Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1333 ggr
Tusen
3

2 p straff för tjuvstart?

Såg att Bergsåkers domare delade ut 2 p i straff för tjuvstart. Är det ändrat eller? Trodde att det var några gräsliga tjuvstarter först, men sen såg jag att alla som tjuvstartat där fått 2 p i staff.

Överallt annars är det bara 1 p i straff för tjuvstart. Tycker det är lite väl hårt med 2 p för en tjuvstart då det inte krävs mer än 4 p för att bli avstängd.

ryttarn
0

Kan bara hålla med, konstaterade samma sak…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

wickmantrav
4

Fick 2 veckor för 2 omstarter.. Det tycker jag är ganska hårt !!

Tusen
0

#2 Undrar verkligen om det är rätt. 🤔 Ring och kolla med Rikard för man kan väl inte ge olika straff på olika banor för samma förseelse.

Johannesb.
0

Startförseelser ligger under påföljdskategori A = Varning, och där skall det väl ges bara 1 p enligt påföljdsmallen, så det har nog blivit något fel där. Sen tycker jag det är konstigt om man kan bli avstängd p g a 2 omstarter, skulle jag kolla upp i varje fall, men det hänger väl ihop med att de tog 2 p för varje förseelse.

ostsiv
0

borde vara lika på alla banor… förra helgen på Östersunds dubbel fick de1 p för att ha orsakat omstart.

VeronicaP
0

Vi reagerade på det här med och skarp varning för att kört för tidigt över startlinjen måste vara fel??

Tessan08
3

Jag reagerade också, om dom nu ändrat ska det var lika på alla banor och information om detta ska gå ut till alla aktiva. Det måste ha blivit fel, vi kan inte ha olika regler, det måste vara lika på alla banor så kontakta Rikard på ST!

wickmantrav
13

Vi ringde och jag vart av med avstängningen !!!

Tusen
0
VeronicaP
2

#8 De måste ha gjort fel ju Men de verka bli mycket fel nu för tiden , så mycket IT tider som de blir nu för tiden så kan man börja undra vad som händer. Allra helst på insprängda lopp. . .

Tusen
2

Så mycket värda är ponnytravet för stortravet. 😕

För några år sedan var vi och tävlade på Lindesberg, med vår ena ponny i ett insprängt lopp, som gick en bra stund innan första stortravsloppet.

Det blev en målfight där vår dömdes tvåa. I resultatlistan stod att hon var slagen med en nos och då vi bad om att få se målfotot fick vi veta att det inte ens fanns en målkamera. De tyckte inte att det behövdes i ett ponnylopp "för de brukar ändå aldrig vara tight i mål" var svaret. 
Väldigt surt eftersom vi tyckte att vår ponny var först i mål (även den som vann tyckte det) och hur sjutton kan man se att någon vinner med en nos genom att bara se med blotta ögat. I min värld är det helt omöjligt. Naturligtvis fick bara segraren en tid. Övriga fick it.

(OBS! Inget ont om segraren. Domaren dömer och det är bara att finna sig i domslutet)

Snacka om att ponnytravet blir styvmoderligt behandlat av stortravet. 😕

giffan
2

#10 Och hästar som inte blir diskade trots galopp i mål, medans andra blir diskade fasten dom travar i mål. Det är surt!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Twili
5

När ni skriver detta om hur ponnytravet blir behandlat om stortravet, proppar, autostarter osv kan jag inte hjälpa att tänka på tråden som skapades för ca ett år sedan, där rubriken var något med att St kommer ta död på ponnytravet. Personen som fick mycket kritik för det kanske hade rätt endå.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~