Också nyfiken?!

Listorna finns på ST =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Hej o hå så det kan gå när man anmäler till fel prop. Rekord 2:30 är med i lopp för hästar med rekord mellan 2:00 och 2:10. Haha jaja det får bli ett övningslopp :p
#3 ja så tokigt kan det bli när man skriver proppar efter pengar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
3#
Ja dom pengapropparna är ojusta. det skall vara tydliga pengaproppar som är stängda vid tid eller max prissumma så att man vet vilka klasser dom är avsedda för. Andra pengaproppar har ju varit det varför inte på Eskilstuna?

Här hittar ni travprogrammet tills på söndag!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#5 För att vi inte vill göra som alla andra.🤪 Det är upp till var och en att anmäla till de proppar man vill starta i. Vi har aldrig stängt våra penningproppar tidigare heller. Se propparna från juni. De prnningpropparna var heller inte stängda. Det gäller att variera propparna så att alla kan få proppar som passar, nå´n gång. 😉
Men propparna bör ju ge anvisning om för vilka hästar dom är avsedda för. Eller skriver ni proppar för att avskräcka för pengaproppar?
#8 Om man skriver proppar med tillägg för varje 200 kr tror jag knappast att någon som tjänat 30 000 kommer att starta i det loppet.
Nej, vi skriver propparna för att de som sprungit fort men tjänat lite pengar ska få chansen att placera sig bra trots att rekordsänkningen kanske varit stor på få starter. Kanske vanligast i de lägre klasserna.
Har du tlillägg vid varje 10 000kr så startar de som springer fortare. Inte särskillt svårt egentligen. Vi brukar ha rätt bra anmält till våra proppar så nej, vi försöker inte skrämma iväg folk från penningproppar utan tillåter alla att starta.
Visst skulle vi kunnat stänga proppen, ovan ifråga, vid max 10 000 pp. (som t.ex. stortravet gör) Det hade ändå inte gjort någon skillnad.
#5 Håller med! Penga proppar för lägsta klassen och stängda är de penga proppar som fungerar bäst! ex upp till 2000pp-3000pp 20m tillägg vid vunna 200pp/300p och ev, 20m tillägg vid varje seger.
…och aldrig blanda penga proppar med tidsproppar!
#10 Tja, man kanske får olika startfrekvens beroende av vart landet man bor. Tycker nog att vi fått rätt bra anmält till de flesta penningproppar som vi haft tidigare också.
Sen förstår jag inte varför det skulle vara bättre att alla klubbar över hela landet har samma proppar . Variation tycker jag är bäst.
Och Tom… om du läser inlägg #5 ordentligt så ser du att det är föreslaget stängt vid pengar eller tid. 😉Alltså INTE som du föreslår.
Vem kan man kontakta om man har önskemål om boxplats?
Kolla med ann nogerius :)
#12 Du har önskat utebox. Något mer?
#14 nej det var bara det :) kom inte ihåg om jag hade skrivit det eller inte :) tack!