Specialarn ?!?
Hej jag ska anmäla till specialarn men Hur gör man egentligen? För att om man ska anmäla så måste man ju räkna in dom fyra senaste loppen, men om dom blivigt diskade eller fått It i raden så ser man kanske bara 2 gdk lopp.. Hur gör man då? För att se ännu längre bak i resultaten? Hjälp!?!
Jag kan hjälpa dig räkna ut! :)
Kolla gärna in min blogg! http://www.nattstad.se/alexandralennstrom
1# okej men räkna kan vi men det är bara det att oliver har inte 4 godkända lopp i raden några är diskade och någon är it.. Och då ser man ju inte dom andra loppen! Men vi har nog löst det nu! ;) men tack ändå! ;)
när jag anmäler till specialrn brukar inte jag räkna ut tiden men annars kan du ju bara gå tillbaka till tidigare starter så du får fyra godkända lopp plus rekordet :)
Just det man ska ta rekordet också?! Aja! Någon som vill räkna ut det? 2.43.0 , 2.32.0 , 2.37.4 , 2.38.9 och hans rekord är 2.30.0 och specialarn går från 2.50.0 :) någon som vet hur man gör? ;)
#4 När jag räknade ut hans medelsnittstid (tar de fyra senaste tiderna + rekordet och delar de sedan på fem) fick jag ut 156,26 vilket jag avrundar till 156,3. Sedan räknar jag då ut vilken distans han kommer stå på vilket jag gör 170 * distansen / 156,3 och får då ut en distans som man får avrunda till närmsta "tjugometern".
Hoppas det hjälpte! :)
Gå in på travsport och titta, där finns ett uträkningssystem som gör det jätteenkelt 👍
#5 Man ska bara avrunda i slutet för har man otur så kan två eller fler avrundningar på vägen göra att man hamnar på fel volt. Alla decimaler skall tas med ända till slutet.
#7 Bra att du påpekade det, kom på nu att jag själv inte brukar avrunda decimalerna för ens i slutet 😞
Jag ska Se hur det går! Min mamma får hjälpa mig så det blir rätt! :) men tack för hjälpen :)