Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 287 ggr
Fanny.H
0

Eskilstuna 5 Augusti?

Vet att det är lite tidigt att fråga :P, men är det någon som planerar att åka?

MonteMira
0

Jajamensan :D

Fanny.H
0

jag med. :D Vilken propp?

MonteMira
0

prop 9 och kanske prop 10

Fanny.H
0

Okej, jag ska kanske anmäla i prop 8 och 9.

jessssica
0

Jag kanske ska dit, beror på om Kruton är helt bra då…men ja tkr det var synd att det var tillägg 20 meter för 5 åriga å äldre i va vare prop 8 :( :( :/ :P

Bohemes bästa lopp där var montèn..:P

casandra
0

Det är högst troligt att jag åker dit, är ju hemmabanan och allt :)

DubbelE
0

ujja :D jag ska dit me ventil, bara köra ett gdk lopp men om han känns fin så blir det nog lite mer gaskörning. ska anmäla ut i Maiden loppet… ingen aning vilket propp nr?

zorken-
0

jao om allt stämmer=D

Trav_
0

Kanske ska dit isåfall prop 9 o 10. Det beror lite på hur dom tävlingar går som är framför oss nu + att hagmyren har oxå den helgen! Har inte tittat så noga!

PippiL
0

Ska nog dit, men har inte kollat propparna ännu. Känns såå långt bort än. Först ska vi ju ha sommar…. Skrattande

divansson
0

Vet inte.. krockar med annan tävling som han har bättre lopp på.. men annars äre prop 11 och 12.. 12:an är ju hård.. men men…  tror jag siktar in mig på några dagar efter det istället.. ;)

Jagz
0

# 10 Lite halvtråkigt att du inte säger vem du är bara.

godismonster
0

Ska nog till Hagmyren jag med min lilla shettis.

iiirma
0

Det skulle jag tro att jag kommer med Plexus ^^

TorpetsGynna
0

Kanske ska dit isåfall prop 2 tror ja med Torpets Gynna ;)

Brunzell
0

JAPP

Fanny.H
0

putt ^^

entill
0

Passa på att anmäla till russutställningen som är på Sundbyholm dagen innan, d.v.s. 4 aug. då det även är generalmönstring av russhingstar. Då har man möjlighet att få se ett stort antal av russhingstarna i Mälardalen.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Jagz
0

# 18 Hur hittar man information om den utställningen och hur anmäler man sig?

entill
0

Info och anmälningsblankett till utställningen på Sundbyholm finns på Mälar-Russ hemsida: www.skogsbaggen.com Anmälningstiden går ut den 15 juli.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Teja-Bea
0

Synd att inte en enda prop passar till någon av mina 4 hästar när man är på hemmabanan….=/

Nej vi satsar på utställningen! Det åker 8 hästar från stuteri Teja! Jag ska visa 9 hästar på utställningen! Wohoo!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

juliapettersson
0

Säger samma som Bea, inget passar. Dock blir det utställning istället!

Tycker det var lite knasiga proppar på för kat.B: ett maidenlopp, ett max 1 seger, och ett max 2 segrar. Hallå?!

jessssica
0

Ja tyckte också det var lite tokiga proppar…Förutom montén för shettisen =)=) :P:P (men då ska jag hitta en ryttare också…)

Trav_
0

Själv så hade man 2 passande proppar till den ena o 1 till 3 åringen:D Får se om det blir eskil…

H-Calvero
0

värdelösa proppar

sofia-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska inte på tävlingen utan satsar på utställning istället, ska ha med ett russ.

