Felaktig utrustning
Hejsan!
Är det någon som vet vad som händer om man kör i felaktig utrustning t ex. felaktig dress och någon märker det? Jag har sett kuskar som fått varning för felaktig utrustning, men kan något mer hända?
Tacksam för svar.

Jag har även sett nu att kuskar som kör i annan dress än vad som står i programmet och inte ens får nån varning!!!
Jag tror att man endast får tillsägelse, sen beror det på vad du har för felaktig utrustning!
#1 det kan bero på att de kanske sagt till i inskrivningen innan loppet.

SÄger man till får man köra med annan dress
/ Frida Simonssoon;)
Dressändring kan man göra en gång, men inte hur många gånger som helst.
Varningarna ger poäng som då kan ge avstängning…
Okej, men det är alltså varning som gäller för felaktig utrsutning, t ex. felaktig dress?

Ska du inte köra i din dress, Karin?
Japp, det är varning som gäller!
Men säj till i inskrivningen, så får man iaf köra en gång med "fel" dress :)
# 6, Jo, det antar jag, men ajg är lite nyfiken bara hur det är, eftersom jag vet att många kör i eflaktiga dressar (och har gjort det lång tid) utan att någon märker det.

#8, det har du rätt i. Rätt ofta man ser kuskar i "fel" dressar!

Har man en registrerad dress så SKALL man köra i den. Om inte funktionärerna uppfattar att du kör i fel så sköter dom inte sitt jobb! Undantag kan göras, man kan glömma den hemma el. dyl. och då är det en sak, men inte hur många gånger som helst……

Vems jobb är det att kontrollera dressarna? Egipagekontrollantens?

jo, det är väl ekipagekontrollantens uppgift..
Det finns ingen regel som säger hur många gånger man får göra dressändring. (en eller fler).
Dock ska man köra i den dress som man har registrerad.Men man kanske inte hunnit få sin nya dress, den gamla är urvuxen)Registreringen kanske inte hunnit komma in innan programmet trycks. Glömma dressen får inte bli någon vana. Självklart är det alltid kusken som är skyldig att anmäla dressändring, det är också ekipage kontrollanten som ska vara uppmärksam på om någon inte har gjort dressändring och kör i fel dress.
Jag fick min dress sönderbiten av en häst och har inte haft tid eller pengar att skaffa en ny så har bara kört i en svart jacka och sagt till varje start i inskrivningen. Har en kompis som gjort likadant flera år! jag tror inte att vi två är ensamma heller ;)

Får man köra i sånt träns utan bett ? :D
Nej