Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 4826 ggr
Amigo_3
0

Resultat från tomelilla 5:e Augusti

Hejsan Jag ubdrar om det är nån som har resultaten från tomelilla i dag…?? Skrattande

Amigo_3
0

undrar *….Putt ;)

Farmen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lopp 1 Dynamit 2,24,3
Lopp 2 Sävrarps Zingoalla 2,25,9
Lopp 3 Emmeros Amanda 3,01,3
Lopp 4 Ernst Ronaldo 1,54,4
Lopp 5 Dynamit 2,24,5
Lopp 6 Sävrarps Zingoalla 2,30,9
Lopp 7 Emmeros Amanda 3,01,7
Lopp 8 Ernst Ronaldo 1,52,6

TildaLinge
0

Grattis till dubblen med Dynamit Elofsson!!

Millaaann
0

Grattis till dubbeln syrran och Ronaldo :)

Edde
0

Vilken fantastisk travfest det måste varit…40 startande ekipage och samma vinnare i samtliga dubbelproppar…..

Millaaann
0

#5 Va rolig du va nu då…kuskarna kan ju inte hjälpa att det inte blev fler anmälda och sen va deteftersom dom delar loppen så att det blir så jämnt som möjligt…sluta klaga hela tiden!

Edde
0

#6 Vem har sagt att det är kuskarnas fel??? Det är nog du som väljer att tolka det så….Naturligtvis är det propositionsskrivarna som ger grunderna för hur en tävlingsdag ska utformas och därmed också antal anmälda hästar. Man kan välja att kalla en åsikt för att klaga eller ett försök att påpeka brister, personligen har jag mycket svårt att se att det är tävlingsdagar som den på Tomelilla som för ponnytravet framåt, jag tror att även du förstår det om du stiger utanför dig själv och din häst. Om du hade haft någon av hästarna med lägre startspår, vad hade du tyckt då? Är det ok lopp detta tycker du????

Sara-Juventus2
0

visst kag kan tycka att det var dåliga proppar , men visst är det kul för dom 3 hästar som tog dubbel idag (Dynamit , Emmeros Amanda , Ernst Ronaldo) :D , jag är fan glad för att loppen blev av iallafall (trodde inte dom skulle bli hela). Grattis till alla segrare idag.

englan
0

Vill bara Tacka nathalie Elofsson för att hon körde Sävraraps Engla så fint idag tack så mycket..

sen undrar jag om någon tog bilder på Zingoalla och sävraraps Engla ??

Vikasstuteri
0

#7 Vi hade aldrig anmält en långsamare häst….Edde. Ok lopp för en snabb häst!

Mille
0

#5 om du hade varit där så hade du kanske sett att det iallafall i mina lopp (2 och 6) var riktig kamp om segern på upploppet.

Dessutom så har jag sett penningshandicaplopp med mer utspritt fält än de loppen idag.

Hur ska man kunna veta om en viss prop fungerar bra utan att testa den först?

Vikasstuteri
0

Grattis alla Östanåkra-ekipage till fina placeringar i alla loppen.

Ernst Ronaldo dubbelseger

Sävrarps Singoalla dubbelseger

Puss 2:a och 3:a

Bertcz 3:a och 4:a

Sävrarps Engla 5:a

Yvonne N.
0

Någon som vet hur det gick för Dalsgårds Hero i kvalloppet?

VeronicaP
0

Någon som vet hur det gick i kvalet för shettisarna?

Mille
0

tackar för det och passar på att gratulera till ronaldos två fina segrar

Vikasstuteri
0

Ingen av hästarna klarade kvalet.

VeronicaP
0

Millaaann
0

Men jag tycker att din attityd är lite tvär, du förlöjligar ju allt med att skriva "Vilken fantastisk travfest det måste varit…40 startande ekipage och samma vinnare i samtliga dubbelproppar….." va du nu menar med det, det kan man ju ha egna funderingar om…

alla klubbar får ju skriva ut sina egna proppar, och det sägs ju att man ska skriva "roliga" proppar, men det är väl inte bara tomelilla som styr ponnytravet eller?? dom ville kanske testa ngt nytt och då gjorde dom ju så här, vad vet jag??..Om jag också hade haft en riktigt snabb häst så hade självklart jag med anmält, skulle aldrig få för mig att anmäla ut en långsam häst till ett sånt här lopp, man vet ju inte om man har tur att hamna med några i sin klass eller med de snabba..sen är det ju inte tomelillas fel heller riktigt eftersom det inte kom in mer än 40 anmälningar..

Och vad menar du med att jag ska stiga utanför mig själv och min egna häst??

iiirma
0

Grattis till era dubbelsegrar! ^^ :D

Miii4
0

Grattis Therese och Nathalie till era segrar! :)

Ronaldoo
0

Tack för Gratulationerna :)

VeronicaP
0

Grattis till segrarna idag och ett extra stort Grattis till Nathalie och Dynamit

fladde
0

Har en fråga om byte av kusk får man byta kusk om det står att man ska köra en ponny i ett lopp och har anmält två ponnyer i samma lopp, men stryker den ponny som man skulle köra och sedan bytar så att man kör den andra istället, jad undrar om detta är tillåtet enligt tävlingsreglementet är det inte tillåtet men tomelilla har tydligen egna regler.

Farmen
0

#9 Sävrarps Engla

Farmen
0

#9 Sävrarps Zingoalla

Jennie_A
0

#23 Har man varit anmäld som kusk på en häst, och den stryks så får man inte "bytas in" på annan häst i samma lopp! Absolut inte!

PromiseMinanMorfeus
0

#26 men jag fattar inte hur hon kunde få köra loppet då… Vad har Tomelilla för regler egentligen?? Rätt ska vara Rätt. Vissa ska ju inte få göra så och vissa inte.. men det är Tomelilla som har gjort fel?!

englan
0

vi frågade måldomaren  om det var ok och han sa att det var det .så det är inte vi som gjort fel för då är det så fall måldomaren som godkände det som gjort fel.

fladde
0

Och var står denna paragraf för det är bra och veta om man vill göra det själv.

Jennie_A
0

#29 Det står så här i paragraf 32: "Körsven/ryttare, som intagits i program, får inte sättas som körsven/ryttare på annan ordinarie häst i samma lopp". Detta innebär alltså #28, att om måldomaren godkände detta så kan han/hon inte reglementet (och inte ni heller).

Mille
0

Fastnade Puss eller Bertcz (lopp 2 och 6) på bild hos någon?