MathildaM
0

Jag ska anmäla Harmoni till kvalet. Hade tänkt att tävla, men kvalet på Solvalla den 13 blev ju inställt.Fundersam

fan_idole
0

#25 Så det blir Hagmyren istället?

tearsofmemories
0

Njaee, inga fina proppar inte…

ryttarn
0

Vi är med på utställningen på Lördagen annars hade vi nog ställt upp med Monljus. Blir ev Rosse i Montén i övrigt finns det inga vettiga proppar för oss….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Shallow
0

Ja, jag ska ditt och fotografering och var lite. :P

Angel
0

#27 Samma här, vi ville också kvala på Solvalla. Jag tycker gott de kunde köra kvalet iaf, så gjorde de ju på Gävle för ett par veckor sen, när det även där blev inställt. Suck…

Colt
0

Jag ska bara ställa ut mina två :)

iiirma
0

Hoppas VERKLIGEN den här tävlingsdagen blir av.. verkar nästan som "inga" tänker anmäla :O :S

Trav_
0

Jag hoppas oxå verkligen att denna blir av! Finns bättre proppar här för oss än på Hagmyren!!!!!!

DubbelE
0

jag kan inet åka till eskilstuna den 5.e… ändrade planer tyderligen :(, måste rida en div tävling med laget då.

fan_idole
0

#35 Det beror väl på vilka hästar man har! För våra t.ex. är Hagmyren betydligt bättre. Sedan får vi se om det blir en tripp till Hudik eller inte, först ska vi avverka SM och Östersunds dubbeltrav.

No_Tribute
0

Näe, de va dåliga proppar för mina .

casandra
0

#27 & #32, var samma för mig, hade också tänkt kvala på solvalla, så jag kunde vara med och tävla med plexis nu på eskilstuna den 5, men nehepp.. typiskt :/

Sarali
0

om jag har nån att lifta med…Generad

Angel
0

Tycker det är taskigt att bara strunta i allt (Solvalla)! Kval och en trevlig kväll kunde väl anordnats ändå?!!

casandra
0

#41, Instämmer, om jag vill kvala nu i Juli måste jag åka långt bort, ända chanserna, det är så tråkigt när det blir så. Hade typ "räknat" med att kvala nu ju :/ När Gävle blev inställt så gjorde dem ju "det bästa av det" ändå.

Hur som helst så tänkte jag ställa ut Plexis den 4, och sen kvala han då den 5, och troligtvis tävla med Moses också. Om allt nu blir som det var tänkt.

giffan
0

Är det många här som behöver kvala sina hästar… Hur bor ni i förhållande till Örebro? Vi brukar göra kval när det behövs för våra medlemar…Då skulle ni kunna passa på att kvala om vi kör ett före anmälningstiden går ut…

Skriv till mig om ni vill… så får vi se om vi kan fixa det.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Teja-Bea
0

#43 samma gäller på Eskilstuna. Om det är många som vill kvala så kan vi nog dra ihop ett kval någon vardagkväll!

Teja-Bea
0

Tyvärr blev inte proparna alls som propkommitén ville ha dem!! VI hade jätte roliga idéer med bla monté med hcp efter montérekord och travlopp med hcp efter vinnartid. Och företräde för hästar som ej vart placerade i de 5 senaste starterna!

Men det blev massor med avslag från kansliet! "Ne det går inte! Nej det blir för jobbigt! Nä men så kan man väl inte!" osv…

Vi ska försöka med dedär propparna antingen i höst igen eller i vär nästa år!

juliapettersson
0

Travlopp med hcp efter vinnartid…?

divansson
0

Kommer inte anmäla, blir romme den månade ist..

amandahandersson
0

#45, tråkigt att kansliet har den inställningen!

Om dom nu ska ha bort rekordhandicapet måste dom väll ta och testa nya ideer också!

jessssica
0

#45 synd att inte kansliet ville det! Hade ju vart kul med sånna proppar, lite annorlunda!! =)

Teja-Bea
0

#46 Ja precis! Man kollar upp hästens snabbaste vinnartid och handikappar efter den.

Ja det känns så tråkigt att bli så motarbetad! Speciellt som vissa ur sTPF's styrelse (nämner inga namn) stod på förbundsstämman och sa att ingenting är omöjligt med propparna! Det är baara ni som sätter gränserna! Allt går att göra!  =/

Som sagt.. vi ska försöka igen!

