Inkörda russvalacker
Ragnar är en snäll och mycket tillgiven russ kille, han är lättsam och snäll att köra, hålla på med, leda och verka.
Han är chippad, vaccinerad & har pass. Går just nu på lösdrift, men är även van att stå i box,han kan stå i box och i hagen ensam utan problem.
Ragnar har dragit sina vargtänder, är regelbundet verkad och avmaskad.
Hans pappa är Greger Gross, som har ett rekord på 2.07.8 inom travet. Han blev avelsgodkänd första gången 2004 med 40p, samma år blev han unghingstchampion med 42p. Gregers pappa är Parat, som är elitpremierad och den snabbaste elithingsten i histiorien med ett rekord på 1.45.5 inom ponnytravet.
Hans mamma Gilda Roll tävlade jag själv inom ponnytravet, hon fick ett rekord på 2.08.8. med kapacitet för mera.Nu är hon avelssto hemma på gården.
Ragnar körs regelbundet, är fri från skador, fång & eksem. Han är körd med vagn sedan oktober 2012.
Prinzen är vårat charmtroll, vill alltid vara med där det händer och är mysig på alla vis. Han är snäll att köra, men behöver mera tid framför vagnen. Snäll att leda och verka.
Han är chippad, vaccinerad och har pass. Går just nu på lösdrift, men är även van att stå i box, han kan stå ensam i box och i hagen utan problem.
Prinzen har dragit sina vargtänder, är regelbundet verkad och avmaskad.
Hans pappa är Arn de gothia, som har fått hela 45p på utställning! Mkt god typ. Vackert huvud, bra bogläge, välformat kors. Bra ledgångar. Korrekt o välbenad. Vägvinnande avspänd rörlig skritt. Vägvinnande lätt trav m mkt god elasticitet. 899910=45 p.
Hans mamma Cikoria Roll har ett rekord på 2.11.0 inom ponnytravet, hon har lämnat bla Fossil som har ett rekord på 2.04, som han sprang på en säsong (2012)! Cikorias pappa är Munter, han var en mycket duktig ponnytravare, med rek. 1.45,9, 1.44,8a. Han segrade i bla. 5-årsmästerskapet. Han var hela tiden bland landets snabbaste russ som 3-4- och 5-åring.
Prinzen körs regelbundet, är fri från skador, fång och eksem. Han är körd med vagn sedan November 2012.
Glöm inte Kajpa, Gildas mamma som lämnat jättebra! Kung Dar och Ettan Roll! Verkligen toppenstam på mödrarna…..kommer från en av Gotlands äldsta f.d. uppfödare av ponnytravare.
Tack för det Maggan! :) Är ju inte så haj på stammar ännu! :)
I går kördes Ragnar en tur! :)
Puttar upp grabbarna som söker nya hem att aktiveras på! :)
skulle du kunna tänka dig att låna ut dom? :)
#10 har pm:at dej! :) I dag kördes grabbarna! :)
Ett litet filmklipp på Ragnar när han körs finns på facebook! gruppen: Gotlandsruss säljes/köpes! :)
Hej!
Hvad er højden på dem og hvad er prisen? :-)
- Hvem ville være den bedste til pony trav? :-)
Mvh Camilla
#13 Jag har skickat PM :)
Kommentarer från oss som är ägare till Greger Gross 572 och Parat 451. Tyvärr, Parat är inte längre snabbaste elithingsten, men hans rekord är 1.44,1 (2004) ej 1.45,5.
Greger Gross visades i år på avelsvärderingen i Vetlanda den 16 mars. Han tilldelades 41 poäng, 9 8 8 8 8. Ingen hingst fick högre poäng vid denna avelsvärdering. Greger Gross kommer troligtvis att tävla i ponnytrav i år och då förhoppningsvis sänka sitt rekord åtskilligt, För övrigt måste tilläggas att Greger är en mycket snäll och trevlig hingst och efter vad vi hört, gäller detta också hans avkommor.
#15 Tack för det, hittade infon på nätet så! :)
I går kördes grabbarna och skötte sej utmärkt! :)
Söker fortfarande ett aktivt hem, där dom får mkt pyssel och omvårdnad! :D Super fina killar!
Hur höga? vilken ålder?
Kanske en dum fråga men den läder grimman ni har på honom, vart har ni köpt den för någonstans? har försökt få tag på en jätte länge och din var i exakt den färgen jag ska ha och den såg ganska liten ut också.. eftersom att jag har två stycken shettisar så är det ganska svårt att hitta en som är perfekt.. men som sagt vart har du köpt den för någonstans? :)
#20 Det står i annonsen, dom är födda 2011! :) Jag har bara mätt dom själv hemma, Prinzen är ca 126-127cm, och Ragnar är 124-125cm.. Kan ju vara nån + eller - när man mäter själv :)
#21 Grimman är köpt på umåkers travshop! :)
Nä men Oj! Åldern hade inte kommit med på den här annonsen! Sorry!
Skulle du kunna tänka dig att låna ut dom? :) Isåfall är jag och #10 nog intresserade, då skulle dom mest troligtvis hamna tillsammans! :)
Upp :D
Puttar upp grabbarna som söker nya aktiva hem! :)
:-)
Pris och var finns de? :)
#29 I presentationen står det: "Sofie heter jag, jag och min sambo Eric håller till i ullånger med våra russ! Ullånger ligger mitt emellan härnösand & örnsköldsvik." Priset tror jag inte man får lägga ut så ring och hör efter!
finns Prinzen kvar än? (:
Ja, än finns han kvar!
Upp med grabbarna! Prinzens brorsa Fossil har nu sprungit 1.58! PASSA PÅ! Super trevliga killar! :)