Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1582 ggr
PromiseMinanMorfeus
0

Slut för Marelds toppenkarriär!!!!

Nu lägger den kanonfina hästen Mareld skorna på hyllen:( Läs artiklarna på www.russtrav.se och www.ponnytravet.com

Synd att en sådan bra häst kanske aldrig får gå mer:( Jag som trodde hon kunde slå snäckans rekord…… men men så är det!:(

ozzkan
0

NEeeej! Säger jag bara, det är det värsta som hänt tycker jag i ponnytravets historia!

ozzkan
0

Raderat

EllinoreBoy
0

Synd, men det var väl det ända rätta som det verkade.

Asagard
0

Då får man ta och önska Mareld lycka till i avelsboxen istället! Glad

Boode
0

Synd att en sådan fin häst inte kommer starta mer.

ozzkan
0

Undra hur mycke dom kan begära för avkommor till en "sån"

deweycheatumnhowe
0

Min favorit lägger av. Tråkigt.

ozzkan
0

#7 Min me! :/

ozzkan
0

Hur fort gick hon som 3 och 4:a åring?

Jennie_A
0

Lycka till med Mareld i avelsboxen, och att det blir många framgångsrika avkommor!

Och lycka till Hanna med stortravet istället!

Pikant
0

Det var väl det ända rätta att den slutade starta…visst den var ju jättefin och så men man ska ju inte riskera att det ska hända olyckor med hästen, kusken och andra hästar och kuskar i loppen . Synd att det slutade som det gjorde…

DubbelE
0

synd att det ska vara nånting som inte är bra… personligen tror jag att nånting inte är som det ska med mareld, nånstans smärtar det för en häst börjar inte bete sig så utan en anledning, det är ju vad jag tycker.

Jatack
0

Så synd!:( Hun var jo så bra!

ozzkan
0

#12 Men det känns ändå långsökt, ?med säkerhet har dom haft veterinär på henne? Och ingen har ju sagt att hon på något sätt har haltat, men det är klart istället för att halta "exploderar" hon kanske. :/

palomia
0

Har för mig att hon gick 2.03 som 3-åring & 1.57 som 4-åring. 10-delarna har jag ingen koll på. Så lite "elak" är han nog B.H när han skriver att hon var en "hygglig" häst. Nä skämt å sido. Hon var slagen av bättre hästar (ston) helt enkelt. Dom tiderna är mer än hyggliga idagsläget också. Kul att se att hon roat fler än oss på banorna iaf. Skall bli riktigt spännande och se vad hon lämnar. Kan ju bli en flopp det med. Flört

fan_idole
0

2.04,4 som 3-åring (fjärde bästa i årgången) och 1.57,8 som 4-åring (tredje bästa). Bra är en bättre beskrivning än hygglig.

FridaSimonsson
0

Finaste hästen lätt..

rebeccajansson
0

Tråkigt….Skulle kanske ha haft slagjord redan från början…

ozzkan
0

#18 Knappast.
#16 Hygglig!! Det va ju skit bra, men vikken utveckling éfter det!
Vilka ston var det som dängde henne?

rebeccajansson
0

#18 vadå knappast? Förklara…

Universum
0

jag tror ozzkan menar att det hade nog inte hjälpt….

Hannna
0

#18 Så du menar att hon inte skulle gjort detta om hon haft slaggjorden under hela sin karriär? Hon hade självklart slaggjord nu.

#19 Kålmans Pärla och Celine!:)

iiirma
0

Tråkigt med detta fina sto.. men världsrekorden kommer nog vara i fara genom henne i framtiden iaf.. via hennes föl! ^^

Geminii
0

får hoppas att hon blir minst lika bra i avelsboxen som på travbanorna…

ozzkan
0

#23 TRor jag med! :D
#20 Det var inte ditt ursprungliga meddelande.

ozzkan
0

#22 Okej, ja dom var ju tidiga, speciellt Pärla, synd att hon inte höll.
Vem hade Mareld som ung?

booy
0

18# jag tycker Mareld gjorde fantastikst bra ifrån sej i sm:et! förutsättningarna var ju absolut inte på topp. och på dej värkar det som om att det inte var tillräckligt bra med en 4 plats!

Jag tror inte att hennes 4 plats i sm:et har något med att göra att hon nu ska gå in i avelsboxen (Annika, rätta mej om jag har fel). Jag tror Mareld kommer göra bra ifrån sej i avelsboxen precis som hon gjort på banan!

divansson
0

ååh.. :( Så synd med en så ruggitg bra häst! Men hoppas verkligen att det går minst lika bra i aveln för henne :)

jenniferaronsson
0

Gud vad tråkigt… jag trodde värkligen hon skulle komma tillbaka.. Men sånt är livet.. Lycka till i Aveln ^^

Miii4
0

Riktigt tråkigt!
Kommer klart sakna henne i listorna inför storloppen, men efter vad jag såg igår så var det ett bra beslut.
Lycka till med dom stora hästarna Hanna, och lycka till med mareld i avelsboxen ägarna! :)

Jlu
0

Jättetråkigt :( Men mycket fina prestationer har hon då verkligen gjort Glad Lycka till med mammarollen Mareld Glad!

