Startlistor Eskilstuna 5/8-07????
Läser att det är fler än jag som efterlyser startlistor….
det här var det segaste jag varit med om…
Vill se startlistorna NU!!!!!
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
putt
Är det nån som kan lägga ut dom häär ??

Här kommer de från Kanal 75!
Gud vad många lopp och många hästar :D:D vad kul !
Tack Julia ! :D
Mkt häst! :D Verkar inte som de var nåt fel på propparna ;)
det var mkt häst :D roligt att det är så mkt häst :)

mkt häst:) jättekul med färgsprakande lopp. Jag kommer att va staketkusk denna dag så kameran är med:D

Det kommer blir riktigt roligt det här=)

lopp 11 sall jag vara med i iaf:) såg rätt jämt u ändå:)

Vilka mer ska va i lopp 6 å 12? :) ja har nr 6 å 7.. heh, säger som vanligt.. ni får nog räkna med omstart från mig, bli inte sura dåe… :'( ?

#11, "min" f.d häst Grann gör comeback i lopp 6, nummer 5 så ni blir bredvid varandra. Vadå räkna med en omstart? Du kan väl ha någon medhjälpare med dig i volten om du tycker att det är svårt?
Du kanske borde lära dig att volta mer eftersom du verkar orsaka omstart ofta.

dit måste man nästan åka för att kolla bara;)
mina tippningar (bara russloppen )
lopp 2: 12-10-11
lopp 4: 11-14-7
lopp 6: 6-11-7
lopp 8: 2-15-4
lopp 9: 6-4-2
lopp 11: 6-14-9
lopp 12: 1-2-7
lopp 14: 9-3-7

Eskilstuna ska vara riktigt nöjda, mycket hästar som anmält tyder på att propparna är mycket bra skrivda.
RIKTIGT tuffa lopp blire för Plexus.. han har inte mkt till chans i nåt.. jag som trodde han stog bra inne i penning :O Inte den här ggn.. tävla mot hästar som går under 2.10 o ha dem inom 120 m.. :/ Men vi försöker! ^^ "Hoppas" alla har en dålig dag utom Plexus xD ;)
#11 Ingen omstart i lopp 12 tack! Du får anstränga dej ;)
Nån som vill tippa ? ;)

#11, jag & Moses startar också i lopp 6.
Men vi utgör precis inget hot så xD

#11 Du får nog lära dig volta innan du startar!

en säker vinnare i lopp 3 Hamras Hurricane
Jag ska hålla alla tummar för denna snygga häst som inte bara kan springa fort utan han har även en fantastisk utstrålning.

#12 hehe, men det är nog mest när ja ska leda volterna som min ponny vägrar att gå ner i innerspår, fasst igår gick det bra så man hoppas.. ;P

#21 ja kan volta, fick högsta poäng på de på kursen.. :P men det är hästen som om han är för stressad/framåt som alltid vill gena.. :P

Ingen mer som vill tippa? Själv är jag så värdelös på det att jag inte ens försöker! 

Tippar de med bäst vinstchans i Kat B loppen ;
Lopp 2 ;
Lill Snyggen, Skärmnäs Pigall och Micklas.
Lopp 4 ;
Akilles vinner detta, bara att hålla sig på benen så vinner han hur lätt som helst.
Lopp 6 ;
Indiana Dar, Ceasar II
Lopp 8 ;
Pearl måste skärpa sig nu, strulade rejält senast, mycket fin häst. Hon vinner på 2.10 gissar jag på.
Lopp 9 ;
Öppet lopp, Micklas vinner nästan varannat lopp, imponerande. Iva Roll och Ernst Rolf har 20 meter tillgodo på Micklas, det avgör nog. Outsider är Uron G, grym senast.
Lopp 11 ;
Svårtippat, dagens jämnaste drabbning. Jag ser gentligen ingen vinnare här, dessa tre finns med där framme. LojstasBlondie, Troya Viking och Tejas Monsork.
Lopp 12 ;
Tysse har inte ansträngt sig i lopp ännu, slår Zlatan Nick´s 2.05,5 för 3-åriga H/V ? Kålmans Primavara går i rygg och slår Lina Scott´s 2.05,5 för 3-åriga ston ? Inget är omöjligt. Annars ses Mr.Candyman med bra chans.
Lopp 14 ;
Ceasar II, Mollberg och Piggybank slåss om detta.

