Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2536 ggr
Johanna-Granberg
0

Svar dopingprov?

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får svar på dopingprov?

För visst ska man får svar, eller?

Med vänlig hälsning Johanna

Tusen
0

Det brukar väl vara så att hästägaren får svar. Hur lång tid det tar är tyvärr lite olika (enligt min erfarenhet).

Johanna-Granberg
0

OK, men vet att hästägaren inte heller fått svar än och provet togs ju på Sundbyholms dubbeltrav i mitten på juli, så man börjar ju fundera…

Millaaann
0

Jag fick svar på Ronsans prov och jag är tränare på henne. Det tog nog 4v ungefär

Johanna-Granberg
0

#3 Tack för svar!F ör oss har det nu gått 5v så det kanske kommer snart.

giffan
0

#4 Det står på travsport att man kan kontakta kundtjänst om man har frågor ang dopingprov.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Johanna-Granberg
0

#5 tackar då ska jag kontakta dem under veckan om det inte kommer svar snart :-)

giffan
0

#6 går att maila och fråga. kundtjanst@travsport.se.

~ Anneli ~ 

Veronica-I
0

När det var dopingkoll på Gelden den 6/6 på Tingsryd sa kontrollanten att det var nya regler, enligt henne skulle man inte få något brev om hästen var fri från "otillåtna substanser". Alltså bara brev vid positivt dopingprov.

Dock kom det ett brev till mig ändå efter 3 veckor som sa att han inte var dopad, kanske är det någon övergångsfas?

Cumulus
0

Vi gjorde också ett dopingprov på Sundbyholms dubbeltrav och har heller inte fått något svar.

Johanna-Granberg
0

#9 Skönt, eller vad man ska säga ;-) då är vi inte ensamma i alla fall .

giffan
0

#8 Vi lämnade dopingprov på sunbyholm på ett av våra varmblod, och då fick jag till svar att ännu så kommer man få på brev hem. Men att det kommer försvinna. På varmbloden kan man även gå in per tävlingsdag på nätet och se alla som lämnat negativt prov.

~ Anneli ~ 

AmeliaA
0

De tog dopingprov på mitt russ i helgen och de sa att det skulle ta ca 3 veckor sedan ska jag kunna se provsvaren på ST:s hemsida :)

giffan
0

#12 Även på russ??

~ Anneli ~ 

VeronicaP
1

Tror att de stod någon stans att de kunde ta längre tid att få svar på prov som tog i juli pga semester mm

Du får ju svar från ST men inte från själva labbet längre.

Det fick vi i alla fall

C-Ainerud
0

För oss tog det bara ett par veckor att få svar och då fick både ägare och tränare brev.

tindradar
0

När det ändå finns en diskussion om doping så tänkte jag bara kolla om någon vet om det är 96h karens på nyponpulver innan tävling?? Läste det Någonstans. Känns lite väl petigt eftersom många använder det i förebyggande syfte:)

VeronicaP
0

#16 Rekommenderad 96 timmars karens är det.

Tessan08
1

Har hört om travare som får nypon som lämnat dopingprov med negativt resultat. Nypon kan ju hästen äta själv i hagen precis som gräs… Men för att själv vara säker kan man ju göra uppehåll 96 tim före start.

giffan
0

#18 fast så mycket som dom får i sig när man ger koncentrerat pulver får dom inte i sig av att äta i hagen.

~ Anneli ~ 

Emmelie93
0

#18 vanliga nypon i hage har ingen karens, endast pulvret har det. :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

giffan
0

#20 Nä just för att dom inte får i sig så stor mängd i hagen. Pulvret du ger är ju vanliga nypon, ingen skillnad, men det är mera koncentrerat bara.

~ Anneli ~