Rebeca-johansson
0

Sorn åker förhoppningsviss till eskilstuna blir nog två lopp. Monte lopp och sen ett vanligt lopp. Om hans ben blir bra.

Millaaann
0

#50 Men tänk om en häst som ska starta i det loppet efter vinnartid, hästen kanske vann ett lopp på 2.30 o har inte vunnit sen dess, men har fått en massa placeringar o sänkt sig en hel del..låt säga till 2.10..e inte det orättvist?

divansson
0

Ookej.. nu blir tävling där då.. :P anmäler till två lopp.. :P Menmen.. pengalopp=skit.. så.. bättre å åka till rättvik å köra snabbjobb ist. heh

Trav_
0

#53 även om du tycker att pengalopp är skit det är väl ändå bättre att ge hästen lopp i kroppen än o sitta o nöta på massa snabbjobb på banan.

Teja-Bea
0

#50 inte jag som kommit på idén. Jag minns inte exakt hur de loppet var utformat. Men det fanns någon sådan säkerhet så det inte skulle bli orättvist…

Miii4
0

#55 Ett lopp kan aldrig bli totalt rättvist?

jessssica
0

Nej men vaddå? Man bestämmer väl själv vad man vill anmäla till för propp och får väl tänka själv. Nåt sånt lopp skulle ju vara roligt att testa då å då! Kul med nya idéer tkr ja iaf^^ =)=)

Denna kommentar har tagits bort.
AndreaJonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska kolla om de finns bra lopp för mina hästar :)  vilket ja tror finns:) eller hoppas ;)  kommer ändå ner o tittar eftersom de e hemmabanan;) så vi ses väl!! :)

iiirma
0

Men i prop 10 och 11 får man ha tjänat hur mkt som helst för o vara med i?

Ylva_Sundbyholm
0

#62 Ja du får ha tjänat hur mycket som helst för att få vara med i de propparna.

Jennie_A
0

#62 Men du får bara ha vunnit max 1 resp 2 gånger. Tanken är väl att det är själva "spärren" stället för att sätta ett "tak" på intjänade pengar.

Colt
0

#53 Din häst borde väl stå BRA till i penning!? :S

divansson
0

#53 inte nyss, men nu gör han det ;) köpte en ny sulky idag, å jädrar, så perfect har ja alldrig sett nån sulky passat han.. :) Man sitter så himlans skönt, bara att ja alldrig kört russ i sulky förrut.. :S så de blir no läskigt första gången.. ;) men de lönar sig klart! nu blir det så att vilkten "lyfter upp" så då går de ett par sek snabbare.. :)

casandra
0

#66, inte för att jag tror att linnea menade på det viset riktigt. Men kul med ny sulky :)

Cnox
0

Jajamensan, jag ska dit!:D

DubbelE
0

kanske ska dit.. ska in o köra snabbt me ventil på lördag.. går han under 2.20 fullväg anmäler jag honom ^^

divansson
0

#67 vet.. men ja visste inte va ja skulle ta å skriva.. men han står liksom.. :P typ.. alltid tilllägg.. fasst nu fick han lite mer penger i senaste starten å.. :P så nu kan han tävla så han står först eller bara 20m.. så det är bra.. :) nu går han mycke fortare så han kan matcha sig med de bättre hästarna också, så nu är det ju bra.. :P

MonteMira
0

#62 fast du får ju tillägg om du tjänat mer än 1500kr resp. 2000 kr

fan_idole
0

Försöker faxa anmälan till EPS (vi skall bort ett tag), men det går inte. Kan någon säga om det faxnummer som står i propositionshäftet verkligen stämmer?

ryttarn
0

#72 Faxnumret är fel, kolla på SPTFs hemsida där står det korrekta eller tråden Eskilstuna den 5/8, VIKTIGT här på forumet….

