Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2916 ggr
VeronicaP
0

Startlistor Nm

När kommer de ut ?

Lappland
0

Borde ju vara klara,vet inte vad dom väntar på

Tusen
0

Sundbyholms och Kalmars ligger ute.

VeronicaP
1

Blir de inget i Östersund i år igen ? Då inte deras lista kommit.

ebba93
1

tycker det är dåligt om de är så för de finns 3 hästar där uppe som springer 1,50-1,45 då får man köra loppet hur som helst man kan ju inte bara ställa in loppet för varje år.

ebba93
1

dom kör ju massa andra lopp med 3 hästar då kan dom lika gärna köra nm med 3 hästar.

Frickan_mary
6

Kör dem inte de på 3 kommer jag klaga, man kan inte vara så orättvis och skicka vidare den snabbaste bara, för det e inte alltid säkert den vinner. Vi andra får ju kämpa för vår plats ;)

Millaaann
1

Håller med Amanda!Det är ju inte självklart att den snabbaste vinner. .

Lappland
0

Någon som vet om det blir något i Östersund .Man vill kanske annars anmäla till annan bana

tomj
3

# 3,4,5  I år igen?  Vi har aldrig kört uttagningar förut för NM förut, förra året gick uttagningarna på Solänget eller Hagmyren! ..och vi kör aldrig lopp med tre hästar och har aldrig gjort , det brukar banorna i söder stå för!!! Jag tycker det generellt var uselt anmält på samtliga 3 banor 5+5+3=13 och det finns bara ca: 25 hästar som har rekord mellan 1,45- 1,50 och i Sverige, så utbudet är begränsat gällande denna usla propp.

nu var det tyvärr ingen som ville anmäla en häst som hade rekord över 1,50 som i Eskultuna som har 3 hästar över 1,50.

Lappland
0

Hur många shettisar blev anmälda till Östersund???

tomj
0

6 stycket

VeronicaP
3

#9 men i NM skulle ni gott kunna köra med 3 hästar så att de som faktiskt har anmält får en chans att köra i NM , de är de mest rättvisa mot alla :) Eller varför inte låta de som anmält få dra lott om de ?

VeronicaP
2

#9 tänkte på Norr hästarna att de inte skulle bli något Nm för dem i år igen……

Lappland
0

Ingen som har startlista för shettisarna i Östersund lista borde ju vara klar om det blev 6st

tomj
2

# 12,13. Tänker inte börja med nån pajkasting här på sajten så vill du något så ring gärna mig på 0730-887929.

Med vänlig hälsning Tom.

ps, gäller er andra också, Ds.

Lappland
3

Listan för shettisarna i Östersund ligger ute på travsport nu,med 6st fina hästar till start.Vet någon vilken av russen som går vidare av dom tre anmälda.

tomj
0

#16. Samma pålle som förra året, Final vinnaren Razmus Raid. (som hade det bästa rekoordet av de tre.)

Frickan_mary
8

Jag tycker det är sååååå fel, att skicka vidare en häst sådär, orättvist mot dem andra två som anmält, kanske har dem bättre formtopp en den som ni skickat vidare, lite smått skrattretande är det, att vi andra får kämpa för en plats, om både nu e så att de finns så dåligt om häst där uppe och ni ska skicka vidare samma om o om igen, så är de kanske dags att tänka om. För det e inte rättvist mot oss andra. Då hade de varit bättre om t.e.x snabbaste tvåan fått gå vidare av dem som gör försöken, och det vet jag att jävligt många tycker.

Lappland
1

Tycker att det är solklart att man skickar den med bästa tiden,för alla som anmäler vet ju förutsättningarna eftersom det står i propparna🙂

tomj
3

#18. Du får framföra dina klagomål till S-T det är dom som står för regelverket, beträffande om det om de är dåligt med hästar eller dåligt anmält så är det snarare så att det är bättre anmält i norrland än i södra Sverige och jag kan säga att det är en ren tillfällighet att det blev insällt just här kunde lika gärna har varit i Eskelstuna eller kalmar.

