Väginfo Solvalla 22/9
..och var ligger Solvalla på bilden? Vi som inte känner till Stockholm så väl.😊
Ja det beror ju på från vilket håll du kommer, kör du E18 eller E4 norrifrån så är du berörd, det framgår ju av bilden. Kommer du söder ifrån berörs du inte! Solvalla ligger bortanför trafikplats Rissne och finns inte med på bilden, du har säkert en karta hemma så du kan kolla upp närmare :) Denna info stod i vår lokaltidning i Uppl. Väsby så jag tänkte bara vara snäll och dela med mig av informationen till alla tävlande så att man är lite förberedd :)
#1 Solvalla finns inte med på bilden, men om du tittar på den gröna vägen ovanför "öppnar" i rubriken under bilden så är det den vägen som går mot Solvalla. Det bästa ni kan göra är att kolla googlemaps och leta alternativa vägar 👍
Någon som skulle kunna vara snäll att berätta vilken väg som är bäst att åka om man kommer norrifrån?;)
Okej, Tack! Så om man kommer från E20 är det bara att åka som vanligt då.
#0 Det var väldigt snällt av dig.
#4 Kommer du E 4:an från Arlandahållet?

Om man kommer E18 från Enköpingshållet tror jag att det bästa är att köra via Spånga. Rätta mig gärna om jag har fel, ni som är mer hemma i området än vad jag är.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Kommer man E4 från Arlandahållet tror jag att detta är bästa vägen. Men som sagt, det är bara efter lite pillande i google maps som jag kommit fram till detta. Så någon inföding får gärna kommentera :)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Du är helt på rätt spår (väg) Jerker!
I båda fallen :)
#4 ja precis, kommer ifrån Uppsala :)
#11 Kolla Jerkers kartinlägg i #8 Sen kan jag tipsa om när ni kommer på Bromstensvägen (gäller er norrifrån) och tar in på Gamla Bromstensvägen (högersväng) behöver ni inte köra hela vägen runt utan tar sen 1:a vänster in på Ekstocksvägen, kör förbi första höger och tar in 2:a höger på Skiftesvägen så kommer ni direkt på stallinfarten. Är man insatt och även har gps i luren är det plättlätt 🙂
#12 Bra genväg annars också så man slipper stoppet vid järnvägsbommarna på dit vägen och den tokiga utfarten på hemvägen :)
tack så mycket för hjälpen! :)