Visby den 10-12
vilka är det som ska till visby på dubbel-travet?
Jag ska. Vi kanske syns? XD

Jag skall starta med mina två russ =)

Ja ska fast utan häst :)
//Mickan

Jag ska :D
Vi kmr att vara på platts :)
Jag ska :)
Klipping kommer.. Fast han bor ju på ön.. =) 4 proppar annmäler vi ut han till..

Vilka har nu anmält..?? Försöker anmäla men det är bara upptaget…
Jag har anmält till tors, fre o sön :)

Lyllos dig som fick anmäla här satt man i telefonkö en kvart sen blev det något fel så då var det bara upptaget ton =S
#11 Fick också upptagetton först, men efter att jag ringt om o om igen så kom jag till slut fram…kunnat anmäla än?

nu är min anmäld till baggen och max 11999 på fredagen ;D

#12 Jag kom fram till slut efter mycket om och men men dom blev anmälda jag började ringa 17,00 kom fram ca. 17,50 =S Johanna som tog imot min anmälan sa att det var många anmälningar :)
har oxå anmält mina två. ringde ca tjugo isju å kom fram direkt ;P

Har anmält till 5 proppar.

Anmält till sex lopp tror jag…. Hoppas nu de blir av!:)

Jag anmälde till 4:a proppar men jag tror inte sipp kommer med i 2.45 proppen =S
Vi har tagit ut hästar i 20 proppar.

#19 Ska ni ta död på er själva eller? xD

#19 jissus va många :) Hoppas de går bra :)

Då vet ni varför ni aldrig kom fram, tänk vilken tid det tog att ta emot så många anmälningarXD
Hehe nej det gick rätt fort 7-8min faktiskt. Förra året kom vi inte fram förän 5 min innan sluttiden…
#19 Har man 8 shettisar och 2 russ så är det väl inte så konstigt elr?
22#Och det sk kaoset berodde inte på oss:P Det var amälningar till stortravet samma tid….
#23 Naj, stortravet var mellan 15-17, för jag anmälde nämligen till russloppet på torsdag o då va det samma tid som stortravet, för dubbeltravet hade mellan 17-19… :)
Jag anmälde till 8 proppar sammanlagt :P
Jo men russen fick inte annmäla prick 5 för Svensson ville ha 15min till på sig..
Jahaoo, där ser man.. :)

Såg startlistan till fredagen någon som vill tippa…??

hmm jag kan väl försöka tippa lite ;) De här tror jag slåss om de tre första platserna :)
Lopp 1: Dar´s Golf/ Gervides Ösa/ Allgunnens Åtick
Lopp 2: Ängman/ Hults Pikatcho/ Lillen
Lopp 3: Luffsan/ Rovalds Zeltin/ Tindra
Lopp 4: Danielle/ Ramona Mustang/ Emmeros Diamant
Lopp 5: Tuffing/ Mack Tyson/ Dar´s Golf
Lopp 6: Tiffy/ Piggybank/ Make My Day
Lopp 7: Celektra /Granito/ Orre
Lopp 8: Sjöängens Rimanda/ Jasmine/ Rindi
Lopp 9: X Krut/ Coco Chanel/ Bambu
Lopp 10: Wera/ Sjöngens Enya/ Linhagens Fritz
Lopp 11: Celektra/ Odena/ Medina
Lopp 12: Thyra Tyrann/ Sivert/ Montecillo
Lopp 13: Tiffy/ Hermes II/ Zob-Zob
Lopp 14: Broängens Jocke/Wera/ Endel/
Lopp 15: Bessy Sun/ Gervides Ösa/ Ilectra

Var är tokajer?
Så få hästar det är i uttagningsloppen till Baggen. Vart tog alla andra vägen? Nu lär det väl inte bli någon tröstfinal på söndagen heller? Första 6 i varje uttagning går ju vidare till finalen, så det är ju bara en som inte går vidare.
#29 Ja undra va Tokajer är, för dom har ju anmält Gull-Regn och jag tror ju inte att det var meningen att dom skulle dit själva med henne..

Tänk på att när ni tippar Emmeros Diamant o Emmeros Busa inte har sina vanliga kuskar ;)

Jag har anmält :) men bara på fredagen är staket kusk på lördagen

Ingen som har startlistor till söndagen..??

Här är söndagens startlistor

tippa någon?

