Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2500 ggr
abdulla_
0

Travgymnasium??

Tänkte höra om det är någon som går på något Travgymnasium.

Maretto
0

Jag går på Åby travgymnasium…

vasiria
0

jag har gått på wången, men det är ju 10 år sedan, slutade 2000.

MonteMira
0

Jag går på Lillerud Cool

Nameless
0

Jag går på Wången=)

Cavello
0

Jag ska ev. börja på Plönninge om två år :)

evelinaandriainen
0

jag går på wångenSkrattande

Davida
0

Travgymnasium?? finns det sånt Förvånad

Millaaann
1

#7 Godmorgon!

Absolut_Luks
0

Skulle vilja gå på Wången men det är många som försöker övertala mig att låta bli. Är det verkligen dåligt där?!

elieenlarsson
0

jag går på wången

[sbergmark]
0

Jag vill gå Wångern !

Kratern
0

#9 Varför inte bilda sin egen uppfattning istället för att bara lyssna på illvilliga rykten? Hur många av dom som avrått dig har själva gått där?

Åk dit själv vettja och kolla in stället!

amandahandersson
0

Har också hört en massa saker om att WÅngen inte är något vidare.. Inte bara för att "det är som det är", utan också för att man läser ganska låga kurser och har svårt att bli någonting annat än hästsaker av det sen.

Jag funderar ändå på att gå Wången, eller Grans Naturbruksgymasium med hästinriktning. Men Wången är ganska dyrt också, och jag hade tänkt ha med mig häst.. Menmen, vi får se :)

Epos_best
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BERGA :D (naturbruksgymn. med inriktning trav)

MonteMira
0

#13  Gå på lillerud, där är de inte så dyrt Cool kostar 1700 kr o ha häst o då ingår all mat o strö, även tillgång till ridhus och 2 rundbanor + rakbana  =D haha

Absolut_Luks
0

#12 Alla som har avrått mig har gått där förutom 2 st…

Anna_
0

Har sökt in till Wången (kommit in prel.)

Apus
0

Wången prel.   dom som har gått där säger det är bra. Tror det är det bästa i landet iaf.

EllaMarine
0

Nordvik som  jag går på, hade trav förrut ..

Har sökt Wången, kom inte in .. prel. Men alla säger att man kommer in ändå ?

Ska även söka en ny skola här hemma i Sundsvall - Sundsvalls praktiska,inriktning trav.

Jennie-Estman
0

Har komit in prel på kvinnersta.

PippiL
0

#13 På Wången läser du inte så mycket matte som krävs för att söka in på universitet sen, och ingen kemi, fysik och biologi.

Om du vill hålla på med hästar så är Wången perfekt. Men tror du att du vill bli något annat efter, inte riktigt säker på vad du vill bli. Då ska du nog fundera både en och två gånger. Ta reda på vilka ämnen som man läser i den utbildning du vill gå, och kolla om det är tillräckligt för att ev. söka något universitet sen.

Det är ju inte kul att upptäcka sen att man saknar flera ämnen, och ska läsa in dom först innan man kan söka vidare…

Daniela92
0

vet någon hur mkt poäng man skulle ha för att komma in på wången?

H-Calvero
0

Har gått travinriktningen i Rättvik, värdelöst!

Anna_
0

#22 I år låg den preliminära intagningspoängen på 205.

amandahandersson
0

#21, aanow… Jag har funderat på att stanna hemma och gå naturvetenskap istället.. Men det känns drygt ;p He bli nog Wången eller Grans (naturbruksskola). Ska iaf söka in till Wången, men sen får vi se möjligheterna att gå där. Det är ju dyrt och jag vill ha med mig i alla fall en ponny.

NatthaBlom
0

Har kommit in preliminärt på Wången men kommer att tacka nej.. om jag typ inte skulle skada mig rejält i sommar på någe vis… ska man satsa på travet så lär man ju gå där! Men vill man ha något annat arbete i framtiden så kan man vell lika gärna bara plugga nått annat någon annanstans!

carlzoot
0

Lilleruds gymnasiet helt klart värt att kolla deras trav inriktning.

Ska börja 3:an där. Lillerud är ju de näst bästa i sverige på travinriktning på vissa punkter även bättre än wången..

iiirma
0

Inte för att låta taskig, men vad kan man bli på wången som man INTE kan bli om man inte går på den skolan?

amandahandersson
0

Sjävla grejen med Wången är ju att det är trav, och jag kan tänka mig att man kan få jobb hos nån ganska så bra tränare efter skolan, som man kanske inte skulle fått om man inte gick Wången.

iiirma
0

Jo, visst, men inget som inte går att få med en vanlig utbildning. Jag hade gärna gått på travskola bara för att det är just KUL! Men ville läsa annat iaf man vill bli nåt utanför hästarna, men det är ju jag det xD

myspysen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jeg skal iallefall søke på Wången!! Søsteren min går der, og sier det finns ikke bedre "skole" enn den ;).. 

www.wangen,se (L)

amandahandersson
0

#30, haha, enda anledningen till att jag tänker söka Wången är att jag villha kul under gymnasietiden ^^ Fast det lutar mer och mer mot att jag stannar hemma, skaffar lite fler hästar och sysslar med ponny några år till.

iiirma
0

#32 Skolan ska inte vara kul ;) Haha! Jo, det är klart, jag hade tyckt det skulle vara jättekul att hålla på med travare under skoltid, men jag vill kunna ha andra valmöjligheter i livet.. :)

amandahandersson
0

#33, det är ju självklart. Men enligt en kille som ska börja på Wången kan man tydligen välja naturvetenskapinriktning i 2:an, så man får lite mer valmöjligheter. Men jag vet inte.. Annars är det väldigt låga kurser på Wången.