Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 1721 ggr
nellsve
0

Polar?

Vet inte så mycket om Polar. Sett ett sto som vars morfar var Polar. Provat googla på det men kom inte upp så mycket… Vet någon om han får in gärna höra av er! 🙂

Hälsningar NellieHjärta

Elsastubin
2

Polar är e. Brunte u. Polly

Han har gått 1.42,2. 

55% av Polars avkommor har travat under 2-min. Polar har bla lämnat toppstoet Mareld, som är väl en av de bästa stoen som tävlat på travet. Hon har travat på 1.40,2. Hon har segrat i Gulstoet, SM, Elitloppet, 5-års baggen, 5-årsmästerskapen och Sundsvall Open Trot. Mareld har lämnat Mara Leaf, som är den snabbaste 3-åringen 2013. 

Polar har också lämnat Fantom, som är den första 6 åringen som travat under 1.40! Han vann SM 2013!! 

Hoppas det var lite till hjälp :) 

Här är en länk till Polars stamtavla. Det är bara att klicka på namnen så kommer information om hästarna, bla alla hästens avkommor :)

http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=126514

//Elsa

Tusen
0

#1 Nja, inte travade Fantom under 1.40 som 3-åring inte. 😉 Nog för att han var bra då också men riktigt så fort gick han inte då. Men nu gör han det.

Tessan08
1

#1 Fantom är jätteduktig och igår nybliven Svensk Mästare , men han har inte travat under 1.40 som 3-åring, han gjorde det som 6-åring ;)

Elsastubin
0

#2 Menade såklart som 6 åring,HAHA!! :D *upptaterad*

nellsve
0

Tack för hjälpen! :)

Hälsningar NellieHjärta

Ernst-Romeo
0

På www.russtravare.se  kan du se alla russhingstars rekord och  hur många avkommor som tävlat och hur fort de gått.  Bengt

fijalar
1

Polar var en mantorpshäst och tävlades av en tjej som heter Åsa Nyholm. Jag hadde äran och se denna fina hingst på banan många gånger.

Tessan08
3

Jag hade äran att tävla mot honom många gånger med Pajas :)

haerrdin
2

#7 Som en parentes kan nämnas att Åsa Nyholms pappa är den legendariske landslagsmannen i fotboll, Bengt "Zamora" Nyholm, som på 1960-talet var Sveriges bästa målvakt.

Så kallat värdelöst vetande, som inte har ett dugg med Polar att göra.

fijalar
0

#9 Det stämmer bra det. Och han har varit och fortfarande är en stor tillgång för både ponnytravet och stora travet på Mantorp. Tror knappt att han har missat en travdag. Jag tog min storhästlicens för honom.😃

Men sen undrar jag om det är många av Polars avkommer som har fått eksem. Min Piggelina har det och jag vet en till som har det.