1: Måntorps Hogffa/Pepito ll
2:Sorn/Apus/Skärmnäs Pigall
3:Torpets Gynna
4:Akilles/Allgunnens Älex
5:Praodo/Linett ll
6:Solos Harry Boy
7:Maxelima/Hamras Hurricane
8:Schak/Allgunnens Åtick
9:Iva Roll/Micklas
10:Golda Getaway/Ivanhoe Av Friheten
11:Björksta Delit/Neith
12:Tysse/Solos Harry Boy/Nypon ll
13:Angel/Mermax
14:Ceasar ll/Mollberg
15:Praodo/Lambii
Välldigt svåra lopp.. :P
- Lopp 1: 7-9-4
- Lopp 2: 12-11-10
- Lopp 3: 12-14-13
- Lopp 4: 11-2-12
- Lopp 5: 5-7-4
- Lopp 6: 11-8-2
- Lopp 7: 5-8-4
- Lopp 8: (2)8-7-6
- Lopp 9: 6-5-4
- Lopp 10: 2-8-7
- Lopp 11: 14-9-6
- Lopp 12: 6-1-9
- Lopp 13: 4-1-13
- Lopp 14: 3-5-7
- Lopp 15: 9-10-8
Mina o bellas tips:P
1: Månstorps Hoffa
2: Skärmnäs Pigall
3:."Hamras Hurricane/Butterfly
4: Akilles/ allgunnes älex
5: Månstors Isor/ Rovalds Zurfa
6: Solos Harry Boy
7: L.A. Miramis
8: Pearl
9 Iva Roll/ uron G
10: Golda Gateway
11: Troya Viking/ tejas månsork
12: Tysse / solos harry boy
13 Angel
14: Ceasar II/ Mollberg/piggybank
15: Rovalds Zurfa
Jaoo, ;) haha
ja, efter mycket om och men kom startlistorna ;)
Någon som vet när tävlingen börjar på söndag och när det är paus osv??????????????
~Sandra~

Brukar aldrig tippa men ja gör ett försök..Känner inte till shettisarna så jag kör på russen:)
Lopp 2, Tar nog Micklas med Skärmnäs Pigall eller Lillsnyggen som tvåa.
Lopp 4, Akilles som solklar vinnare och Allgunnens Älex på andraplats.
Lopp6, Indiana Dar eller Grann på förstaplats sen vet man aldrig med Ceasar II.
Lopp 8, Fixar Pearl, sen hoppas jag på att Shack tar andraplatsen.
Lopp 9, Satsar jag på Iva Roll om inte annat Lillsnyggen.
Lopp 11, Helt opartiskt (?) Tippar jag nr 1. Plomona II på förstaplats med nr 2. LojstasBlondie på andraplats.
Lopp 12, Tippar jag lika som lopp 11 med Tysse, startnummer 1, som etta och Kålmans Primavara, startnummer 2, som tvåa.
Endast spekulationer :)
//Mickan
Lopp 1 Måntorps Hoffa - Pepito II - Sting
Lopp 2 Micklas - Lill Snyggen - Maretto
Hinner inte fler nu, kompleterar senare :)

#11 ett råd. Om det häst gärna genar när den kommer till innerspåret så är risken att du blir för tidig. Men gå då lååångt bak in på andra volten när du är i överkant på banan!
Gå in 10m på volten bakom och vänd inte ner föränn strax innan de säger "ETT"! Då blir du inte tidig! Det blir en bättre start om du är lite innan startlinjen vid "KÖR" i full fart, än om du är framme vid linjen, men måste bromsa!!
Jag ska försöka gå ut som starthjälp i de loppen där det blir många hästar på volterna.
- Lopp 4 - 8 hästar på 1640m
- Lopp 7 - 11 hästar på 1140m
- Lopp 11 - 8 hästar på 1660m
- Lopp 13 - 7 hästar på 1640m
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Om någon har frågor angående springspåren och så så shoot.
På en del banor vi varit på har de haft obligatorisk genomgång av de lopp som det är många hästar på samma volt.
Jag tycker det är bra att man har det…
Bra Bea att du tänker hjälpa till som starthjälp 
~Sandra~

#36 Jag vet faktiskt inte om det kommer vara någon genomgång… Jag är ju inte med och arrangerar längre… Bara hjälper till lite på plats…

Missade en solklar favorit i Lopp 4 ;
Allgunnens Alex, här kommer första segern.
#26 Som OM Primavara skulle vara bättre än Lina Scot?
ojoj, du har mkt kvar att lära ;)
#39 Du verkar vara av den ödmjuka sorten…
#39 Det kan väl inte du veta eller?

