Startlistor
Ser att många startlistor har det dykt in fel där loppen är stängda på tid och handikappas efter prispoäng/pengar.. Detta har skett i Öa, S och Åm listor..
Är det den mänskliga faktorn som är den felande länken ???
Synd om dem som drabbas…
Till anonyme Djungelboken, eftersom det är Rikard som skrivit proppen så föreslår jag att du kontaktar honom så får du en förklaring till hur proppen tolkas.
Hm ……… ibland kan det vara krångligare än så vara😉…
#1 Du ska nog inte skylla på Rikard! som alla tycks göra när det är fel i startlistorna!
Detta kopierade jag från en annan tråd.
Rikard har gett en förtydligande av proppen:
Kategori A högst 2.000 pp samt kat A 3.23,0 och sämre oavsett startprissumma, körda av A-B- eller C- licensinnehavare.
Loppet är öppet för två klasser.
1) Högst 2000 pp oavsett rekord.
2) 3.23 o sämre oavsett prissumma.
Sedan är det tillägg enligt proppen för båda klasserna.
#3 Det är inte fel i startlistorna, och jag har inte skyllt på Rikard, är man osäker på vad som menas med proppen kan man däremot fråga honom eftersom det är han som har skrivit den.

#3 Fast det är ju i detta fallet inte fel i startlistorna utan TS som missförstått vilka som får starta i proppen, vilket rimligtvis den som skrivit aktuell prop bäst kan förklara vilka som kan starta och inte.
ÖSTANÅKRA 11/8
Prop. 9. CG Hästsports lopp Kategori B högst 3.000 pp samt kat B 2.20,0 och sämre oavsett prissumma, körda av C- eller D- licensinnehavare. 1800 m. Tillägg 20 m vid vunna 800 pp, 40 m vid 1.100 pp, 60 m vid 1.400 pp, 80 m vid 1.700 pp, 100 m vid 2.000 pp, 120 m vid 2.300 pp, 140 m vid 2.600 pp Prispoäng: 600-300-200-150-125-(100).
Har du en häst som har mindre än 3000 pp så får du vara med oavsett rekord.. Men även hästar som har mer pp än 3000 får vara med OM dem har ett rekord SÄMRE än 2.20,0..
Så har jag tolkat proppen och därefter anmält min häst Allgunnens Face till ÖA på söndag, som har rekord på 2.18,7 men har endast 1200 pp på sig alltså får han 40m tillägg.
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Helt rätt tänkt Alexandra! =)