sommaren och så äter han ju lite grönt gräs med . men tyvär kan han itne gå på bete för han blir så lös i magen
Eftersom Putte är fånghäst så får han inte gå på långbete. Han går ca 1 timme per dag, och får till det hö, mineraler, Krafft Ponny och betfor (efter träning) :) Sen går dom i deras 'vanliga' hage dygnet runt, förutom vid regn och blåst..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

gemini brukar gå på bete och då får han bara lite krafftfoder efter att han har körts, han springer allra bäst med lite rund mage
rossi går på liiiiite bete eftersom att hon har eksem. vi har inga kraftiga beten, det räcker till tävlings hästarna:)

De flesta hästarna i stallet går på bete. Nog för att min blir tjock, men å andra sidan vann han och säkte senast så prestera kan han ändå! Njuta av sommaren ska väl även de små pållarna få göra.
Kraft får han som vanligt, höt får man anpassa efter betet.Om han inte äter upp allt under natten får man ta bort lite till.

Gräs + Havre :P

inte bete, lite gräs, hö, lusern och havre. plus mineraler, extra biotin, allergimedicin och äppelcidervinäger.. :)

"Bete" och en vecka innan start går dom upp på gården.
Musli,havre, hö och några örter.. ;)
Defekten får gå i en hage som det finns pytte lite gräs i och inge hö ute. Han får Krafft grund och havre.
Raptor som nyss kommit har bara gått på bete så ha får nu bara ca 1 näve krafft grund då han inte gör så mycket och för att han aldrig ätit det förut. Sen kommer det ökas till det han behöver då han tränas mer :)
tillägg #32Defekten körs 2 dagar sen 1 dags vila emellan. Raptor kommer gå lugnt varannan dag nu från början då han inte är tränad.

Våra går på kraftigt bete dygnet runt, är tjocka och glada och springer fort, har sänkt sina rekord i var start i år! Får dessutom havre och betfor var dag.

Våra går på kraftigt bete dygnet runt, är tjocka och glada och springer fort, har sänkt sina rekord i var start i år! Får dessutom havre och betfor var dag.

Bete och kraftfoder samtidigt som dom tränar. går dock in på nätterna annars blir dom så trötta! :)
bete och kraftfoder till den som behöver. tränar som vanligt.

Jag släpper ut mina hästar och låter dom beta 2 ggr om dagen, och stöd fodrar sedan med hö. Kraftfoder ges till dom två som tränas.
Kan inte ha mina runda klot på beten hela dagarna även om jag vill det för dom blir så tjocka! Men för att väga upp det (och mitt samvete) får mina en sommarvila när det inte är några tävlingar på länge och då blir det lite mera gräs.