#39 Det är möjligt att hon inte är bättre, men vad vet DU om det? I inlägget som #26 skrev så står det bara att Primavara kanske kunde gå fortare än 2.05,5 (det är faktiskt ett frågetecken (?) efter meningen). Om hon gör det, det återstår och se. Allt kan hända i lopp. Du bör nog i alla fall tagga ner litet…
Och där avslöjade ägaren sin nya användare? (#39)

Första gången man ska få se pigge in aktion;) Många kort kommer det bli på snygga herren^^

´#44 Har du aldrig sett pigge förut? :)

#45 nä bara på kort haha XD

#46 Haha du kan till o med få klappa om du är snäll :)

heh ja kan jag få det XD!! Jag e alltid snäll^^

#48 Pigge hälsar att du kan få komma och klia han på manken, det älskar han :)

#49 gud va bra XD!
Enkla och enkla lopp.. Lina Scot travade rikigt fort på Tingsryd! (ursäkta kommentaren!)
Kålmans Primavara är för övrigt också en fin häst, såg henne in action i Östersund!
Det är en bra 3-års kull i år. Eller ja, det är väll så här det kommer vara i framtiden med 3-åringarna, gissar jag!

Okej, Norrskenets Jupiter hade nästan vunnit på Tingsryd. =)
#53, Tingsryd är över 100 mil från Boden, men vi har gjort resor på 60-65 mil och vunnit.. Bergsåker/Sundsvall - 60 mil, vi vann där i april! Östersund 65 mil - vi vann där förra året! Långa resor lönar sig ^^
Lycka till med Primavara på söndag! Hon är en fin häst!

Tack.
#43 Det är inte jag som skrivit där! Blanda absolut inte in mig i dessa barnsliga diskussioner är du snäll.
Till de som tror på mig och min häst vill jag säga tack, men låt det inte gå överstyr. Primavara är ett fint sto.
/Lina Sjöholm genom mamma Marias användare
Hur fan kan man sitta och skriva att kusken har haft dåligt med framgångar?? det har hon då inte haft kan jag säga!!!!!

#51 Nu förstår jag inte riktigt vad du menar…
2005 blev Lina årets kusk 12-15år i sin kategori, vilket är strålande! Med 27 segrar på 56 starter! WOW! Även segrar i ett antal insprängda lopp, inklusive Ponnyprinsessan på Axevalla:) Tvåa i kuskligan på Solvalla, och hennes två shettisar båda på toppen åv årskullen.
2006 var medvetet ett "mellanår", då Lina växte ur shettisarna och gick över till russ. Hon tävlade då endast Kovu J, Gofar Bus och ett fåtal uppsittningar. Hon vann två av de tre lopp med Kovu, som hon ägt och tränat sedan han var mkt liten. Bara att få den ponnyn till start kallar jag en gigantisk bedrift! De som känner den ponnyn vet att han är knepig och inte den lättaste att få godkänd i ett lopp.
Gofar Bus gick nära sitt rekord i flera starter, vilket han inte gjort de senaste åren. Gofar placerade sig i flera lopp. Lina Deltog även i kusk-SM kat.A, men det blev yvärr en diskning då ponnyn sprang ut från banan^^ Shettisar säger jag bara! Hehe..
2007 har Lina två ponnyer till start. Kovu J och Lina Scot. Lina Scot behövs det inte sägas så mycket om tycker jag.. Kovu väntar vi på i agusti :)
2008 blir även det ett spännande år, då hon har Lina Scot, Kovu J, Airiel och Lina Scot's helbror Flyt som ska ut på banorna!
Jag önskar Lina lycka till med sina hästar nu och i framtiden!
Vi vet alla att man idag inte får något gratis innom travsporten, varken med ponnyer eller varmblod! Kör så det ryker!
Såå.. börja inte värdera kuskars prestioner innan du är ordentilgt påläst. Tack.
Håller med, Lina har bra framgångar. Tycker också att det är en bedrift att hinna träna så många ponnyer när man pluggar ca 15 mil/enkel resa från hemadressen, eller har hon ponnysarna i plugget?

