VERA OCH GOLDA APACHE VANN SM:ET
I dag kördes det finska SM:et på Kouvola banan där Kungatravet går av stapeln denna helg. Vann gjorde Laura Mattila med sin Vera (e. NiklasII) 2:a var Ernst Rivaldo. I kat. segrade ju som väntat Golda Apache.
GRATTIS!!!!!!

GRATTIS !!!! 

1.57.8 av Ernst Rivaldo, svenskregistrerad 4-åring, blir väl näst snabbaste 4-åringen iår?

Grattis :)

#2 Jupp, så blir det. Det var väldigt snabbt, bra utveckling på honom.

vilken tid fick golda?

Vad gick Golda??

Grattis till Vera och Laura!!!Gervides Trund som är mamma till Vera är förståss mycket stolt :-). och jag är jätte imponerad.lycka till i nästa start!
//Johanna

Grattis:D

Ernst Rivaldo får starta i Svenska Derbyt om de vill.
var går man in för å se resultatlistor?

vad gick golda för tid ?:p

Golda Apache gick 2.06,5a, så inget nytt väldsrekord på denna gången. ;) Men han var suverän!
I kategori B var det dramatik eftersom det var Tejas Belmino som var första i målen, men sedan blev han disk. eftersom han hade galopperat för många gånger.
Ernst Rivaldo startade förra året i Svenskt Kriterium så det är helt möjligt att han också kommer att starta i Derbyt (har inte pratat med familjen Ihamuotila, så jag vet ingenting säkert).

Tack för alla =) #7, speciellt till Johanna att vi kunde köpa henne. Vera hälsar!
# 10 Resultatlistor finns http://www.hippos.fi/hippos/tulokset/k20070805.php#133 där man kan se också Goldas tid.
Resultater från lördagen finns
http://www.hippos.fi/hippos/tulokset/k20070804.php#131
Ponilähtö = ponnyloppet

Schysst heter d SM i finland också? Står inte det för Svenska Mästerskapet?
//Mickan

#14 Men det var bara för att alla skulle förstå:D
#13 Tror du att dom kommer med Rivaldo till Derbyt?
Riktigt imponerande tid av Golda :D

#15 förstod det =P (ironi) är man lättroad så ;)
//Mickan

Ja, det heter SM (Suomen Mestaruus) på finska.

#17 Va fränt :D
Ett stort Grattis till Vera och Laura för segern i SM:et!!! Ge Vera en stor kram från mig!
/Sofie

Gratulerer så mye med seieren Laura og Vera!!

Grattis, Grattis..