Åby, Wången och felra naturbruksgymnasier har travinriktning som man kan väja från andra året b.la Arbrå

Plönnige? Ligger en bit från Halmstad, Harplinge :)

Lillerud o Nuntorp

Fran Suell i Malmö

www.wangen.se när östersund:)

Någon som har några erfarenheter om Åby Travgymnasium? Är det bra?

Rättviks naturbruksgymnasium har travinriktning och Kvinnersta (örebro) också.!
Rättvik funderar jag på att gå. Eller kvinnersta skolan i örebro!
Om du bor i sthlm så finns ju Berga naturbruksgymnasium

#8 välj INTE kvinnersta..deras hästlinje e riktigt dåligt. vi som har hållits med ponnytrav får bla. inte lära oss någonting nytt har jag hört från dom som har/går där. Och man får absolut inga jobb efter det heller. tänkte bara nämna det…jag vill inte att du får en dålig utbilning och ingen rolig framtid .
ösby naturbruksgumnasium i sala har jag hört kommer att satsa mkt på travet.. nån som vet nåt om åby?
Det ska vara bra har jag hört

Ne det ska man inte men när så många jag känner säjer att det är skit så kanske man börjar lyssna lite?

Emma jag har också hört det!
Lindas syrra gick väl där och sa att det fanns inte något bra med det stället.?

jo jag tror det… många har gått där o knappt nån gillar det..jo kanske dom som aldrig har rört en travare förut.

Åby e ja ganska käckt.. många stela personer och hästarna e ganska slitna, och lärarna knepiga.. går inte själv där, men har många kompisar som gör det! och de säger att det är såhä.. men annars e de flesta trevliga och en trevligt liten skola med bara 50 elever kanppt tror jag.. alla känner alla..

Det är ju inte skolorna det är fel på;) det är ni som är så bra, mena hur skulle en skola med inriktning trav vara för att passa alla perfa? Dom har den för att man skall lära sej trav ocj utvecklas i det, men om man redan är "riktigt duktig" i det blir det inte roligt;) man lessnar på det mesta då, och hittar saker att klaga på x)
Wången är kanon

#19 Går du där?
jag har snackat emd många som går/gått på wången och för den som kan kommer första året inte vara så lörorikt men det blir bättre i tvåan och bra i trean + att man får många praktikveckor+ köra mkt häst …
ja jag går på wången.. det är som "apus" säger att man inte lär sig så mycket första året.. men kul är det:D
vet nån vad det är för intagningspoäng på wången i år?
har hört att det ska ligga på 225 typ.. stämmer det?
jag kom in på mina fjuttiga 160p… men jag tackade nej :P

Berga naturbruksgymnasium.
Det ligger 2 min söder om stockholm, närmare bestämt i västerhaninge. Jag går där, och skulle aldrig i mitt liv välja något annat om det var val idag! jag trivs toppen bra. Underbar miljö, relativt centralt, och möjligheter att utvecklas innom travet. Första året går alla samma utbildning, dvs naturbruk i största allmänhet. först i tvåan väljer man inriktning. Jag ska gå en linje som heter "Häst-sam-trav/monté".
Berga naturbruksgymnasium.
Det ligger 2 min söder om stockholm, närmare bestämt i västerhaninge.
Jag går där, och skulle aldrig i mitt liv välja något annat om det var val idag! jag trivs toppen bra. Underbar miljö, relativt centralt, och möjligheter att utvecklas innom travet. Första året går alla samma utbildning, dvs naturbruk i största allmänhet. först i tvåan väljer man inriktning. Jag ska gå en linje som heter "Häst-sam-trav/monté", och det innebär att jag får den kompletta sam-utbildningen med alla samhällsvetenskapliga ämnen, samtidigt som jag har trav/monté på schemat.
Skolan har 16 travhästar, som eleverna själva tränar.
sista året på skolan, i trean, har man möjlighet att ta amatör licens! det tycker jag är suveränt bra!
Bor man långt bort från skolan är där ett internat, där en tredjedel av skolans elever bor.
jag kom in på 225 men det var många som hoppa av i början så många kom in på poäng som låg lång väg under 200

Lillerud helt klart :) speciellt fall du vill ha med dig hästen till en billig peng och vill ha tillgång till världens möjligheter..