Det här 1a gången vi ställer in ett lopp på kanske 2år och då har vi som pollicy att köra med minst 5 hästar per lopp.

Titta på Solvalla den 6e Juli dom ställde in 4 lopp och det var säkert en hel del som blev besvikna , men då skrevs det ingenting!!!!

VeronicaP
2

#15jag kallar inte de pajkastning för att man ger förslag hur man kan göra och jag behöver inte ringa utan diskuterar gärna helt öppet.

VeronicaP
0

Riktigt fina shetlandsponnyer till start i år på alla tre banorna , stort lycka till er alla :)

nemesis
4

#20 men på Solvalla kördes inga uttagningarna till Nordiska Mästerskapet…. Lite stor skillnad på lopp kan jag tycka… Nästa år anmäler vi då vår häst till norrlands uttagning istället och hoppas att han har snabbaste tiden och får gå direkt till finalen istället och slippa gå uttagning . Det är ju såååå fel det kan bli och det måste de ju insett redan förra året att sånt här kan hända och ha en reservplan??!! Varför gjordes ingen ändring till årets uttagningar? Antingen får de ju köra uttagning på ett och samma ställe eller så får man göra som så att när de uttagningarna som har körs gått i mål och någon uttagning är inställd så får man välja den 3 finalisten efter vilken som har gått snabbast rekord detta år 2013 i hela Sverige . Inte leva på gamla meriter. Det ska ju vara de 3 bästa hästarna och tiderna ska räknas de tider som de gått under 2013 .

nemesis
6

Eller skit i uttagningar överhuvudtaget och kör ett inbjudningslopp där dem med tid närmast 1.45 blir inbjudna 3 från varje land…Men det ska då vara tiderna de gått under innevarande år som ska räknas..

amandahandersson
3

Den uttagna Norrlandshästen har årets 2:a snabbaste tid om man ser på vilka hästar som anmält i de andra försöken - och då är det av alla hästar på både Kalmar och Eskilstuna - och hade både snabbast rekord och årets snabbaste tid av de anmälda i sitt försök.

Om nu den hästen får så mycket gratis och inte förtjänar sin plats, borde det väl inte vara något problem för er andra att bara köra lite fortare i finalen, right?

ebba93
3

#25 det är ingen som har sakt att han inte förtjänar sin plats de som de handlar om är att de ska vara rättvist för alla! Och för dom 2 hästarna som inte ens får försöka eftersom dom ställer in loppet.

nemesis
2

det handlar inte om vilken häst det är som gick vidare?? det är ju att det måste lösas på ett smidigt sätt som känns rättvisst för alla.

nemesis
3

# 25 om man inte kommer till finalen då? då kan man ju inte köra lite fortare i finalen för då har det tåget redan gått… man kan ju bli påkörd eller vad som i försöken.. man ska inte ens behöva nämna vilka namn som är med utan bara att inse att uttagningarna funkar inte så som det ser ut nu.

ruffe
10

Min häst vann försöket ganska lätt på Eskilstuna och han var den långsammaste av dom 4 startande förra året sen hoppade han i finalen och i den passade inte banan och han är inte tillräckligt bra för att vinna utan tur så han blev diskad. 

Men han hade inte fått gått i finalen om dom kört på Östersunds modellen. Man skulle till och med kunna köra skiljeheat, Jag tycker att Östersund har helt rätt med att köra med minst 5 hästar men inte i detta lopp, nu kunde jag tyvärr inte anmäla då min har blivit sjuk men jag förstår helt eran besvikelse. Så menar ni att Rasmus Raid är så bra att han slår alla andra hästar han möter även från dåligt spår och med några felsteg? Ska alla andra ge honom plats på att han är snabbast och per automatik slår våra hästar? Har inget imot varken häst eller tränare men jag delar inte den uppfattningen.

MVH

Jesper Björling

ryttarn
3

Stänger denna tråd då den , enligt mig, spårat urr och inte tillför något annat än dålig stämning.

Förutsättningarna för NM uttagningarna finns klart stipulerade i proppen. Åsikter om upplägget kan med fördel lämnas till ST.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Inlägget är låst för nya kommentarer