Jerker Klang,

www.isil.se

fan_idole
0

#73 Såg det nu, allt är under kontroll. Tackar!

ryttarn
0

#74 Då ses vi väll i Eskilstuna då :-)

Jerker Klang,

www.isil.se

fan_idole
0

#75 Jajamensan. Jag har de "stora uppdragen" att anmäla hästarna enligt order och köra bilen med transport till de ställen vi har anmält. Resten sköter "barnen" om - och den helgen blir det Eskilstuna. Bra lopp för 3-åringen och hyfsat lopp för 9-åringen.

juliapettersson
0

Ska ut i montén, tror jag.

Geminii
0

vi har en i kvalet, sen så ska jag bara träna isor :)

Maretto
0

Tänkte ta ut Maretto i monté loppet. Funderar på om det kanske blir för hårt?

Boode
0

Pozzi ska anmälas till ett lopp, kommer inte ihåg proppen bara :P

deweycheatumnhowe
0

Jag tycker propparna är riktigt bra, borde locka många hästar.

EllinoreBoy
0

#81 EPS proppkommité bugar och bockar säkert för denna mening! Det är väldigt svårt att få i hop bra proppar så att alla är relativt nöjda!

Sarali
0

#81 Håller med dig !! Dom var suveräna,synd bara att jag inte  ´har nån skjus dit =/

Colt
0

#82 så sant så. Efter så mycket klagomål över dessa proppar så värmde det!

DubbelE
0

Jag tycker det är jättebra proppar! Eskilstuna brukar alltid ha bra proppar!

divansson
0

håller med er.. bättre propapr än andra banor.. mycke synd att d eär en bit, men no täl man det.. kortare än till valla iaf :)

EllinoreBoy
0

#85, 86, SÅ SKA DET LÅTA!:D

Fanny.H
0

putt ^^

divansson
0

Nåå? när kan listorna komma då? :P

Brunzell
0

Haha #89 jag undrar samma sak :D

stally
0

Vi kommer med 4 pållar.

Tycker propparna var m.k.t. bra.finns ju lopp för alla.

Man kan ju inte alltid räkna med att stå start…..

divansson
0

Min häst blir helgalen om han inte står i box där häst han känner igen står mitt imot/brevid :S som igår på Rä.. då va han het knäpp.. han stog lugnt när han hade hönätet efter loppet.. sen va de bara knas.. :P  Tror ni man kan få stå brevid nån men vet han är lugn brevid då? :P  Vore bäst för min del.. Har stått brevid sånna ja kört med en gång, då var han lugn och stog å sov typ.. :P han är så för att han är laddad..

Brunzell
0

#92 ring och säg det till eskilstuna då? Då är d klart dem fixar så du får stå brevid den du vill.

divansson
0

#93 ok, tack :)

iiirma
0

Eskilstuna brukar ha lite roligare proppar ^^ Propparna den ggn jag var där med prinsen (minimaraton, och bakvarv m.m) tyckte jag var suveräna! De här var också bra! :)

divansson
0

Aja, iaf, kommer jag med, så kommer kameran med.. :P så det blir iaf bilder från min sida.. också.. hehe  Nån som vet om det krävs nått spec för att man ska få stå på innerplan å fota? :P

Boode
0

#96 jag kan inte svara på din fråga. men om du ska fota får du gärna ta kort på mig och min pålle Pozzi :D om vi nu kommer med ..

Fanny.H
0

#96 Du får gärna ta kort på Bejla också. :)

travandeE_T
0

#96 Tror du att du kan ta kort på Tuffi också?Det får du väldigt gärna göra.

travandeE_T
0

#96 Tror du att du kan ta kort på Tuffi också?Det får du väldigt gärna göra.

iiirma
0

#96 Vet inte, men det är nog bara säga till :) Ta gärna på Hults Plexus (om vi kommer med) om du har tid ^^

casandra
0

#96, du får gärna ta kort på moses med ^^

Om jag kommer ihåg att ta med kameran så kan jag alltid FÖRSÖKA ta nå bilder på era hästar om ni vill. Jag är typ sämst på att fota, men försöka går ju alltid :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.