Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1248 ggr
tomj
4

Starten (autostart) Åby: Kat A.

Jag vet vad jag tycker! men vad tycker ni om starten i detta  Autostartlopp från Åby: SM för Kat A.

http://www.youtube.com/watch?v=Cl6JKQlKoVE#t=10

Skala 1 till 10.

ruffe
1
Frickan_mary
1

1

AlexandraGustavsson
1

Inte ens 1.. det där var en otroligt dålig start!

Tusen
1

Typiskt när man inte har koll på hur fort ponnysarna går. Linje start är bättre än bil i så fall.
Inte ens med vingar ute är detta en bra start.

ekbacka
2

Nä den var inte bra, men då ska ni veta att detta var andra starten. Den första var ännu värre. Då fällde de ut vingarna när det var 30 sek. kvar till start så tjejerna som körde fick skrika att fälla in dom igen. Sen körde dom iväg så ingen hann med, vilket gjorde att det blev omstart.

Riktigt dåligt av en bana som Åby.

Tusen
0

#5 Det är så himla trist när stortravets funktionärer totalt struntar i att ta reda på hur man skall köra bilstart för ponnysar. 😡

MagganS-B
0

Kör man verkligen med UTFÄLLDA vingar? Livsfarligt när det är så små ponnyer. Häpnadsväckande att det fortfarande finns funktionärer som fullständigt skiter i om det fungerar när det "bara" är ponnytrav/monté!

Det här måste tas upp, både till SPTF och ST!

Tusen
1

#7 Det finns några specialbyggda startbilar som kan ha vingarna utfällda.

Tom, jag väntar fortfarande på beskrivning och bilder på hur er startbil har lös problemet med vingar till kat A. Du lovade att jag skulle få det till Kriteriet.🙂

Millsson
5

När Åby lilla pris kördes va varmbloden fortfarande ute och värmde när ponnyerna kom in för defilering, några körde inte ens av banan utan körde runt på innerbanan medans loppet pågick, och startbilen släppte fältet vid 1660 isf 1640 som det skulle ha varit. 

Skärpning Åby!

tomj
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ska det se ut ÅBY!

tomj
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… och där släpper bilen i en av våra provstarter för Kat A.

snabbast ut Månstorps Opal!!