#35 Tack :)

Här kommer min tippning till söndagen :) Jag tror att dom här gör upp om de 3 första platserna :)
Lopp 1: Rosalind Ernst/ Jagga Ess/ Trofe
Lopp 2: Broängens Jocke/ Wera/ Sjöängens Enya
Lopp 3: X Krut/ Coco Chanel/ Rushko
Lopp 4: Thyra Tyrann/ Sivert/ Medina
Lopp 5: ??** Final 5-årsbaggen**??
Lopp 6: Hermes II/ Trofe/ Predor
Lopp 7: Sjöängens Rimanda/ Rindi/ Jasmine
Lopp 8: X Krut/ Coco Chanel/ Skarvikens Maskot
Lopp 9: Pärito/ Dar´s Golf/ Enets Daisy
Lopp 10: Mack Tyson/ Celtic/ Fantazi
Lopp 11: Ängman/ Bessy Sun/ Granito
Lopp 12: Luffsan/ Rovalds Zeltin/ Mimas Disney
Lopp 13: Lojstasmaragd/ Celektra/ Odena??
om inget oförutsett händer så tror jag tuffing vinner femårsbaggen enkelt!
#39 Det enda som skulle sätta stopp för det är väl en strykning eller?
Är det ingen som vet vart alla andra tog vägen. Visst var det rätt många som betalat in till baggen?

#28 kul att du tror ösa kan ha med loppen att göra, men jag är inte lika optemistisk!

Jag hoppas att bessy funkar i montén hon har ju aldrig startat í det innan men min syster är en riktig hästkännare:P så jag skall väl inte oroa mig.

#43 Rebecca du behöver nog inte oroa dig ni är duktiga både du & Felicia :) Hoppas ni får några segrar ^^
Jäkla skit att inte montén på söndagen blev av :( det gjorde mig ledsennnnnnnnnnnnnnn

1. Tror Enets Daisy vinner lopp ett på fredan;P
2. Ängman, Lojstagorm och Lillen tar det. Valhalla står för långt bak va? :P:P
3. Luffsan lätt! :D
4. Har inte Lavonja ett väldigt bra rekord här! :P *Skoja* Ramona hade vunnit med bättre spår, Danielle såg inte bra ut senast men dom startar nog bara om hon är bra, tror hon vinner.
5. Enkelt:Tuffing
6. Riktigt kamp mellan två motståndare, som i finalen slåss om andraplatsen. Men här vinner Piggybank.
7. Celektra från springspår, vinner på 10-tid. :P
8. Rindi? Svårt, riktigt svårt.
9. X Krut joggar ifrån motståndarna, satsar hon på Derbyt? Då får hon köra fort.
10. Måntorps Jazz tar detta före en snabbt kommande Linahagens Fritz.
11. Ganska tunt lopp, där Celektra tar sin andra seger för dagen, smart val att starta här. :P
12. Thyra Tyrann har inte visat något stort, men nån gång släpper det, nu kanske? Annars kommer Sandra med sin, iår, "galopphäst" som hon troligtvis har fått ordning på.
13. Ganska jämt loppdär Hermes får tipset, men Tiffy står ohyggligt bra inne och kanske funkar det bra med ett lopp i kroppen samma dag?
14. Oförskämt bra rekord för dom här pengarna, där Broängens Jocke troligtvis kan sänka, men Endel och Wera har nog mycket att gå för, och kommer ta in försprånget ganska fort.

Snart är de dax :D de är inte så långt kvar. ni som inte bor på gotland. vilken dag åker ni dit?

Vi åker med färjan kl 12,50 från Nynäshamn på torsdag (9/8). Blir att gå upp tidigt *pust* på morgonen för vi har ca 4 tim bilresa till färjeläget. Nåja - det är det värt! Ska bli jätteskoj att få åka över och tävla på Gotland.

Lycka till alla deltagande.
Michelle Ingerstad blir " champion " med totalt 5 segrar. 3 st med X Krut och 2 st med Tuffing.
Säger som ovanstående : Lycka till Alla deltagare ! Tre stycken helsyskon ska springa på Skrubbs i helgen, nämligen Tuffing, X Krut och Thyra Tyrann !

Någon mer som vill tippa..?? :)
Vi åker imorrn kl 15 från oskarshamn :)

vi åker hemifrån vid halv elva. tar tre timmar till oskarshamn. och vi åker den 9/8. båten går kl 15,00
Vi åker imorgon med halv 8 båten på morgonen.

ser ut att bli fina lopp! lycka till alla som ska köra. sj står man som staket kusk, ska se om ja kan fixa några fina bilder.

#33 inget trav Lördag, fredag o söndag=)
Gud va lopp,, hoppas helgen kommer bli lyckad..

Vi åker med båten som går 07.00 från Nynäs imorrn… någon mer?

#56 jaja… Men söndagen menar jag