Angel
0

Denna årgång, med Mareld, Celine o K. Pärla, är fortfarande den bästa hittills. Och samtliga placerade i kriteriet 2002 var ston..

amandahandersson
0

De vassaste 3-årigara har vart ston..

Visst kommer vi sakna Mareld i storloppen… Lycka till i avelsboxen!

Brunzell
0

MARRE <3 hon kommer lämna bästa avkommorna som kommer ta snäckans rekord istället. höhö

palomia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sammanfattade svar: Vi har haft Mareld sedan dag 1, Sara Hammarlund körde henne i lopp men jag tränade henne själv. Jag kör in alla mina hästar med slaggjord oavsett om dom slår eller inte, den anser jag tillhör min utrustning oavsett häst. Mareld har aldrig tidigare visat dessa tendenser. Hon har alltså gått både med och utan i lopp och träning i 7 års tid. Tror inte att Pekka körde med slaggjord någon gång under sina år med henne.

4:e platsen i SM:et ser vi som en bonus, själva trodde vi nog inte riktigt att Hanna skulle kunna köra med sin brutna arm överhuvudtaget. Så 4:a eller sist så anser både jag och Laila att dom är vinnare iaf. Placeringen har absolut inget att göra med att hon nu slutar tävla. Det var bestämt redan från början att hon var färdigtävlad när Hanna var färdig med henne, och det är hon nu…Och hoppas på en ny Regatta är nog att ta i. Men en "egen" Mareld har vi!

(bild på "Mackan" innan han åkte till Halmstad)

Mixie
0

Tråkigt men känner någon kusk som är så duktig som Hanna att det inte finns mer att göra är det väl så :) Hoppas på att se många fina avkommor ute på banorna så småningom :)

//Mickan

fan_idole
0

#19 Läs vad jag skriver: bra är en bättre beskrivning än hygglig. De som var snabbare än Mareld som 3-åringar var Kålmans Pärla 54,3 (fortfarande världens snabbaste 3-åring), Celine 03,1 och Pannkakan 03,4. Som 4-åring var hon bakom Kålmans Pärla 51,4 och Celine 57,7 (derbyvinnaren).

#32 Som 3-åringar är 1999:orna den bästa årgången, med fyra hästar under 2.05. Som 4-åringar delar de denna merit med 2001:orna, tre hästar var under 1.59. Sedan drog 2001:orna ifrån, som 5-åringar gick fyra hästar under 1.55 (varav tre under 1.50!). Även 1998:orna hade fyra hästar under 1.55. Men allt detta slås av årets 5-åringar (födda 2002). Just nu är det fem stycken som gått 1.54,1 eller snabbare!

Vikasstuteri
0

*37 2001 års 5-åringar har fortfarande inte gått under 1.50. Du blandar ihop dem med 2000.

LindaBlomberg
0

Tråkigt! Får önska henne lycka till i avelsboxen istället!

fan_idole
0

#38 Självklart! Bland 2001:orna fanns ingen ens under 1.55.

PippiL
0

Klokt beslut. Lycka till i aveln istället. Vi kommer sakna henne på banorna, men vi kommer att se fram emot hennes avkommors prestationer.

Odena
0

Tråkigt… Lycka till med aveln istället :D

MagganS-B
0

Mareld är ett jättefint russ och en toppentravare, men allt har ju en ände, och kanske har hon själv bestämt att hon hellre vill vara mamma än att trava……Hur som helst så kommer hon att göra ovärderlig nytta i russaveln, och förhoppningsvis kan hon ge liv åt många fina russ framöver. Jag anser att stona som är så bra som hon gör större nytta i aveln än på tävlingsbanan! Risken med att låta så bra ston tävla tills dom är 15 är att det kan vara svårt att få dom dräktiga efter tävlingskarriären, och som sagt, dom behövs i aveln!

johanna9
0

#40. nu har en av  2001:orna gått under 1.55 rosalind ernst gick 1.53.8? tror ja de va..

Ronaldoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#44 Nästan rätt, Rosalind Ernst gick 1,53,9 på Jägersro.

Eufemia
0

tråkigt..men hon kan gå o lata sig nu o få massa fina föl i stället :)

johanna9
0

#45 nästan rätt ja :D

UnoX
0

MARELD…Ponnytravets Ina Scott …Hon kan inte lägga av..det finns inte…Gör inte så mot mänskligheten.  MvH Uno

Hampee_
0

Lycka till i framtiden :) tror henne avkommor kommer lyckas bra :P

lycka till hanna me storhästarna nu ;P

fan_idole
0

#44 Vi pratar "om 5-åringar"!

Millaaann
0

#50 Ja men du skrev ju att 2001:orna inte ens har gått under 1.55, men det har ju en gjort nu …:) Det va nog det Johanna menade

johanna9
0

#51 Helt rätt Camilla :D

Jennie_A
0

#51 Men är hon fem år i år? Hon förstod nog fel. Som jag förstod det så pratade de om de specifika åren (de som är födda 01 skulle ha gått under 1.55 år 2006)

ozzkan
0

#53 Tror du menar rätt:D:D:P

Mariasoderstrom
0

Synd att hon lagt skorna på hyllan ! Önskar Mareld ett Stort Lycka till i avelsboxen :) ser verkligen fram emot att få se hennes avkommor i framtiden ! :)