Startklar 4-åring
Kaxe är ett gotlandsruss, mätt till 123cm. Fux.
Inriden som 3-åring och är riden i skritt och trav i skog och mark.Har mjuka fina gångarter och söker sig fint fram. Inkörd och körd regelbundet sen hösten -11. Kvalad och klar till travet. Är för tillfället i full gång, bara att starta. Lite speciell vid körning.
Kaxe står snällt och tålmodigt still när man pysslar om honom i stallet och gillar barn. Han är van vid de flesta olika djur och maskiner. Trafiksäker.
Säljes främst till en rutinerad kusk eller till ridning. Enbart till hem där det finns hästvana och fasta rutiner.
Ring eller PM:a för mer info!
0708596510
Finns en film på youtube där ni kan se hur han rör sig: http://youtu.be/htjFWikW_RI
Går väldigt bra i körningen nu men då jag inte har någon licens så kan jag tyvärr inte ta ut honom på tävlingsbanan så han får visa vad han går för.
Han lyssnar bra på rösten och spöet är ofta onödigt på denna ponnyn, han springer gärna ändå! Skulle även fungera som montéponny.
Är inte säker på om man får lägga ut pris här, men det är inget fantasipris iaf. Fråga gärna eller ge bud!
Puttar upp denna underbara pojk lite!
Skulle du kunna tänka dig att låna ut/ leasa ut han?
Tyvärr, då jag flyttat och börjar studera snart så vill jag sälja honom då jag inte vill riskera att jag får tillbaka honom om ett par år, mitt i studierna, och då inte har tid eller plats för honom!
Så han är enbart tillsalu!
Kaxe är nu även riden i alla gångarter samt hoppad. Han är helt underbar att hålla på med!
SÅLD!