Jag ska anmäla Roshems Red Baron & Molta

nää, skit dåliga proppar :P

ja tror det;)

Nix, jag ska inte anmäla dit. Gardenia har precis kommit hem från betäckning och är inte i form… Åker kanske dit och fottar 

nepp , dt är så långt att åka..
kassa proppar:-(
Håller med, kassa proppar…….
Kom och tänka på en sak….. En del jag pratat med påstår att loppen ska delas, så som dom gjorde på jägersro förra året. Andra säger att det är max 10 hästar per lopp. Läste precis i proppen och det står max 10 hästar. Så då borde det vara det som gäller????
#8 Det verkar som när det gäller en del banor vet man aldrig riktigt vad som gäller, oavsett vad som står eller inte. Förstår inte riktigt vad denna bana vill uppnå med dessa proppar? Jämna sportsliga lopp? Hur anmäler man ut häst och vet att den hamnar i ett vettigt lopp? Unghästen på dåligt rekord måste riskera att möta betydligt tuffare motstånd, eller? Jag fattar noll…Skulle aldrig anmäla ut om jag hade häst i södern.

Är med i deras proppgrupp men blev inte kallad när dessa proppar skrevs ,och håller med om att det är inga bra proppar hade inte godkänt dessa ,samma skit som jägers körde i fjor . det var bara de som hade bäst tid som blev bäst placerade med undantag av en shettis som blev trea och som sänkte mycket i tiden.det är som att spela på lotteri.
#9 Håller med dig, skulle aldrig anmäla jag heller.
#10 Så då ska loppen delas, som jägers gjorde? Det står ju ingenstans i proppen…..

Hadde tänkt men sen ångrade vi oss, vi kom på att det kan ju vara en häst på rekord 3.20 som får mötas en häst med rekord 2.40

max 10 st per lopp, men blir det fler så delas loppen så att dem mest jämna tävlar mot varandra.
Det kan bli många lopp av en propp beroende på hur många som anmäler.
Fler anmälda=jämnare lopp

Prova något Nytt
jag ringde och pratade med Jannike så Man Ska anmäla så mkt som möjligt ju fler hästar ju mer lopp och jämnare tycker det är jätte bra proppar om många hästar anmäla anmäla bara tiop så blir ju loppet ojämnt men anmäler 40 så blir ju loppen jätte jämna då är det väldigt lätt coh kanske bli placerad och även om en häst går fortare än sin så är tomelilla ingen snabb bana så det kan bli jämt ändå..
snälla Anmäl massor nu så blir det jämna lopp
Så då ska loppen delas! Då blir det ju bättre ju fler som anmäler som sagt. Blev genast mer intressant att åka till Tomelilla…..

ja kom igen nu anmäll många så blir det kanon lopp och en kanon trevlig dag på Tomelilla
#Hur i tusan kan man nu få dela loppen? Trodde det skulle framgå av propositionen vilka förutsättningar som gäller under tävlingsdagen! Och VEM ska avgöra att "loppen blir så jämna som möjligt"??? Hej och hå, snacka om att jobba vind för våg, har man inga ambitioner i den klubben? Dom kan väl be någon annan klubb om hjälp med att skriva proppar om dom nu saknar den kunskapen….Lovar er, det hjälper inte hur många hästar ni anmäler ut, loppen kommer att bli vidrigt orättvisa, som sagt har ni glömt Jägersro i höstas, så gott som samtliga lopp kunde man förutsäga vem som skulle vinna…"så jämna lopp som möjligt" det var det roligaste på länge……

Vilka har anmält?

Jag anmälde ribella…

Jag har anmält Ronaldo, om det nu blir lopp???

jag har anmält juventus

Mina två är anmälda…

1:a versionen,
Oj då! Inget vidare jämna lopp. Tur man inte anmälde ut…..
Nej men vilka roliga och jämna lopp…
Jag tror att Ronaldo tar en dubbel ;)

#26 Tror jag med, Dynamit också :)
Men d e inte pållarnas el kuskarnas "fel" d e proppskrivarnas.

Sjuka lopp,
#27 Håller med. Skitdåliga proppar… :/
Jag tror också Ronaldo tar en ganska lätt dubbel!
Inga roliga lopp alls.. Vart är ponnytravet påväg!?

Ja det är verkligen inte kuskarnas eller hästarnas fel utan det är ju faktiskt proppmakarnas fel.
Hemskt vad många det var anmälda till propagandaloppen också är det lönt att köra med 2 st i varje lopp??

Jag tror i allfall att dynamit kommer att vinna sinna lopp :-)
Hur många maximalt får starta i autolopp på Tomelilla?

Alla ni som säger att det var tur att ni inte anmälde, tänk på att ju fler som hade anmält dessto jämnare hade loppen blivit….