Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 960 ggr
orangeh
0

Ändring i startlistor

Anmälde mig i förra veckan till en propp med mitt ena russ. Kom med i loppet på Solänget trots att ponnyn hade något poäng mer än vad som räknades som maxpoäng för att få vara med (var jag som missade 200p ponnyn fått tidigare start). Var med i startlistan när den kom ut, men ett dygn senare får jag ett Mail om att de måste stryka min häst eftersom "hon inte uppfyller kraven för att vara med i loppet". 

Dygnet därpå finns vi inte med på startlistan längre, så de har alltså gått in och tagit bort oss (redigerat startlistan efter att den publicerats). 

Min fråga till er - får de verkligen göra så? Tycker det är fel att vi ens kom med i loppet om de ändå tänkte stryka oss bara ett dygn senare. Sedan att de meddelar detta på mail och "redigerar bort" något från startlistan trots att den redan var publicerad är väll inte heller helt "rätt inom regelverket". 

Någon som varit med om något liknande eller har bättre koll på hur de får/ska göra?

Tusen
2

Japp, så får man göra. Inom 24 timmar är det okej och i ert fall tillhörde ni inte ens proppen så ni hade annars blivit strukna eller om ni startat blivit av med ev. priser.

giffan
2

Precis som Tusen skriver, helt rätt gjort av sällskapet. Ni får inte starta om ni inte uppfyller kraven i proppen, eller om ni av någon anledning hamnat på fel distans. Bättre att dom tar bort nu, än att du blir bort plockad (som har hänt) när man är ute på banan före loppet.

Sen kanske man kunde ha ringt så ni samtidigt kunde fått förklaringen till varför det blev som det blev. men av någon anledning så har dom valt att kontakta dig via mail.

Det är alltid tränarens ansvar att hästen blir rätt anmäld

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

orangeh
0

Tack för svaren! Då vet jag. :)