- Månstorps Hoffa
- Micklas
- BUTTERFLY :D
- Allgunnens Älex
- Månstorps Isor
- Ceasar II
- L.A Miramis
- Pearl
- Micklas
- Golda Getaway
- Tejas Monsork
- Tysse/Kålmans Primavara
- Angel
- Piggybank
- Praodo

Hoppas att ekslätts Spirituell klarar kvalet galant:D

Användaren ( woho ) finns inte. Det kan bero på att användaren avslutat sitt medlemskap på iFokus.
Håller med!!
Lina har bra och fina framgångar :)
Understruken text = vinner "lätt"
Lopp 1 Måntorps Hoffa - Pepito II - Sting
Lopp 2 Micklas - Lill Snyggen - Maretto
Lopp 3 Hamras Hurricane - Butterfly - Kryddgården Muskot
Lopp 4 Allgunnens Älex - Akilles - Tejas Monsork
Lopp 5 Måntorps Isor - Rovalds Zurfa - Linett II
Lopp 6 Ceasar II - Solos Harry Boy - Nypon II
Lopp 7 L.A. Miramis - Hamras Hurricane - Kraterns Poseidon
Lopp 8 Pearl - Schak - Allgunnens Åtick
Lopp 9 Micklas - Ernst Rolf - Iva Roll
Lopp 10 Golda Getaway - Linhagens Fritz - Tejas Bon-Mickett
Lopp 11 Tejas Monsork - Troya Viking - Neith
Lopp 12 Tysse - Mr Candyman - Solos Harry Boy
Lopp 13 Angel - Askö Toraxa - Simba
Lopp 14 Piggybank - Karl-Otto - Mollberg
Lopp 15 Pepito II - Praodo - Madicken Engström

#64 Va man har hört ska nog Butterfly va understruken ;P
Lina har inte bara bra och fina framgångar, hon har otroliga framgångar som knappt går att mäta mot många, men jag vet däremot inte vad som skrevs i det inlägget, för det är borttaget.
#65 det stog att kusken hade haft dåligt med framgångar typ. kommer inte direkt ihåg vad det stog men det stog iaf att hon hade haft dåligt med framgångar!
Men det är som du skriver att hon inte har bara fina framgångar, hon har extremt otroliga fina framgångar!!!

Hur kom deta tjabbel om Lina in i hela eskilstuna tävlingen??? Smaken som baken.. :P men Man får tåla att man säger imot, men ibland räcker de faktist att bara en säger imot!

#67 Du kan börja läsa inlägg nr #39 så har du en ledtråd….

#64 Du skall nog inte räkna bort Tejas Monljus i lopp 11, de tre senaste starterna har varit osanoligt struliga och har han en bra dag kan det gå riktigt fort….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#65 Ja butterfly ska vara understruken haha:P
Någon som vet när tävlingen börjar på söndag och när det är paus osv??????????????
~Sandra~

Personangrepp och personliga värderingar borde inte få förekomma på denna sida. Alla har olika mål och förutsättningar. Varför inte glädjas åt varandras framgångar istället för att låta avundsjukan lysa igenom vissa inlägg. Det finns väl ingen glädje i att såra andra avsiktligt får man hoppas. Detta gäller inte bara denna tråd, utan rent allmänt.

#71 Första start på söndag är 11:00 "som vanligt". Kvalen går innan kl.11.
Program borde dimpa ner i brevlådan idag eller imorrn
Är det värmning mellan loppen?

#74 brukar va 10min imellan.. (?)
#75 hehe okej! hoppas att det är de då:)

fick program idag, värming mellan loppen, hatar sånt med ponnyn!!
Väldigt fint program måste jag säga!

hämta nyss posten här å.. :P hm, tjockt program, hehe ;)

Är det inte Linnea som gör programmen? :)

Vilket jättefint program! Ligger mycket arbete bakom det.

Ni som ska dit, vilken tid ska ni vara där?
Jag kommer nog dit runt halv 9.. :P uha, lä dra hemifrån runt 6, sen ifrån stallet 6.30 absolut senast.. mcka 5 boxar på 30min och ha ut andra hästarna.. blir fullt upp, men då är vi där i god tid iaf :)
#82 vi åker härhemifrån när vi vaknar ^^ Ska inte starta förrens lopp 14 så vi tar det lungt. Men vi är nog där till kl 12-12.30 skulle jag tro

#82, Jag startar i lopp 6 (som du) och ska inte vara där till halv nio iallafall x) Men jag har så nära till banan också, så vi åker inte förren senare. Inte bestämt oss för när än :)

hm, tur för dem som bor så nära ;)
Någon som ska dit som har ett par stigbyglar att låna ut till shettis montén??
Har bara aluminium stigbyglar, och vad jag förstår får man inte rida i dessa?? eller?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

*putt*
"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"
Nervösa ?

#88.. inte ett dugg faktist
..men ska inte dit så ^^ ska tävla på annat håll

jag är jätte nervös. Men mest över monte loppet när Sorn startar för första gången med emelie. Men i loppet som jag kör är det ingen fara.